Ještě za dob Enza Ferrariho se po neúspěšných šampionátech konaly výměny na všech úrovních v týmu, zvané nepopulárně "čistky". Jen málokdy došlo k výjimce. Commendatore už bezmála třicet let nežije, ale Damoklův meč nad hlavami některých osob stále visí...
Už několikrát se ocitla v ohrožení pozice šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho, který působí ve své funkci od listopadu 2014. Pravdou je, že Scuderia Ferrari letos zažívá nejlepší sezónu za poslední tři roky, ale také je třeba vzít na vědomí, že zvláště asijské závody srazily tým opět hodně dozadu za Mercedes a pracně budovaná stavba doznala četných šrámů.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se objevil o tomto víkendu přímo v centru dění na okruhu COTA, aby podpořil své podřízené a pokusil se podnítit jejich motivaci po zmíněných neúspěších, o kterých se Vettel vyjádřil jako o chybě týmu, kterou si musí připustit. Na druhou stranu jeho přítomnost okamžitě nastartovala dohady, zda nedojde ke změnách na vedoucích postech. Jednou z těch vyspekulovaných je náhrada Maurizia Arrivabeneho technickým šéfem Mattiou Binottem.
"Selhání u Ferrari se nesmí opakovat, je nepřijatelné. Mattia i Maurizio se na tomto procesu podíleli, takže volba jednoho nebo druhého by byl tak trochu idiotismus. Oba byli za stolem při probíhajících operacích, technicky vzato jsem se na nich také podílel," vyjádřil se k dané situaci generální ředitel společnosti FIAT-Chrysler.
Marchionne pokračoval, že změny nebo dokonce odvolání některých členů personálu by s ohledem na řešení problémů, které doprovázejí vývojový proces, nemělo velký smysl. Přitom to není tak dávno, co po odstoupení Räikkönena v Malajsii prohlásil, že bude třeba učinit jisté organizační změny.
"Změny nevyřeší problémy. Potřebujeme vyhrát, to je pro nás nejdůležitější věc. Zastávám názor, že nic nelze dát za vinu jednotlivci. Tím bychom si vůbec nepomohli, musíme si věci vyřešit sami," dodává Marchionne.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.