Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.
V Brazílii ho tvrdě zkritizovalo Toro Rosso, jehož piloti byli kvůli výměně nadlimitního počtu komponent pohonných jednotek na startovním roštu penalizováni.
Renault kvůli tomu snížil výkon svých motorů, a tak jeho Nico Hülkenberg a Carlos Sainz dojeli do cíle na 10. a 11. místě se ztrátou jednoho kola, zatímco dvojice Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo skončila na 5. a 6. místě. Pierre Gasly finišoval jako 12. a Brendon Hartley odstoupil kvůli potížím se spotřebou oleje.
"Věděli jsme, že jsme v pozici, kdy budeme muset obětovat trochu výkonnosti, abychom zvýšili spolehlivost. Není to příjemná situace. Po prvním kole si vše sedlo. Pro nás šlo tak trochu o závod bez chuti a vlastně i hořký, protože jsme věděli, že tam je větší potenciál," uznává Abiteboul.
"Musíme zkrátka zajistit, aby se to už znovu neopakovalo a abychom už nemuseli volit mezi výkonností a spolehlivostí. Pokud chceme závodit v F1, pak potřebujeme obojí," kaje se podle Autosportu dále šéf Renaultu, který už nové díly nevyrábí, protože se plně soustředí na příští sezónu.
Jeho týmy se v Abú Zabí obávají, že se budou muset prohrabávat použitými komponentami, aby vůbec dojely do cíle. Tovární Renault v šampionátu figuruje na 7. příčce - o 2 body za ním je Haas, o 4 body více má před ním šesté Toro Rosso. Pár dní před posledním závodem ale ještě neví, zda bude muset opět jezdit s utlumeným výkonem.
"Musíme myslet na to, co uděláme v Abú Zabí. Na jedné straně bychom si rádi dovolili být agresivní, protože když takoví v posledním závodě nejste, kdy pak budete agresivní? Zároveň víme, že je Haas v šampionátu velmi blízko, proto musíme zvolit vyvážený přístup. Na to se budeme soustředit v příštích dnech," dodává Abiteboul.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.