Daniel Ricciardo je rád, že jeho starý kamarád, Brendon Hartley, dostává svoji šanci v F1. Vzpomíná přitom na společné divoké historky z týmového kamionu.
"Je to cool story," říká s úsměvem Daniel Ricciardo poté, co byl dotázán na debut Brendona Hartleyho v Toro Rosso v Austinu. Novozélanďan byl od svého odchodu z juniorského programu Red Bullu vlastně už odepisován. V USA ale dočká docela nečekaného debutu v F1. Podle Riccarda je to dobře: "Vyrůstali jsme společně. V závodním sportu je tím nejlepším kamarádem, kterého jsem za všechny ty roky měl. Jsem tak za něj opravdu rád."
Australan navíc ví, čím vším si Hartley po svém odchodu z juniorského programu Red Bullu musel projít. "Byl v závodech docela na dně a jednoduše jezdil až do morku kosti. Musel se znovu vypracovat nahoru. To, že dostal místo u Porsche, bylo skvělou zprávou. A to, že je teď zpět ve své pozici, je opravdu něco velkého." Dle Ricciarda si tak Brendon svůj debut v F1 plně zaslouží. "Když byl propuštěn, tak mohl jednoduše odjet zpět na Nový Zéland. Ale vytrénovalo ho to. Jeho práce opravdu budila dojem a od to zvládl. 100% si svoji šanci zaslouží. Teď je to jen na něm, aby se posunul na další level. Je cool, že Red Bull ukázal svoji rozhodnost."
Je pravdou, že se svými 27 lety je Hartley mezi juniory spíše už seniorem. Takový Max Verstappen do F1 došel o 10 let mladší. Teď je Holanďanovi sice 20, ale má mnohem více zkušeností než Novozélanďan. A co by Ricciardo svému kamarádovi poradil? "Žádnou radu nepotřebuje, je mnohem starší než já. Pokud se mě na zeptá na jednu nebo dvě věci, tak mu samozřejmě pomohu. Nakonec, vždy býval dobrý. Když jsme byli mladí, tak byl vždy rychlý a vždy se dokázal rychle adaptovat."
Hartley sice nemá skoro žádné zkušenosti z F1, ale ve své kariéře závodil již s mnoha vozy a největších úspěchů dosáhl v kategorii LMP1 s Porsche. Tyto speciály nejsou od F1 zase až tak vzdáleny. "Pokud bude mít v autě sebedůvěru, tak to půjde. Zkusím mu dát naději, ale on to určitě zvládne." Od doby, kdy naposledy závodil v F1 se dost změnila i vizáž pilota. "Dříve míval delší vlasy než Anna," dodává s úsměvem Ricciardo. My jen dodejme, že narážel na Annu Pamin, která je u Red Bullu zodpovědná za PR. "Škádlili jsme ho tím."
Kromě toho si Ricciardo vzpomíná také na společné časy v Renault World Serii. "Když jsme byli týmovými kolegy, tak hrával na kytaru. Bylo to takové rozptýlení od závodění. On hrával a já zpíval. Jednou dokonce v týmovém kamionu zničil jednu lampu. S rockem jsme to až moc přehnali. Zpětně vzato jsme byli jednoduše idioti. Ale jsou to dobré vzpomínky," zakončil Riccardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.