Blíží se nová sezóna a s ní se dočkáme i vzhledu vozů, který zdaleka ne všem je po chuti. Ale nejde jen o vizáž, ale patřičné začlenění Halo konceptu do struktury vozu - a to může většině týmů poněkud zamotat hlavu.
Technický ředitel Williamsu Paddy Lowe prohlásil, že integrace systému Halo do šasi Formule 1 pro sezónu 2018 bude mnohem náročnější a systém bude mít dopad mnohem zásadnější než jakákoli aerodynamická úprava. Všechny týmy musí své vozy přizpůsobit své vozy kvůli začlenění ochrany kokpitu a rovněž bude nutné,a by prošly novými nárazovými testy - teprve potom dostanou od FIA příslušnou homologaci.
"Je to velký projekt, kterým každý vůz musí projít. Pořád se tím zabýváme, pracujeme na řešení a integrace se nám jeví jako značně obtížná. Existuje velké zatížení, takže dle mého bude vliv více strukturální než aerodynamický," ohodnotil situaci Lowe.
Rovněž se kloní k názoru, že v tomto směru mohou být určité týmy zvýhodněny, zejména v oblasti nárazových testů. Podle Lowea je mohou zvládnout, aniž by se hmotnost jejich monopostů nějak dramaticky navýšila.
"Myslím, že to je taky otázka výkonu. Hlavní oblastí pravděpodobně bude způsob, jak zajistit montážní požadavky pro správné zatížení - kolik váhy vyčlenit pro tento problém? Protože hmotnost je v tomto směru hlavní," pokračuje Lowe. Dle jeho názoru by aerodynamický dopad byl navzdory rámce těsných limitů FIA poměrně malý, ovšem týmy mohou vyvíjet vlastní verze Halo, aby proudění vzduchu bylo pozměněno.
"Mohou existovat určité menší aerodynamické efekty. Nevnímali jsme to jako zásadní nedostatek - újma není až tak velká, proto zůstává určitý manévrovací prostor, ale opravdu nejde o žádné velké možnosti," dodává Lowe.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.