Nálepka pilota, jehož projev na trati místy přesahuje únosnou mez, patří k F1 neodmyslitelně. Stačí se projít jednotlivými ročníky a najdeme několik případů, kdy u jistých jedinců nešlo jen o pomíjivý akt, proto si vysloužili titul "zlých mužů".
Připomeňme si třeba Vittoria Brambillu, jehož někdejší šéf Marchu a pozdější prezident FIA Max Mosley ohodnotil následovně: "Osobně neznám zatáčku, kterou by Vittorio dokázal projet, aniž by doznalo auto nějaké úhony." Příznivou pověst neměl o desítku let před ním ani jeho krajan Lorenzo Bandini. Nepříliš dobré renomé měl i René Arnoux, zejména si na něj stěžovali piloti, kteří se v závěru jeho kariéry potřebovali dostat přes tohoto Francouze, zvláště když jel o kolo zpět. A připomínat Pastora Maldonada bude pro fanoušky současnosti téměř zbytečné...
Letos se hned několikrát dostal do podobné situace Kevin Magnussen, přičemž zejména soupeři z něj nebyli dvakrát nadšení. Asi vrcholem byl jeho duel s Nico Hülkenbergem v GP Maďarska, po níž následoval výživný slovní duel, ve kterém létaly invektivy z jedné strany na druhou. Magnussen se však rozhodně necítí jako pilot, který by byl výrazněji agresivní než ostatní.
"Pověst zlého muže mi nevadí. Dost pilotů si na mě stěžovalo, ale mnohdy nás to v týmu spíš pobavilo. Neřekl bych, že patřím mezi ty nejoblíbenější, ale nijak zvlášť o to nestojím. Co mě zajímá jsou výsledky a jak se na věc dívají stewardi. Letos jsem dostal za havárii jen jeden trest, takže to se mnou není tak hrozné," komentoval názor ostatních Magnussen.
Dost častý je také názor, že Dán pro svou excentrickou povahu nemá v paddocku mnoho přátel, mezi piloty mu jeho styl jízdy a chování spíš vyneslo nepřívětivé pohledy. Kevin to nijak nezlehčuje, ba dokonce přiznává, že taková situace je reálná. "V paddocku nějaké přátele mám, ale rozhodně nepocházejí z řad pilotů. To nejsou moji kamarádi. Takové přátelství by nikdy nefungovalo, takže se o to ani nesnažím," vysvětluje Magnussen.
Těžkou hlavu si nedělá ani z kritiky, která některé jeho manévry na trati provází. Podle jeho slov se naučil ji víceméně přehlížet a dodal, že mu hodně pomohlo úmyslné ignorování názorů na sociálních sítích.
"Skutečně mi prospělo, že jsem je přestal sledovat. Jako osoba veřejně činná se vás týká spousta poznámek a zpráv, což může být opravdu hodně frustrující. Tak jsem to všechno odsunul stranou. Hodně mi to pomohlo, také skutečnost, že názory lidí tak trochu ignoruji. Je samozřejmé, že informace se ke mně nakonec dostanou, pokud o mě někdo řekne něco negativního nebo sporného, média se postarají, aby se to dostalo ven, ale mně to koneckonců nevadí. Nechci se plánovaně stát nepopulárním. Snažím se jenom dosáhnout dobrých výsledků a můj projev je k jejich dosažení někdy potřebný," vysvětluje Magnussen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.