Letošní vítězství Red Bullu naplňují před příští sezónou McLaren rozcházející se s Hondou důvěrou v to, co je možné s motory Renault dosáhnout.
Francouzský výrobce se v Mexiku ale potýkal s velkými problémy se spolehlivostí svých pohonných jednotek poté, co zvolil příliš agresivní přístup k závodnímu víkendu.
McLaren, jenž se ale letos kvůli nízkému výkonu a nespolehlivosti rozloučí s Hondou, to starosti nedělá. Spíše je povzbuzen tím, že Red Bull s motory Renault v posledních čtyřech závodech dvakrát vyhrál, navíc zaslouženě - díky své vlastní rychlosti.
"Spravit spolehlivost je výzva, ale je to vždy snadnější než nalézt výkonnost. Rád bych z toho vyzdvihl, že v Malajsii i v Mexiku šlo o řádná vítězství, kdy ostatním ujeli. Motor Renault vyhrál dva z posledních čtyř závodů, a to zcela férovým a čistým způsobem. Takže si neděláme vůbec žádné starosti," potvrzuje pro motorsport.com závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
Výkonný ředitel Zak Brown souhlasí: "Posouvají své hranice. Zvyšují výkon, a když zvyšujete výkon, tak s tím roste i riziko nespolehlivosti. Ale nemám z toho obavy."
Podle Boulliera se Red Bull dostává po obtížném vstupu do sezóny zpět na špici, což pro britský tým znamená, že v příštím roce jej čeká ještě náročnější boj o vítězství: "Rozhodně udělali v posledních třech závodech pokrok a pro McLaren jsou teď dobrým měřítkem. Víme tedy, koho musíme příští rok porazit."
Podle Fernanda Alonsa má teď McLaren nejlepší šasi. V některých oblastech Red Bull předčí (středně-rychlé až rychlé zatáčky), v některých však stále zaostává. I přes velký sklon vozu ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Ve Wokingu ale věří, že před sezónou 2018 našli tu správnou vývojovou cestu a že se v ní budou pohybovat na špici. Kvůli deficitu pohonné jednotky již navíc nebudou muset volit v oblasti aerodynamiky tolik kompromisů jako letos.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.