Podle šéfa továrního týmu Mercedesu, Toto Wolffa, bude konkurenční Renault tím týmem, který učiní největší krok vpřed v sezoně 2018.
Renault převzal svůj tým od Lotusu v roce 2015, od té doby do něj poměrně masivně investuje. I v důsledku těchto investic věří Toto Wolff, že se tým francouzské automobilky stane největším skokanem ze všech týmů v sezoně 2018.
Wolff pro 'Motorsport.com' zhodnotil letošní rivaly Mercedesu: "Force India? Duel mezi (Sergio) Perezem a (Estebanem) Oconem je zábavný. Oba se chtějí doporučit k růstu před sezonou 2019 - proto je tato sezona klíčová pro oba.
Williams předvedl velmi odvážný design, jsem zvědavý, jak to bude fungovat. Nováček [Sergey] Sirotkin sice nemá zkušenosti, ale svojí rychlostí může překvapit. [Lance] Stroll musí být lídr týmu už ve svých 19 letech a své teprve druhé sezoně v F1.
Ale z mého pohledu udělá největší pokrok Renault. Mají velké zdroje a dva ambiciozní jezdce - [Nico] Hülkenberga a [Carlose] Sainze. Toro Rosso má s příchodem Hondy nové ambice. Šéf týmu, Tost, je závodník a pracant, proto mohou občas překvapit. Haas lze těžko soudit, protože vloni trošku zaostal.
Mclaren má konečně motor, se kterým může ohrožovat Red Bull. Obě tyto stáje věří, že mají nejlepší šasi v poli. Bude zajímavé sledovat, kdo bude rychlejší. Sauber a Alfa Romeo není pouze marketingové cvičení. Mají zřejmě nejlepší aerodynamický tunel a [Charles] Leclerc je považován za hvězdu budoucnosti.
Ferrari ohromně pokročilo mezi sezonami 2016 a 2017. Letos budou znovu velmi silní. Vettel je dobrým a sebevědomým lídrem týmu. Red Bull má velmi silnou jezdeckou sestavu - Ricciardo dokáže jezdit opravdu velmi dobře a pak mají mega talent v podobě Verstappena. Tohle je určitě TOP sestava. Pokud se nerozhádají s Renaultem, tak budou těžkým soupeřem," zakončil svoje úvahy Toto.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.