Blíží se nová sezóna a s ní se dočkáme i vzhledu vozů, který zdaleka ne všem je po chuti. Ale nejde jen o vizáž, ale patřičné začlenění Halo konceptu do struktury vozu - a to může většině týmů poněkud zamotat hlavu.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe prohlásil, že integrace systému Halo do šasi Formule 1 pro sezónu 2018 bude mnohem náročnější a systém bude mít dopad mnohem zásadnější než jakákoli aerodynamická úprava. Všechny týmy musí své vozy přizpůsobit své vozy kvůli začlenění ochrany kokpitu a rovněž bude nutné,a by prošly novými nárazovými testy - teprve potom dostanou od FIA příslušnou homologaci.
"Je to velký projekt, kterým každý vůz musí projít. Pořád se tím zabýváme, pracujeme na řešení a integrace se nám jeví jako značně obtížná. Existuje velké zatížení, takže dle mého bude vliv více strukturální než aerodynamický," ohodnotil situaci Lowe.
Rovněž se kloní k názoru, že v tomto směru mohou být určité týmy zvýhodněny, zejména v oblasti nárazových testů. Podle Lowea je mohou zvládnout, aniž by se hmotnost jejich monopostů nějak dramaticky navýšila.
"Myslím, že to je taky otázka výkonu. Hlavní oblastí pravděpodobně bude způsob, jak zajistit montážní požadavky pro správné zatížení - kolik váhy vyčlenit pro tento problém? Protože hmotnost je v tomto směru hlavní," pokračuje Lowe. Dle jeho názoru by aerodynamický dopad byl navzdory rámce těsných limitů FIA poměrně malý, ovšem týmy mohou vyvíjet vlastní verze Halo, aby proudění vzduchu bylo pozměněno.
"Mohou existovat určité menší aerodynamické efekty. Nevnímali jsme to jako zásadní nedostatek - újma není až tak velká, proto zůstává určitý manévrovací prostor, ale opravdu nejde o žádné velké možnosti," dodává Lowe.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.