Letošní vítězství Red Bullu naplňují před příští sezónou McLaren rozcházející se s Hondou důvěrou v to, co je možné s motory Renault dosáhnout.
Francouzský výrobce se v Mexiku ale potýkal s velkými problémy se spolehlivostí svých pohonných jednotek poté, co zvolil příliš agresivní přístup k závodnímu víkendu.
McLaren, jenž se ale letos kvůli nízkému výkonu a nespolehlivosti rozloučí s Hondou, to starosti nedělá. Spíše je povzbuzen tím, že Red Bull s motory Renault v posledních čtyřech závodech dvakrát vyhrál, navíc zaslouženě - díky své vlastní rychlosti.
"Spravit spolehlivost je výzva, ale je to vždy snadnější než nalézt výkonnost. Rád bych z toho vyzdvihl, že v Malajsii i v Mexiku šlo o řádná vítězství, kdy ostatním ujeli. Motor Renault vyhrál dva z posledních čtyř závodů, a to zcela férovým a čistým způsobem. Takže si neděláme vůbec žádné starosti," potvrzuje pro motorsport.com závodní ředitel McLarenu Eric Boullier.
Výkonný ředitel Zak Brown souhlasí: "Posouvají své hranice. Zvyšují výkon, a když zvyšujete výkon, tak s tím roste i riziko nespolehlivosti. Ale nemám z toho obavy."
Podle Boulliera se Red Bull dostává po obtížném vstupu do sezóny zpět na špici, což pro britský tým znamená, že v příštím roce jej čeká ještě náročnější boj o vítězství: "Rozhodně udělali v posledních třech závodech pokrok a pro McLaren jsou teď dobrým měřítkem. Víme tedy, koho musíme příští rok porazit."
Podle Fernanda Alonsa má teď McLaren nejlepší šasi. V některých oblastech Red Bull předčí (středně-rychlé až rychlé zatáčky), v některých však stále zaostává. I přes velký sklon vozu ztrácí zejména v pomalých zatáčkách. Ve Wokingu ale věří, že před sezónou 2018 našli tu správnou vývojovou cestu a že se v ní budou pohybovat na špici. Kvůli deficitu pohonné jednotky již navíc nebudou muset volit v oblasti aerodynamiky tolik kompromisů jako letos.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.