Sergej Sirotkin je podle ředitele traťových činností Renaultu, Alana Permana, dostatečně talentovaný na to, aby mohl závodit ve Formuli 1.
Ruský pilot dokázal vyhrát závody v GP2 či ve Formuli Renault 3.5 a s vozy F1 odjel v posledních 2 letech několik pátečních tréninků. Přesto pro sezónu 2018 závodní místo nikde nezískal poté, co Renault podepsal smlouvy s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem.
Stále zůstává jako rezervní pilot ve smluvním vztahu s Renaultem, dnes ale dostal povolení testovat s Williamsem. Jeho technický ředitel Paddy Lowe potvrdil, že se Sirotkin nachází na užším seznamu jejich kandidátů. Atraktivní je také kvůli ruským sponzorům, kteří jej jsou ochotni podporovat.
Rychlost mu nechybí, pracovní morálka dobráŘeditel traťových činností Renaultu na otázku, zda si Sirotkin zaslouží místo v F1, odpovídá: "Myslím, že ano. Upřímně, opravdu na to má. Vím, že to vždy říkávám, protože s námi pracuje, podle mě však má potřebnou rychlost, vážně si to myslím. A určitě má, řekněme, i tu pracovní morálku."
Letos měl podle něj smůlu, když ruský pilot v prvních trénincích doplácel na nespolehlivost Renault - například v Soči nebo v Barceloně: "Tento rok měl u nás smůlu. V pátky jsme pro něj upřímně neodvedli dostatečně dobrou práci. S vozem jezdil čtyřikrát a dvakrát mu naprosto vypověděl službu."
"Když se ale zároveň podíváte na jeho časy na kolo a rozhodně jej srovnáte s Palmerem v Malajsii za mokra a s našimi přímými soupeři, tak odváděl dobrou práci na někoho, kdo s autem moc nejezdí. Byl rychlý," hodnotí dále Permane.
Absolutně žádné problémy, srovnání s Kubicou nebylo fér"Na druhou stranu mimo auto jej z ničeho nemůžu vinit. Nemáme absolutně žádné problémy s jeho vynakládaným úsilím, zpětnou vazbou ve voze, rád pracuje s inženýry," dodává šéf Renaultu.
Když jej Renault posadil ve Valencii do 5 let starého monopostu s Kubicou, tak Polák zajížděl rychlejší časy. Permane k tomu ale vysvětluje: "Vůbec si nemyslím si, že by tohle bylo férové srovnání a že média dostala správné informace. A upřímně, porovnávat mezi dvěma dny, to moc neznamená. Obzvlášť, když jezdíte na okruzích, jako je Valencie nebo Paul Ricard, které se moc často nepoužívají. Trať se tam rychle mění."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.