Dalším týmem, který ukázal svou zbraň pro rok 2018, je francouzský Renault. V nezměněné jezdecké sestavě, v jaké zakončil minulou sezónu - s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem, chce bojovat o pódia.
"Naším hlavním cílem je pokračovat v pokroku prostřednictvím výsledků. Chceme prokázat náš pokrok v každém ohledu: pohonná jednotka, šasi, provozní činnosti, jezdci. Všechno se musí zlepšit a my musíme pokračovat v růstu.
Ladies & gentlemen... Meet our 2018 challenger, the @RenaultSportF1 R.S.18! #LaRS18IsComing #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/ELdwrD6wNe
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 20, 2018Chceme to předvést mnoha různými způsoby: od týmů, se kterými budeme přímo závodit, po ztrátu na lídry, včetně naši fanouškovské základny a respektu, kterým bude náš tým inspirovat tím, jak si budeme vést na dráze i mimo ní," říká šéf Cyril Abiteboul.
Technické specifikace Renaultu RS18- délka: 5 480 mm- šířka: 2 000 mm- výška: 950 mm- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková váha: 733 kg (včetně jezdce, kamer a závaží, bez paliva)
Pohonná jednotka RE18- objem: 1,6l- počet válců: 6- konfigurace: 90° V6- počet ventilů: 24, 4 na válec- max. otáčky: 15 000 ot/min- vrtání: 80 mm- zdvih: 53 mm- výška klikové skříně: 90 mm
- přeplňování: jedno turbo, plnící tlak neomezen (typicky 5 barů)- omezení průtoku paliva: 100 kg/h- povolené množství paliva na závod: 105 kg- palivo: přímé vstřikování paliva
Systém pro rekuperaci energie (ERS)- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min- výkon MGU-K: max. 120 kW- množství rekuperované energie přes MGU-K: max. 2 MJ/kolo- množství uvolněné energie přes MGU-K: max 4 MJ/kolo- otáčky MGU-H: do 100 000 ot/min- množství rekuperované energie přes MGU-H: neomezeno
Všeobecné údaje- váha: min. 145 kg- počet pohonných jednotek povolených na jezdce v roce 2018: 3 spalovací motory (ICE) / turba / MGU-H a 2-MG-K / baterie (ES) / jednotky řídicí elektroniky (CE)- celkový výkon: přes 950 koní
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.