Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.
V Brazílii ho tvrdě zkritizovalo Toro Rosso, jehož piloti byli kvůli výměně nadlimitního počtu komponent pohonných jednotek na startovním roštu penalizováni.
Renault kvůli tomu snížil výkon svých motorů, a tak jeho Nico Hülkenberg a Carlos Sainz dojeli do cíle na 10. a 11. místě se ztrátou jednoho kola, zatímco dvojice Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo skončila na 5. a 6. místě. Pierre Gasly finišoval jako 12. a Brendon Hartley odstoupil kvůli potížím se spotřebou oleje.
"Věděli jsme, že jsme v pozici, kdy budeme muset obětovat trochu výkonnosti, abychom zvýšili spolehlivost. Není to příjemná situace. Po prvním kole si vše sedlo. Pro nás šlo tak trochu o závod bez chuti a vlastně i hořký, protože jsme věděli, že tam je větší potenciál," uznává Abiteboul.
"Musíme zkrátka zajistit, aby se to už znovu neopakovalo a abychom už nemuseli volit mezi výkonností a spolehlivostí. Pokud chceme závodit v F1, pak potřebujeme obojí," kaje se podle Autosportu dále šéf Renaultu, který už nové díly nevyrábí, protože se plně soustředí na příští sezónu.
Jeho týmy se v Abú Zabí obávají, že se budou muset prohrabávat použitými komponentami, aby vůbec dojely do cíle. Tovární Renault v šampionátu figuruje na 7. příčce - o 2 body za ním je Haas, o 4 body více má před ním šesté Toro Rosso. Pár dní před posledním závodem ale ještě neví, zda bude muset opět jezdit s utlumeným výkonem.
"Musíme myslet na to, co uděláme v Abú Zabí. Na jedné straně bychom si rádi dovolili být agresivní, protože když takoví v posledním závodě nejste, kdy pak budete agresivní? Zároveň víme, že je Haas v šampionátu velmi blízko, proto musíme zvolit vyvážený přístup. Na to se budeme soustředit v příštích dnech," dodává Abiteboul.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.