Podle šéfa továrního týmu Mercedesu, Toto Wolffa, bude konkurenční Renault tím týmem, který učiní největší krok vpřed v sezoně 2018.
Renault převzal svůj tým od Lotusu v roce 2015, od té doby do něj poměrně masivně investuje. I v důsledku těchto investic věří Toto Wolff, že se tým francouzské automobilky stane největším skokanem ze všech týmů v sezoně 2018.
Wolff pro 'Motorsport.com' zhodnotil letošní rivaly Mercedesu: "Force India? Duel mezi (Sergio) Perezem a (Estebanem) Oconem je zábavný. Oba se chtějí doporučit k růstu před sezonou 2019 - proto je tato sezona klíčová pro oba.
Williams předvedl velmi odvážný design, jsem zvědavý, jak to bude fungovat. Nováček [Sergey] Sirotkin sice nemá zkušenosti, ale svojí rychlostí může překvapit. [Lance] Stroll musí být lídr týmu už ve svých 19 letech a své teprve druhé sezoně v F1.
Ale z mého pohledu udělá největší pokrok Renault. Mají velké zdroje a dva ambiciozní jezdce - [Nico] Hülkenberga a [Carlose] Sainze. Toro Rosso má s příchodem Hondy nové ambice. Šéf týmu, Tost, je závodník a pracant, proto mohou občas překvapit. Haas lze těžko soudit, protože vloni trošku zaostal.
Mclaren má konečně motor, se kterým může ohrožovat Red Bull. Obě tyto stáje věří, že mají nejlepší šasi v poli. Bude zajímavé sledovat, kdo bude rychlejší. Sauber a Alfa Romeo není pouze marketingové cvičení. Mají zřejmě nejlepší aerodynamický tunel a [Charles] Leclerc je považován za hvězdu budoucnosti.
Ferrari ohromně pokročilo mezi sezonami 2016 a 2017. Letos budou znovu velmi silní. Vettel je dobrým a sebevědomým lídrem týmu. Red Bull má velmi silnou jezdeckou sestavu - Ricciardo dokáže jezdit opravdu velmi dobře a pak mají mega talent v podobě Verstappena. Tohle je určitě TOP sestava. Pokud se nerozhádají s Renaultem, tak budou těžkým soupeřem," zakončil svoje úvahy Toto.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.