Magnussen: Ne piloti, ale Liberty Media by měla vyvíjet větší snahu

Kevin Magnussen vyjadřuje své názory na otázku závodění
Kevin Magnussen vyjadřuje své názory na otázku závodění, foto: Haas F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 5. dubna 2018 17:10
Sdílej:

Vývoj Formule 1 je stále jednou z nejdiskutovanějších otázek motorsportu. Snaha nového vlastníka Liberty Media udělat z tohoto odvětví co nejzábavnější záležitost se totiž ne vždy setkává se vstřícností či nadšením.

Pilot Haasu Kevin Magnussen je toho názoru, že by Liberty Media měla věnovat větší pozornost vlastním prostředkům, aby povýšila závodění na vyšší úroveň. Jejich osobní zájmy by neměly

"Myslím to tak, jak to říkám. Liberty Media by měla provést vlastní výzkum a ne jen poslouchat piloty, protože ti budou říkat jen to, co je v jejich vlastním zájmu. Já sám nejraději závodím, když vyhrávám. O závodění se tedy nebojím - když vyhraju, tak se to stane. Zpětná vazba je pro piloty v jejich vlastním zájmu. Nechceme se starat o to, jak zlepšit závodění, chceme být sami těmi nejlepšími," prohlásil Dán.

V úvodním závodě, navzdory přidání jedné DRS zóny v třetím sektoru, to s předjížděním nebylo vůbec slavné. V Bahrajnu se rovněž rozhodli udělat změnu - DRS sekci na hlavní rovince chtějí prodloužit o 100 metrů. Magnussen se domnívá, že změny s cílem navýšit předjíždění, aby bylo příliš snadné, je výsledkem "typicky přehnaných reakcí".

"Myslím, že Bahrajn byl docela dobrý i před prodloužením DRS. Zdá se mi, že je to typický přístup - když se nepovede jeden závod, honem všechno změnit. Pak se ale dostaneme dopředu příliš snadno a závod tím bude také nudný, protože předjíždět bude každý. To není dobré. Pokud budete mít příliš mnoho zón DRS, tak to bude jen projíždění. Nebude to závodění, jen výměna pozic, a to asi ne každý chce vidět," pokračuje Magnussen.

Jiného názoru je pilot Force Indie Esteban Ocon. Ten věří, že změny DRS nebudou mít nikterak zásadní dopad a jako příklad uvádí podobná opatření, jak tomu bylo před loňskou Grand Prix Španělska.

"Myslím, že to byla dobrá věc. Nešlo o nijak masivní změnu, tím myslím tu, která nastala v Barceloně v předchozí sezóně. Nebyla to proměna nijak dramatické, ale vždy je dobré mít něco málo navíc," tvrdí Ocon.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.