Dalším týmem, který ukázal svou zbraň pro rok 2018, je francouzský Renault. V nezměněné jezdecké sestavě, v jaké zakončil minulou sezónu - s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem, chce bojovat o pódia.
"Naším hlavním cílem je pokračovat v pokroku prostřednictvím výsledků. Chceme prokázat náš pokrok v každém ohledu: pohonná jednotka, šasi, provozní činnosti, jezdci. Všechno se musí zlepšit a my musíme pokračovat v růstu.
Ladies & gentlemen... Meet our 2018 challenger, the @RenaultSportF1 R.S.18! #LaRS18IsComing #RS18 #RSspirit pic.twitter.com/ELdwrD6wNe
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) February 20, 2018Chceme to předvést mnoha různými způsoby: od týmů, se kterými budeme přímo závodit, po ztrátu na lídry, včetně naši fanouškovské základny a respektu, kterým bude náš tým inspirovat tím, jak si budeme vést na dráze i mimo ní," říká šéf Cyril Abiteboul.
Technické specifikace Renaultu RS18- délka: 5 480 mm- šířka: 2 000 mm- výška: 950 mm- rozchod kol vpředu: 1 600 mm- rozchod kol vzadu: 1 550 mm- celková váha: 733 kg (včetně jezdce, kamer a závaží, bez paliva)
Pohonná jednotka RE18- objem: 1,6l- počet válců: 6- konfigurace: 90° V6- počet ventilů: 24, 4 na válec- max. otáčky: 15 000 ot/min- vrtání: 80 mm- zdvih: 53 mm- výška klikové skříně: 90 mm
- přeplňování: jedno turbo, plnící tlak neomezen (typicky 5 barů)- omezení průtoku paliva: 100 kg/h- povolené množství paliva na závod: 105 kg- palivo: přímé vstřikování paliva
Systém pro rekuperaci energie (ERS)- otáčky MGU-K: max. 50 000 ot/min- výkon MGU-K: max. 120 kW- množství rekuperované energie přes MGU-K: max. 2 MJ/kolo- množství uvolněné energie přes MGU-K: max 4 MJ/kolo- otáčky MGU-H: do 100 000 ot/min- množství rekuperované energie přes MGU-H: neomezeno
Všeobecné údaje- váha: min. 145 kg- počet pohonných jednotek povolených na jezdce v roce 2018: 3 spalovací motory (ICE) / turba / MGU-H a 2-MG-K / baterie (ES) / jednotky řídicí elektroniky (CE)- celkový výkon: přes 950 koní
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.