Sezóna 2018 už vysloveně klepe na dveře, přesto se stále ještě diskutuje o zásadním rozhodnutí opatřit vozy ochranným prvkem kokpitu. Zvrátit toto rozhodnutí už pochopitelně není možné, spíš se debatuje o jeho dopadech.
Tvrdit, že koncept Halo má bezvýhradnou podporu by bylo značně krátkozraké, ostatně při debatách s piloty z různých kategorií převažuje spíše negativní hodnocení této varianty. Nyní se k problému vyjádřil poměrně jednoznačně pilot amerického týmu Haas Kevin Magnussen. Pro server Autosport uvedl vlastní zkušenost z předsezónních testů v Barceloně.
"Je tu evidentní problém vůbec poznat problém. Vyjel jsem na trať, celý svůj život sleduji F1 a nemohl jsem říci, kdo jede v autě. To není vůbec dobré, v televizi to bude úplně stejné. Když celé startovní pole dorazí do první zatáčky, nebude nikdo tušit kdo je kdo," domnívá se dánský pilot.
Řešení se hledá různě, například tým DAMS ve Formuli 2 umístil při předsezónních testech na Halo samolepky se jménem pilotů. Loni byla rovněž upravena pravidla týkající se startovních čísel na přídi a zadní části monopostů, aby byla lépe viditelná a podpořilo se snadnější rozlišení pilotů v jednom týmu.
"Halo už nedovoluje vidět přilby, nebo aspoň bude hodně obtížné je zahlédnout. Pro lidi kolem trati to bude téměř nemožné. Musí existovat nějaké řešení - možná udělat na Halo nějaký vlastní design, vlajku nebo něco takového, aby fanoušci mohli identifikovat, o koho jde," připojuje návrh Pierre Gasly (Toro Rosso) a podobný přístup má i Esteban Ocon (Force India): "Bylo by hezké mít na Halo něco z našeho designu přilby ."
Magnussen doslova použil termínu, že "fanoušci ztratí stopu". Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso přišel s myšlenkou, aby se tento problém pomohli vyřešit právě ti, kterých se bezprostředně týká - tedy sami příznivci F1. "Možná by nám mohli v tomto ohledu pomoci a vytvořit nějaké návrhy pro F1, abychom měli odezvu toho, co by chtěli. Z naší strany nejde o žádný rozdíl, ale jim to určitě pomůže."
Razantnější názor pronesl Max Verstappen, jehož design přilby je hodně podobný tomu, který používá týmový kolega Daniel Ricciardo. Proto se domnívá, že by nějaký design na Halo vlastně nic nevyřešil: "Celá ta věc vlastně blokuje podobu tvé přilby. Mohl bych klidně jezdit s čistě bílou, protože by na tom stejně nezáleželo."
Pokud vezmeme v úvahu, že v minulosti byly přilby vlastně jediným viditelným prvkem, podle něhož třeba televizní komentátoři rozpoznávali piloty na trati (a mnohdy ani to nestačilo), může být začátek sezóny 2018 pro mnohé noční můrou. A těžko odhadovat, čeho se diváci u televizorů či jiných aplikací dočkají.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.