Integrace Halo do nových monopostů bude "poměrně obtížná", tvrdí Lowe

Paddy Lowe je toho názoru, že s Halo ještě bude dost práce
Paddy Lowe je toho názoru, že s Halo ještě bude dost práce, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 20. listopadu 2017 12:45
Sdílej:

Blíží se nová sezóna a s ní se dočkáme i vzhledu vozů, který zdaleka ne všem je po chuti. Ale nejde jen o vizáž, ale patřičné začlenění Halo konceptu do struktury vozu - a to může většině týmů poněkud zamotat hlavu.

Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe prohlásil, že integrace systému Halo do šasi Formule 1 pro sezónu 2018 bude mnohem náročnější a systém bude mít dopad mnohem zásadnější než jakákoli aerodynamická úprava. Všechny týmy musí své vozy přizpůsobit své vozy kvůli začlenění ochrany kokpitu a rovněž bude nutné,a by prošly novými nárazovými testy - teprve potom dostanou od FIA příslušnou homologaci.

"Je to velký projekt, kterým každý vůz musí projít. Pořád se tím zabýváme, pracujeme na řešení a integrace se nám jeví jako značně obtížná. Existuje velké zatížení, takže dle mého bude vliv více strukturální než aerodynamický," ohodnotil situaci Lowe. 

Rovněž se kloní k názoru, že v tomto směru mohou být určité týmy zvýhodněny, zejména v oblasti nárazových testů. Podle Lowea je mohou zvládnout, aniž by se hmotnost jejich monopostů nějak dramaticky navýšila.

"Myslím, že to je taky otázka výkonu. Hlavní oblastí pravděpodobně bude způsob, jak zajistit montážní požadavky pro správné zatížení - kolik váhy vyčlenit pro tento problém? Protože hmotnost je v tomto směru hlavní," pokračuje Lowe. Dle jeho názoru by aerodynamický dopad byl navzdory rámce těsných limitů FIA poměrně malý, ovšem týmy mohou vyvíjet vlastní verze Halo, aby proudění vzduchu bylo pozměněno.

"Mohou existovat určité menší aerodynamické efekty. Nevnímali jsme to jako zásadní nedostatek - újma není až tak velká, proto zůstává určitý manévrovací prostor, ale opravdu nejde o žádné velké možnosti," dodává Lowe.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.