Ještě za dob Enza Ferrariho se po neúspěšných šampionátech konaly výměny na všech úrovních v týmu, zvané nepopulárně "čistky". Jen málokdy došlo k výjimce. Commendatore už bezmála třicet let nežije, ale Damoklův meč nad hlavami některých osob stále visí...
Už několikrát se ocitla v ohrožení pozice šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který působí ve své funkci od listopadu 2014. Pravdou je, že Scuderia Ferrari letos zažívá nejlepší sezónu za poslední tři roky, ale také je třeba vzít na vědomí, že zvláště asijské závody srazily tým opět hodně dozadu za Mercedes a pracně budovaná stavba doznala četných šrámů.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se objevil o tomto víkendu přímo v centru dění na okruhu COTA, aby podpořil své podřízené a pokusil se podnítit jejich motivaci po zmíněných neúspěších, o kterých se Vettel vyjádřil jako o chybě týmu, kterou si musí připustit. Na druhou stranu jeho přítomnost okamžitě nastartovala dohady, zda nedojde ke změnách na vedoucích postech. Jednou z těch vyspekulovaných je náhrada Maurizia Arrivabeneho technickým šéfem Mattiou Binottem.
"Selhání u Ferrari se nesmí opakovat, je nepřijatelné. Mattia i Maurizio se na tomto procesu podíleli, takže volba jednoho nebo druhého by byl tak trochu idiotismus. Oba byli za stolem při probíhajících operacích, technicky vzato jsem se na nich také podílel," vyjádřil se k dané situaci generální ředitel společnosti FIAT-Chrysler.
Marchionne pokračoval, že změny nebo dokonce odvolání některých členů personálu by s ohledem na řešení problémů, které doprovázejí vývojový proces, nemělo velký smysl. Přitom to není tak dávno, co po odstoupení Räikkönena v Malajsii prohlásil, že bude třeba učinit jisté organizační změny.
"Změny nevyřeší problémy. Potřebujeme vyhrát, to je pro nás nejdůležitější věc. Zastávám názor, že nic nelze dát za vinu jednotlivci. Tím bychom si vůbec nepomohli, musíme si věci vyřešit sami," dodává Marchionne.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.