Konec 36. kola znamenal pro Ferrari těžkou zkoušku psychiky. Při zastávce Kimi Räikkönena došlo k nedorozumění při výměně levého zadního kola, incident skončil pro jednoho mechanika zraněním a Iceman mohl už jenom bilancovat, jak pro něj závod skončil.
Kimiho vůz se dal do pohybu ve chvíli, kdy levé zadní kolo nebylo ještě ani sundáno, takže muselo dojít k hrubé diskomunikaci. Evidentně měli mechanici potíže s jeho uvolněním, protože na všech ostatních postech už hlásili splněnou výměnu. Fin musel dostat pokyn k odjezdu a zadním kolem zachytil jednoho z mechaniků.
Vedení stáje z boxové zídky okamžitě hlásilo Räikkönenovi, aby zastavil vůz, ale neuvedlo proč. Záchranáři se o nešťastníka postarali a jak bylo konstatováno, došlo ke zlomenině obou kostí v oblasti lýtka. Ve zprávách byl jmenován pouze jako Francesco a byl po prvním ošetření dopraven do nemocnice k dalšímu ošetření. Je pravděpodobné, že tato událost ovlivnila i následující dění a kvůli problémům před garáží nebyl do boxů včas povolán Sebastian Vettel.
Räikkönen uvedl, že vůbec netušil, co se děje. Z boxů vyjel, ale okamžitě dostal od mužů na boxové zídce pokyn, aby zastavil vůz. "Vyrazil jsem, jakmile se rozsvítilo zelené světlo a ničeho jsem si nebyl vědom, žádný problém jsem nezaregistroval. Až mi bylo řečeno, abych zastavil. Mechanik se bohužel zranil, ale mým úkolem bylo vyrazit, jakmile se rozsvítí světlo, víc toho opravdu nevím. Doufám, že bude v pořádku," prohlásil Kimi na adresu mechanika. Faktem je, že se do boxů vracel notně nakvašeně a asi až tam zjistil, co se stalo. Mechanici mezitím odtlačili vůz do garáže a zůstává otázkou, zda se Fin nemohl vrátit na trať, protože i přes smutnou nehodu jeho monopost evidentně nebyl poškozen.
Ferrari podobnou situaci už zažilo v minulosti. Psala se sezóna 2000 a v Grand Prix Španělska zajel k plánované zastávce do boxů Michael Schumacher. Při odjezdu přejel nohu šéfmechanikovi Nigelu Stepneyovi, který utrpěl zranění kotníku. Na rozdíl od Räikkönena tehdy "Schumi" na trati zůstal a dojel do cíle na pátém místě.
Podle posledních zpráv byla stáj Ferrari za incident v boxech potrestáno pokutou ve výši 50 000 eur.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.