Renault chystá vylepšení své pohonné jednotky. Navýšení výkonu má přesahovat současnou ztrátu na Mercedes a Ferrari. Kdy se nových dílů dočkáme?
Francouzský výrobce za Mercedesem a Ferrari od začátku hybridní éry v roce 2014 stále pokulhává jak v kvalifikacích, tak i v závodech. Svým zákaznickým týmům - McLarenu a Red Bullu - sice po ověření spolehlivosti v úvodních dvou podnicích minulý víkend v Číně zpřístupnil trochu více výkonu, to však na špičku nestačí.
V kvalifikaci to podle Cyrila Abiteboula udělalo "něco přes desetinu," ale ve vývoji podle něj mají věci, které jim umožní v závodním režimu získat "přes půl sekundy" na kolo.
"Hovoříme o velkém části sezónního vývoje. Podle mého názoru to přesahuje ztrátu, kterou máme nyní na špičkové týmy, určitě přinejmenším v závodech. Ale špičkové týmy, špičkoví dodavatelé motorů se nezastaví," uvědomuje si šéf Renaultu.
Nechce odhalovat podrobnosti o svém plánu, kdy které novinky nasadí. Sdělil jen to, že "máme další věci pro vylepšení výkonu motoru od pátého závodu [GP Španělska] dále." Většího zlepšení potom dosáhnout až s dalšími hardwarovými novinkami v průběhu roku.
Do svých vozů v Šanghaji namontoval nové MGU-H, nešlo však o výkonnostní posun. Součástí plánu vylepšení bude nasazení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Loni museli kvůli spolehlivosti nastupovat s verzí z roku 2016, a tu novou (specifikace 2018) doposud stále nenasadili.
"Máme na cestě pár vylepšení týkající se způsobu, jakým provozujeme motor, týkají se spíše kvalifikace. Další přijdou, ale příští řádné vylepšení nasadíme až s upgradem hardwaru. K tomu nedojde před nasazením pohonné jednotky 2, což bude, jak doufám, ten nejzazší možný termín," říká Abiteboul.
Nejprve ale musí porozumět příčinám selhání turba Daniela Ricciarda z tréninku v Číně. To přišlo po problému s úložištěm energie v Bahrajnu. A soustředit se musí zejména na kvalifikace, v nichž ztrácí na Mercedes a Ferrari více.
"Zkoumáme každou možnou cestu, abychom ztrátu stáhli. První věcí je přijít na to, co může způsobovat ten rozdíl. Myslím si, že ztráta v kvalifikaci [v Číně] byla nižší než dříve. Opět, nestačí to, přijde toho více," slibuje šéf Renaultu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.