Ještě za dob Enza Ferrariho se po neúspěšných šampionátech konaly výměny na všech úrovních v týmu, zvané nepopulárně "čistky". Jen málokdy došlo k výjimce. Commendatore už bezmála třicet let nežije, ale Damoklův meč nad hlavami některých osob stále visí...
Už několikrát se ocitla v ohrožení pozice šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který působí ve své funkci od listopadu 2014. Pravdou je, že Scuderia Ferrari letos zažívá nejlepší sezónu za poslední tři roky, ale také je třeba vzít na vědomí, že zvláště asijské závody srazily tým opět hodně dozadu za Mercedes a pracně budovaná stavba doznala četných šrámů.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se objevil o tomto víkendu přímo v centru dění na okruhu COTA, aby podpořil své podřízené a pokusil se podnítit jejich motivaci po zmíněných neúspěších, o kterých se Vettel vyjádřil jako o chybě týmu, kterou si musí připustit. Na druhou stranu jeho přítomnost okamžitě nastartovala dohady, zda nedojde ke změnách na vedoucích postech. Jednou z těch vyspekulovaných je náhrada Maurizia Arrivabeneho technickým šéfem Mattiou Binottem.
"Selhání u Ferrari se nesmí opakovat, je nepřijatelné. Mattia i Maurizio se na tomto procesu podíleli, takže volba jednoho nebo druhého by byl tak trochu idiotismus. Oba byli za stolem při probíhajících operacích, technicky vzato jsem se na nich také podílel," vyjádřil se k dané situaci generální ředitel společnosti FIAT-Chrysler.
Marchionne pokračoval, že změny nebo dokonce odvolání některých členů personálu by s ohledem na řešení problémů, které doprovázejí vývojový proces, nemělo velký smysl. Přitom to není tak dávno, co po odstoupení Räikkönena v Malajsii prohlásil, že bude třeba učinit jisté organizační změny.
"Změny nevyřeší problémy. Potřebujeme vyhrát, to je pro nás nejdůležitější věc. Zastávám názor, že nic nelze dát za vinu jednotlivci. Tím bychom si vůbec nepomohli, musíme si věci vyřešit sami," dodává Marchionne.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.