Sergej Sirotkin je podle ředitele traťových činností Renaultu, Alana Permana, dostatečně talentovaný na to, aby mohl závodit ve Formuli 1.
Ruský pilot dokázal vyhrát závody v GP2 či ve Formuli Renault 3.5 a s vozy F1 odjel v posledních 2 letech několik pátečních tréninků. Přesto pro sezónu 2018 závodní místo nikde nezískal poté, co Renault podepsal smlouvy s Nicem Hülkenbergem a s Carlosem Sainzem.
Stále zůstává jako rezervní pilot ve smluvním vztahu s Renaultem, dnes ale dostal povolení testovat s Williamsem. Jeho technický ředitel Paddy Lowe potvrdil, že se Sirotkin nachází na užším seznamu jejich kandidátů. Atraktivní je také kvůli ruským sponzorům, kteří jej jsou ochotni podporovat.
Rychlost mu nechybí, pracovní morálka dobráŘeditel traťových činností Renaultu na otázku, zda si Sirotkin zaslouží místo v F1, odpovídá: "Myslím, že ano. Upřímně, opravdu na to má. Vím, že to vždy říkávám, protože s námi pracuje, podle mě však má potřebnou rychlost, vážně si to myslím. A určitě má, řekněme, i tu pracovní morálku."
Letos měl podle něj smůlu, když ruský pilot v prvních trénincích doplácel na nespolehlivost Renault - například v Soči nebo v Barceloně: "Tento rok měl u nás smůlu. V pátky jsme pro něj upřímně neodvedli dostatečně dobrou práci. S vozem jezdil čtyřikrát a dvakrát mu naprosto vypověděl službu."
"Když se ale zároveň podíváte na jeho časy na kolo a rozhodně jej srovnáte s Palmerem v Malajsii za mokra a s našimi přímými soupeři, tak odváděl dobrou práci na někoho, kdo s autem moc nejezdí. Byl rychlý," hodnotí dále Permane.
Absolutně žádné problémy, srovnání s Kubicou nebylo fér"Na druhou stranu mimo auto jej z ničeho nemůžu vinit. Nemáme absolutně žádné problémy s jeho vynakládaným úsilím, zpětnou vazbou ve voze, rád pracuje s inženýry," dodává šéf Renaultu.
Když jej Renault posadil ve Valencii do 5 let starého monopostu s Kubicou, tak Polák zajížděl rychlejší časy. Permane k tomu ale vysvětluje: "Vůbec si nemyslím si, že by tohle bylo férové srovnání a že média dostala správné informace. A upřímně, porovnávat mezi dvěma dny, to moc neznamená. Obzvlášť, když jezdíte na okruzích, jako je Valencie nebo Paul Ricard, které se moc často nepoužívají. Trať se tam rychle mění."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.