Ačkoliv v testech Honda prokazovala jistou úroveň spolehlivosti, první představení na okruhu v Melbourne znamenalo u Gaslyho vozu však znamenalo značné potíže, které musí před druhým závodem v Bahrajnu stáj Toro Rosso řešit.
Jak oznámil Tojoharu Tanabe, technický ředitel projektu Honda F1, oba piloti dostanou k dispozici aktualizovaná turbodmychadla a komponenty MGU-H. Tanabe dále vysvětlil, že právě problémy s turbem a MGU-H byly příčinou poškození motoru s vnitřním spalováním. Výměna komponentů byla ze strany Hondy vedena snahou se vyhnout opakovaným potížím, u vozu Brendona Hartleye jde o preventivní opatření. Pochopitelně Gasly bude mít k dispozici nový ICE.
Piloti mají letos k dispozici pouze tři ICE, MGU-H a komponenty turba, za použití dalších nových částí jim hrozí penalizace. Takže pokud Gasly vyjede s novým vybavením, má na zbývajících dvacet závodních víkendů v rezervě pouze jeden motor s vnitřním spalováním a MGU-H. Hartley je na tom lépe v oblasti ICE, v Bahrajnu pojede s původním motorem.
"Výměna součástí před druhým závodem byla obtížným rozhodnutím, protože počet pohonných jednotek a pomocných komponentů je nyní ještě více omezen. Domníváme se však, že jde o správnou cestu. Budeme pokračovat ve svém vývoji, abychom měli jistotu, že se podobná věc nebude opakovat. I když je okruh Sakhir pro motory náročný, doufáme, že tento těžký krok zvládneme, chceme se soustředit na tento a následující závody," popsal situaci Tanabe.
#F1 Used power-unit components ahead of #BahrainGP: #Honda Gasly takes new ICE, MGU-H and turbo, Hartley new MGU-H + turbo (updated version as a precaution). pic.twitter.com/Su4NMMHVh2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 4, 2018Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.