Sběratelství má různé podoby. Někdo sbírá kovová autíčka, jiný si je vystřihuje a lepí z papíru, další používá netradiční materiály. A pak je tu skupina lidí, která se spokojí pouze s originály. Jednomu z nich udělala určitě radost aukce v New Yorku.
K mání tu totiž bylo Ferrari F2001, šasi označené jako 211, s třílitrovým desetiválcem, na kterém Michael Schumacher v roce 2001 vyhrál Grand Prix Monaka (samozřejmě mimo jiné), ovšem závod v Monte Carlu by posledním, který na půdě miniknížectví sedminásobný šampion vyhrál. V jeho kariéře to byl 48. triumf a dalších 43 ještě leželo před ním, ale už žádného neměl dosáhnout v ulicích proslulé trati.
Schumacher v této sezóně vyhrál celkem devět závodů s mistrem světa se stal s ohromujícím náskokem před Davidem Coulthardem na McLarenu. Tehdy se ještě bodovalo pouze prvních šest vozů v cíli a Schumi vytěžil ze 17 Grand Prix celkem 123 bodů, zatímco jeho skotský soupeř pouhých pětašedesát. Německý pilot se stal definitivně počtvrté mistrem světa už ve 13. závodě sezóny v Maďarsku.
Ferrari F2001 bylo v newyorské pobočce Sotheby's vydraženo za sumu 7 504 000 dolarů, přičemž bývalý majitel, který nabídl vůz k prodeji, se zavázal blíže neurčenou část získané částky věnovat Nadaci Michaela Schumachera Keep Fighting Foundation. Bylo součástí kolekce předmětů, jejichž celková vydražená hodnota dosáhla 310,2 milionů dolarů. Neprodané položky představovaly pouhé 4% nabízených předmětů. Ferrari F2001 šasi 211 zhruba o 4 miliony převýšilo očekávanou konečnou částku prodeje, což z něj dělá vůbec nejdražší prodaný vůz F1.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.