Renault věří, že plánovaná vylepšení motoru výkonnostně převyšují jeho současnou ztrátu

Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu
Renault slibuje v dalších závodech navýšení výkonu, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 18. dubna 2018 6:40
Sdílej:

Renault chystá vylepšení své pohonné jednotky. Navýšení výkonu má přesahovat současnou ztrátu na Mercedes a Ferrari. Kdy se nových dílů dočkáme?

Francouzský výrobce za Mercedesem a Ferrari od začátku hybridní éry v roce 2014 stále pokulhává jak v kvalifikacích, tak i v závodech. Svým zákaznickým týmům - McLarenu a Red Bullu - sice po ověření spolehlivosti v úvodních dvou podnicích minulý víkend v Číně zpřístupnil trochu více výkonu, to však na špičku nestačí.

V kvalifikaci to podle Cyrila Abiteboula udělalo "něco přes desetinu," ale ve vývoji podle něj mají věci, které jim umožní v závodním režimu získat "přes půl sekundy" na kolo.

"Hovoříme o velkém části sezónního vývoje. Podle mého názoru to přesahuje ztrátu, kterou máme nyní na špičkové týmy, určitě přinejmenším v závodech. Ale špičkové týmy, špičkoví dodavatelé motorů se nezastaví," uvědomuje si šéf Renaultu.

Nechce odhalovat podrobnosti o svém plánu, kdy které novinky nasadí. Sdělil jen to, že "máme další věci pro vylepšení výkonu motoru od pátého závodu [GP Španělska] dále." Většího zlepšení potom dosáhnout až s dalšími hardwarovými novinkami v průběhu roku.

Do svých vozů v Šanghaji namontoval nové MGU-H, nešlo však o výkonnostní posun. Součástí plánu vylepšení bude nasazení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Loni museli kvůli spolehlivosti nastupovat s verzí z roku 2016, a tu novou (specifikace 2018) doposud stále nenasadili.

"Máme na cestě pár vylepšení týkající se způsobu, jakým provozujeme motor, týkají se spíše kvalifikace. Další přijdou, ale příští řádné vylepšení nasadíme až s upgradem hardwaru. K tomu nedojde před nasazením pohonné jednotky 2, což bude, jak doufám, ten nejzazší možný termín," říká Abiteboul.

Nejprve ale musí porozumět příčinám selhání turba Daniela Ricciarda z tréninku v Číně. To přišlo po problému s úložištěm energie v Bahrajnu. A soustředit se musí zejména na kvalifikace, v nichž ztrácí na Mercedes a Ferrari více.

"Zkoumáme každou možnou cestu, abychom ztrátu stáhli. První věcí je přijít na to, co může způsobovat ten rozdíl. Myslím si, že ztráta v kvalifikaci [v Číně] byla nižší než dříve. Opět, nestačí to, přijde toho více," slibuje šéf Renaultu.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.