Renault chystá vylepšení své pohonné jednotky. Navýšení výkonu má přesahovat současnou ztrátu na Mercedes a Ferrari. Kdy se nových dílů dočkáme?
Francouzský výrobce za Mercedesem a Ferrari od začátku hybridní éry v roce 2014 stále pokulhává jak v kvalifikacích, tak i v závodech. Svým zákaznickým týmům - McLarenu a Red Bullu - sice po ověření spolehlivosti v úvodních dvou podnicích minulý víkend v Číně zpřístupnil trochu více výkonu, to však na špičku nestačí.
V kvalifikaci to podle Cyrila Abiteboula udělalo "něco přes desetinu," ale ve vývoji podle něj mají věci, které jim umožní v závodním režimu získat "přes půl sekundy" na kolo.
"Hovoříme o velkém části sezónního vývoje. Podle mého názoru to přesahuje ztrátu, kterou máme nyní na špičkové týmy, určitě přinejmenším v závodech. Ale špičkové týmy, špičkoví dodavatelé motorů se nezastaví," uvědomuje si šéf Renaultu.
Nechce odhalovat podrobnosti o svém plánu, kdy které novinky nasadí. Sdělil jen to, že "máme další věci pro vylepšení výkonu motoru od pátého závodu [GP Španělska] dále." Většího zlepšení potom dosáhnout až s dalšími hardwarovými novinkami v průběhu roku.
Do svých vozů v Šanghaji namontoval nové MGU-H, nešlo však o výkonnostní posun. Součástí plánu vylepšení bude nasazení motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Loni museli kvůli spolehlivosti nastupovat s verzí z roku 2016, a tu novou (specifikace 2018) doposud stále nenasadili.
"Máme na cestě pár vylepšení týkající se způsobu, jakým provozujeme motor, týkají se spíše kvalifikace. Další přijdou, ale příští řádné vylepšení nasadíme až s upgradem hardwaru. K tomu nedojde před nasazením pohonné jednotky 2, což bude, jak doufám, ten nejzazší možný termín," říká Abiteboul.
Nejprve ale musí porozumět příčinám selhání turba Daniela Ricciarda z tréninku v Číně. To přišlo po problému s úložištěm energie v Bahrajnu. A soustředit se musí zejména na kvalifikace, v nichž ztrácí na Mercedes a Ferrari více.
"Zkoumáme každou možnou cestu, abychom ztrátu stáhli. První věcí je přijít na to, co může způsobovat ten rozdíl. Myslím si, že ztráta v kvalifikaci [v Číně] byla nižší než dříve. Opět, nestačí to, přijde toho více," slibuje šéf Renaultu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.