Konec 36. kola znamenal pro Ferrari těžkou zkoušku psychiky. Při zastávce Kimi Räikkönena došlo k nedorozumění při výměně levého zadního kola, incident skončil pro jednoho mechanika zraněním a Iceman mohl už jenom bilancovat, jak pro něj závod skončil.
Kimiho vůz se dal do pohybu ve chvíli, kdy levé zadní kolo nebylo ještě ani sundáno, takže muselo dojít k hrubé diskomunikaci. Evidentně měli mechanici potíže s jeho uvolněním, protože na všech ostatních postech už hlásili splněnou výměnu. Fin musel dostat pokyn k odjezdu a zadním kolem zachytil jednoho z mechaniků.
Vedení stáje z boxové zídky okamžitě hlásilo Räikkönenovi, aby zastavil vůz, ale neuvedlo proč. Záchranáři se o nešťastníka postarali a jak bylo konstatováno, došlo ke zlomenině obou kostí v oblasti lýtka. Ve zprávách byl jmenován pouze jako Francesco a byl po prvním ošetření dopraven do nemocnice k dalšímu ošetření. Je pravděpodobné, že tato událost ovlivnila i následující dění a kvůli problémům před garáží nebyl do boxů včas povolán Sebastian Vettel.
Räikkönen uvedl, že vůbec netušil, co se děje. Z boxů vyjel, ale okamžitě dostal od mužů na boxové zídce pokyn, aby zastavil vůz. "Vyrazil jsem, jakmile se rozsvítilo zelené světlo a ničeho jsem si nebyl vědom, žádný problém jsem nezaregistroval. Až mi bylo řečeno, abych zastavil. Mechanik se bohužel zranil, ale mým úkolem bylo vyrazit, jakmile se rozsvítí světlo, víc toho opravdu nevím. Doufám, že bude v pořádku," prohlásil Kimi na adresu mechanika. Faktem je, že se do boxů vracel notně nakvašeně a asi až tam zjistil, co se stalo. Mechanici mezitím odtlačili vůz do garáže a zůstává otázkou, zda se Fin nemohl vrátit na trať, protože i přes smutnou nehodu jeho monopost evidentně nebyl poškozen.
Ferrari podobnou situaci už zažilo v minulosti. Psala se sezóna 2000 a v Grand Prix Španělska zajel k plánované zastávce do boxů Michael Schumacher. Při odjezdu přejel nohu šéfmechanikovi Nigelu Stepneyovi, který utrpěl zranění kotníku. Na rozdíl od Räikkönena tehdy "Schumi" na trati zůstal a dojel do cíle na pátém místě.
Podle posledních zpráv byla stáj Ferrari za incident v boxech potrestáno pokutou ve výši 50 000 eur.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.