Ačkoliv v testech Honda prokazovala jistou úroveň spolehlivosti, první představení na okruhu v Melbourne znamenalo u Gaslyho vozu však znamenalo značné potíže, které musí před druhým závodem v Bahrajnu stáj Toro Rosso řešit.
Jak oznámil Tojoharu Tanabe, technický ředitel projektu Honda F1, oba piloti dostanou k dispozici aktualizovaná turbodmychadla a komponenty MGU-H. Tanabe dále vysvětlil, že právě problémy s turbem a MGU-H byly příčinou poškození motoru s vnitřním spalováním. Výměna komponentů byla ze strany Hondy vedena snahou se vyhnout opakovaným potížím, u vozu Brendona Hartleye jde o preventivní opatření. Pochopitelně Gasly bude mít k dispozici nový ICE.
Piloti mají letos k dispozici pouze tři ICE, MGU-H a komponenty turba, za použití dalších nových částí jim hrozí penalizace. Takže pokud Gasly vyjede s novým vybavením, má na zbývajících dvacet závodních víkendů v rezervě pouze jeden motor s vnitřním spalováním a MGU-H. Hartley je na tom lépe v oblasti ICE, v Bahrajnu pojede s původním motorem.
"Výměna součástí před druhým závodem byla obtížným rozhodnutím, protože počet pohonných jednotek a pomocných komponentů je nyní ještě více omezen. Domníváme se však, že jde o správnou cestu. Budeme pokračovat ve svém vývoji, abychom měli jistotu, že se podobná věc nebude opakovat. I když je okruh Sakhir pro motory náročný, doufáme, že tento těžký krok zvládneme, chceme se soustředit na tento a následující závody," popsal situaci Tanabe.
#F1 Used power-unit components ahead of #BahrainGP: #Honda Gasly takes new ICE, MGU-H and turbo, Hartley new MGU-H + turbo (updated version as a precaution). pic.twitter.com/Su4NMMHVh2
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 4, 2018Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.