Daniel Ricciardo je rád, že jeho starý kamarád, Brendon Hartley, dostává svoji šanci v F1. Vzpomíná přitom na společné divoké historky z týmového kamionu.
"Je to cool story," říká s úsměvem Daniel Ricciardo poté, co byl dotázán na debut Brendona Hartleyho v Toro Rosso v Austinu. Novozélanďan byl od svého odchodu z juniorského programu Red Bullu vlastně už odepisován. V USA ale dočká docela nečekaného debutu v F1. Podle Riccarda je to dobře: "Vyrůstali jsme společně. V závodním sportu je tím nejlepším kamarádem, kterého jsem za všechny ty roky měl. Jsem tak za něj opravdu rád."
Australan navíc ví, čím vším si Hartley po svém odchodu z juniorského programu Red Bullu musel projít. "Byl v závodech docela na dně a jednoduše jezdil až do morku kosti. Musel se znovu vypracovat nahoru. To, že dostal místo u Porsche, bylo skvělou zprávou. A to, že je teď zpět ve své pozici, je opravdu něco velkého." Dle Ricciarda si tak Brendon svůj debut v F1 plně zaslouží. "Když byl propuštěn, tak mohl jednoduše odjet zpět na Nový Zéland. Ale vytrénovalo ho to. Jeho práce opravdu budila dojem a od to zvládl. 100% si svoji šanci zaslouží. Teď je to jen na něm, aby se posunul na další level. Je cool, že Red Bull ukázal svoji rozhodnost."
Je pravdou, že se svými 27 lety je Hartley mezi juniory spíše už seniorem. Takový Max Verstappen do F1 došel o 10 let mladší. Teď je Holanďanovi sice 20, ale má mnohem více zkušeností než Novozélanďan. A co by Ricciardo svému kamarádovi poradil? "Žádnou radu nepotřebuje, je mnohem starší než já. Pokud se mě na zeptá na jednu nebo dvě věci, tak mu samozřejmě pomohu. Nakonec, vždy býval dobrý. Když jsme byli mladí, tak byl vždy rychlý a vždy se dokázal rychle adaptovat."
Hartley sice nemá skoro žádné zkušenosti z F1, ale ve své kariéře závodil již s mnoha vozy a největších úspěchů dosáhl v kategorii LMP1 s Porsche. Tyto speciály nejsou od F1 zase až tak vzdáleny. "Pokud bude mít v autě sebedůvěru, tak to půjde. Zkusím mu dát naději, ale on to určitě zvládne." Od doby, kdy naposledy závodil v F1 se dost změnila i vizáž pilota. "Dříve míval delší vlasy než Anna," dodává s úsměvem Ricciardo. My jen dodejme, že narážel na Annu Pamin, která je u Red Bullu zodpovědná za PR. "Škádlili jsme ho tím."
Kromě toho si Ricciardo vzpomíná také na společné časy v Renault World Serii. "Když jsme byli týmovými kolegy, tak hrával na kytaru. Bylo to takové rozptýlení od závodění. On hrával a já zpíval. Jednou dokonce v týmovém kamionu zničil jednu lampu. S rockem jsme to až moc přehnali. Zpětně vzato jsme byli jednoduše idioti. Ale jsou to dobré vzpomínky," zakončil Riccardo.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.