Sezóna 2018 už vysloveně klepe na dveře, přesto se stále ještě diskutuje o zásadním rozhodnutí opatřit vozy ochranným prvkem kokpitu. Zvrátit toto rozhodnutí už pochopitelně není možné, spíš se debatuje o jeho dopadech.
Tvrdit, že koncept Halo má bezvýhradnou podporu by bylo značně krátkozraké, ostatně při debatách s piloty z různých kategorií převažuje spíše negativní hodnocení této varianty. Nyní se k problému vyjádřil poměrně jednoznačně pilot amerického týmu Haas Kevin Magnussen. Pro server Autosport uvedl vlastní zkušenost z předsezónních testů v Barceloně.
"Je tu evidentní problém vůbec poznat problém. Vyjel jsem na trať, celý svůj život sleduji F1 a nemohl jsem říci, kdo jede v autě. To není vůbec dobré, v televizi to bude úplně stejné. Když celé startovní pole dorazí do první zatáčky, nebude nikdo tušit kdo je kdo," domnívá se dánský pilot.
Řešení se hledá různě, například tým DAMS ve Formuli 2 umístil při předsezónních testech na Halo samolepky se jménem pilotů. Loni byla rovněž upravena pravidla týkající se startovních čísel na přídi a zadní části monopostů, aby byla lépe viditelná a podpořilo se snadnější rozlišení pilotů v jednom týmu.
"Halo už nedovoluje vidět přilby, nebo aspoň bude hodně obtížné je zahlédnout. Pro lidi kolem trati to bude téměř nemožné. Musí existovat nějaké řešení - možná udělat na Halo nějaký vlastní design, vlajku nebo něco takového, aby fanoušci mohli identifikovat, o koho jde," připojuje návrh Pierre Gasly (Toro Rosso) a podobný přístup má i Esteban Ocon (Force India): "Bylo by hezké mít na Halo něco z našeho designu přilby ."
Magnussen doslova použil termínu, že "fanoušci ztratí stopu". Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso přišel s myšlenkou, aby se tento problém pomohli vyřešit právě ti, kterých se bezprostředně týká - tedy sami příznivci F1. "Možná by nám mohli v tomto ohledu pomoci a vytvořit nějaké návrhy pro F1, abychom měli odezvu toho, co by chtěli. Z naší strany nejde o žádný rozdíl, ale jim to určitě pomůže."
Razantnější názor pronesl Max Verstappen, jehož design přilby je hodně podobný tomu, který používá týmový kolega Daniel Ricciardo. Proto se domnívá, že by nějaký design na Halo vlastně nic nevyřešil: "Celá ta věc vlastně blokuje podobu tvé přilby. Mohl bych klidně jezdit s čistě bílou, protože by na tom stejně nezáleželo."
Pokud vezmeme v úvahu, že v minulosti byly přilby vlastně jediným viditelným prvkem, podle něhož třeba televizní komentátoři rozpoznávali piloty na trati (a mnohdy ani to nestačilo), může být začátek sezóny 2018 pro mnohé noční můrou. A těžko odhadovat, čeho se diváci u televizorů či jiných aplikací dočkají.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.