Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.
Vedení F1 usiluje ve snaze snížit náklady ve sportu a přitáhnout nezávislé výrobce o jejich zjednodušení a zlevnění od roku 2021, ale velké automobilky dodávající motory pro tento šampionát se změnou pravidel nesouhlasí, Ferrari a Mercedes dokonce pohrozily svým odchodem.
Francouzský šampion si rovněž nemyslí, že by velká změna byla potřebná, podle něj jsou dnes pohonné jednotky levnější než v jeho éře, kdy v letech 1997 - 2001 vlastnil stáj Prost GP.
"Mé motory v roce 2001 stály 28 milionů dolarů, a v roce 2002 by vyšly dokonce na 31 milionů, pokud by tým přežil. Dnes stojí kolem 15 až 17 milionů dolarů (kolem 375 mil. Kč). Výrobci tedy náklady snížili, navíc jde o vysoce komplexní motory," tvrdí pro Auto Plus Prost.
Podle něj vize společnosti Liberty Media není příliš jasná a současný šéf Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul má právo na to, aby požadoval změny v oblasti pravidel motorů v dlouhodobějším horizontu.
"Zajdu dokonce o krok dál. Zjednodušit motory, vyjmout MGU-H a snížit náklady je fajn. Ale když hovoříme o rozpočtových stropech, pak musíme nahlédnout do dalších oblastí technických pravidel, jako je aerodynamika. Není to všechno tak jasné," dodává Prost, jenž nyní působí jako poradce Renaultu v F1.
Jeho názor ale hned na Twitteru zkritizoval bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher: "Netuším, proč skvělý Alain srovnává dnešní náklady na motory s léty 2001/2002. Do roku 2013 jste mohli mít V8 motor za 6,8 milionů dolarů při současných cenách. Samozřejmě pokud se nesnažíte protlačit program automobilek na udržení současných cen motorů pro zákazníky, jako je Red Bull a McLaren."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.