Vývoj Formule 1 je stále jednou z nejdiskutovanějších otázek motorsportu. Snaha nového vlastníka Liberty Media udělat z tohoto odvětví co nejzábavnější záležitost se totiž ne vždy setkává se vstřícností či nadšením.
Pilot Haasu Kevin Magnussen je toho názoru, že by Liberty Media měla věnovat větší pozornost vlastním prostředkům, aby povýšila závodění na vyšší úroveň. Jejich osobní zájmy by neměly
"Myslím to tak, jak to říkám. Liberty Media by měla provést vlastní výzkum a ne jen poslouchat piloty, protože ti budou říkat jen to, co je v jejich vlastním zájmu. Já sám nejraději závodím, když vyhrávám. O závodění se tedy nebojím - když vyhraju, tak se to stane. Zpětná vazba je pro piloty v jejich vlastním zájmu. Nechceme se starat o to, jak zlepšit závodění, chceme být sami těmi nejlepšími," prohlásil Dán.
V úvodním závodě, navzdory přidání jedné DRS zóny v třetím sektoru, to s předjížděním nebylo vůbec slavné. V Bahrajnu se rovněž rozhodli udělat změnu - DRS sekci na hlavní rovince chtějí prodloužit o 100 metrů. Magnussen se domnívá, že změny s cílem navýšit předjíždění, aby bylo příliš snadné, je výsledkem "typicky přehnaných reakcí".
"Myslím, že Bahrajn byl docela dobrý i před prodloužením DRS. Zdá se mi, že je to typický přístup - když se nepovede jeden závod, honem všechno změnit. Pak se ale dostaneme dopředu příliš snadno a závod tím bude také nudný, protože předjíždět bude každý. To není dobré. Pokud budete mít příliš mnoho zón DRS, tak to bude jen projíždění. Nebude to závodění, jen výměna pozic, a to asi ne každý chce vidět," pokračuje Magnussen.
Jiného názoru je pilot Force Indie Esteban Ocon. Ten věří, že změny DRS nebudou mít nikterak zásadní dopad a jako příklad uvádí podobná opatření, jak tomu bylo před loňskou Grand Prix Španělska.
"Myslím, že to byla dobrá věc. Nešlo o nijak masivní změnu, tím myslím tu, která nastala v Barceloně v předchozí sezóně. Nebyla to proměna nijak dramatické, ale vždy je dobré mít něco málo navíc," tvrdí Ocon.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.