Sběratelství má různé podoby. Někdo sbírá kovová autíčka, jiný si je vystřihuje a lepí z papíru, další používá netradiční materiály. A pak je tu skupina lidí, která se spokojí pouze s originály. Jednomu z nich udělala určitě radost aukce v New Yorku.
K mání tu totiž bylo Ferrari F2001, šasi označené jako 211, s třílitrovým desetiválcem, na kterém Michael Schumacher v roce 2001 vyhrál Grand Prix Monaka (samozřejmě mimo jiné), ovšem závod v Monte Carlu by posledním, který na půdě miniknížectví sedminásobný šampion vyhrál. V jeho kariéře to byl 48. triumf a dalších 43 ještě leželo před ním, ale už žádného neměl dosáhnout v ulicích proslulé trati.
Schumacher v této sezóně vyhrál celkem devět závodů s mistrem světa se stal s ohromujícím náskokem před Davidem Coulthardem na McLarenu. Tehdy se ještě bodovalo pouze prvních šest vozů v cíli a Schumi vytěžil ze 17 Grand Prix celkem 123 bodů, zatímco jeho skotský soupeř pouhých pětašedesát. Německý pilot se stal definitivně počtvrté mistrem světa už ve 13. závodě sezóny v Maďarsku.
Ferrari F2001 bylo v newyorské pobočce Sotheby's vydraženo za sumu 7 504 000 dolarů, přičemž bývalý majitel, který nabídl vůz k prodeji, se zavázal blíže neurčenou část získané částky věnovat Nadaci Michaela Schumachera Keep Fighting Foundation. Bylo součástí kolekce předmětů, jejichž celková vydražená hodnota dosáhla 310,2 milionů dolarů. Neprodané položky představovaly pouhé 4% nabízených předmětů. Ferrari F2001 šasi 211 zhruba o 4 miliony převýšilo očekávanou konečnou částku prodeje, což z něj dělá vůbec nejdražší prodaný vůz F1.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.