Dalším týmem, který ukázal svou zbraň pro rok 2018, je francouzský Renault. V nezměněné jezdecké sestavě, v jaké zakončil minulou sezónu - s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem, chce bojovat o pódia.
"Naším hlavním cílem je pokračovat v pokroku prostřednictvím výsledků. Chceme prokázat náš pokrok v každém ohledu: pohonná jednotka, šasi, provozní činnosti, jezdci. Všechno se musí zlepšit a my musíme pokračovat v růstu.
Ladies & gentlemen... Meet our 2018 challenger, the @RenaultSportF1 R.S.18! #LaRS18IsComing #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/ELdwrD6wNe
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 20, 2018Chceme to předvést mnoha různými způsoby: od týmů, se kterými budeme přímo závodit, po ztrátu na lídry, včetně naši fanouškovské základny a respektu, kterým bude náš tým inspirovat tím, jak si budeme vést na dráze i mimo ní," říká šéf Cyril Abiteboul.
Technické specifikace Renaultu RS18- délka: 5 480 mm- šířka: 2 000 mm- výška: 950 mm- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková váha: 733 kg (včetně jezdce, kamer a závaží, bez paliva)
Pohonná jednotka RE18- objem: 1,6l- počet válců: 6- konfigurace: 90° V6- počet ventilů: 24, 4 na válec- max. otáčky: 15 000 ot/min- vrtání: 80 mm- zdvih: 53 mm- výška klikové skříně: 90 mm
- přeplňování: jedno turbo, plnící tlak neomezen (typicky 5 barů)- omezení průtoku paliva: 100 kg/h- povolené množství paliva na závod: 105 kg- palivo: přímé vstřikování paliva
Systém pro rekuperaci energie (ERS)- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min- výkon MGU-K: max. 120 kW- množství rekuperované energie přes MGU-K: max. 2 MJ/kolo- množství uvolněné energie přes MGU-K: max 4 MJ/kolo- otáčky MGU-H: do 100 000 ot/min- množství rekuperované energie přes MGU-H: neomezeno
Všeobecné údaje- váha: min. 145 kg- počet pohonných jednotek povolených na jezdce v roce 2018: 3 spalovací motory (ICE) / turba / MGU-H a 2-MG-K / baterie (ES) / jednotky řídicí elektroniky (CE)- celkový výkon: přes 950 koní
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.