Sběratelství má různé podoby. Někdo sbírá kovová autíčka, jiný si je vystřihuje a lepí z papíru, další používá netradiční materiály. A pak je tu skupina lidí, která se spokojí pouze s originály. Jednomu z nich udělala určitě radost aukce v New Yorku.
K mání tu totiž bylo Ferrari F2001, šasi označené jako 211, s třílitrovým desetiválcem, na kterém Michael Schumacher v roce 2001 vyhrál Grand Prix Monaka (samozřejmě mimo jiné), ovšem závod v Monte Carlu by posledním, který na půdě miniknížectví sedminásobný šampion vyhrál. V jeho kariéře to byl 48. triumf a dalších 43 ještě leželo před ním, ale už žádného neměl dosáhnout v ulicích proslulé trati.
Schumacher v této sezóně vyhrál celkem devět závodů s mistrem světa se stal s ohromujícím náskokem před Davidem Coulthardem na McLarenu. Tehdy se ještě bodovalo pouze prvních šest vozů v cíli a Schumi vytěžil ze 17 Grand Prix celkem 123 bodů, zatímco jeho skotský soupeř pouhých pětašedesát. Německý pilot se stal definitivně počtvrté mistrem světa už ve 13. závodě sezóny v Maďarsku.
Ferrari F2001 bylo v newyorské pobočce Sotheby's vydraženo za sumu 7 504 000 dolarů, přičemž bývalý majitel, který nabídl vůz k prodeji, se zavázal blíže neurčenou část získané částky věnovat Nadaci Michaela Schumachera Keep Fighting Foundation. Bylo součástí kolekce předmětů, jejichž celková vydražená hodnota dosáhla 310,2 milionů dolarů. Neprodané položky představovaly pouhé 4% nabízených předmětů. Ferrari F2001 šasi 211 zhruba o 4 miliony převýšilo očekávanou konečnou částku prodeje, což z něj dělá vůbec nejdražší prodaný vůz F1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.