Sergej Sirotkin je podle ředitele traťových činností Renaultu, Alana Permana, dostatečně talentovaný na to, aby mohl závodit ve Formuli 1.
Ruský pilot dokázal vyhrát závody v GP2 či ve Formuli Renault 3.5 a s vozy F1 odjel v posledních 2 letech několik pátečních tréninků. Přesto pro sezónu 2018 závodní místo nikde nezískal poté, co Renault podepsal smlouvy s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem.
Stále zůstává jako rezervní pilot ve smluvním vztahu s Renaultem, dnes ale dostal povolení testovat s Williamsem. Jeho technický ředitel Paddy Lowe potvrdil, že se Sirotkin nachází na užším seznamu jejich kandidátů. Atraktivní je také kvůli ruským sponzorům, kteří jej jsou ochotni podporovat.
Rychlost mu nechybí, pracovní morálka dobráŘeditel traťových činností Renaultu na otázku, zda si Sirotkin zaslouží místo v F1, odpovídá: "Myslím, že ano. Upřímně, opravdu na to má. Vím, že to vždy říkávám, protože s námi pracuje, podle mě však má potřebnou rychlost, vážně si to myslím. A určitě má, řekněme, i tu pracovní morálku."
Letos měl podle něj smůlu, když ruský pilot v prvních trénincích doplácel na nespolehlivost Renault - například v Soči nebo v Barceloně: "Tento rok měl u nás smůlu. V pátky jsme pro něj upřímně neodvedli dostatečně dobrou práci. S vozem jezdil čtyřikrát a dvakrát mu naprosto vypověděl službu."
"Když se ale zároveň podíváte na jeho časy na kolo a rozhodně jej srovnáte s Palmerem v Malajsii za mokra a s našimi přímými soupeři, tak odváděl dobrou práci na někoho, kdo s autem moc nejezdí. Byl rychlý," hodnotí dále Permane.
Absolutně žádné problémy, srovnání s Kubicou nebylo fér"Na druhou stranu mimo auto jej z ničeho nemůžu vinit. Nemáme absolutně žádné problémy s jeho vynakládaným úsilím, zpětnou vazbou ve voze, rád pracuje s inženýry," dodává šéf Renaultu.
Když jej Renault posadil ve Valencii do 5 let starého monopostu s Kubicou, tak Polák zajížděl rychlejší časy. Permane k tomu ale vysvětluje: "Vůbec si nemyslím si, že by tohle bylo férové srovnání a že média dostala správné informace. A upřímně, porovnávat mezi dvěma dny, to moc neznamená. Obzvlášť, když jezdíte na okruzích, jako je Valencie nebo Paul Ricard, které se moc často nepoužívají. Trať se tam rychle mění."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.