Den po Robertu Kubicovi usedl do tři roky starého Williamsu i Paul di Resta, další možný adept na závodní sedačku pro příští rok. Jak se mu při jeho snaze posílit své šance v maďarském Hungaroringu dařilo?
Bývalý pilot Force Indie Paul di Resta je v současnosti rezervou týmu Williams, což mu také umožnilo právě v letošní Grand Prix Maďarska po více než třech letech znovu absolvovat část závodního víkendu, i když v opačné konfiguraci. Nejel jako pilot v prvním tréninku, jak bývá zvykem, ale nahradil indisponovaného Felipe Massu v kvalifikaci a v samotném závodě.
Jak už jsme uvedli, di Resta a Kubica jsou vedle Massy nejvážnějšími adepty na post u Williamsu pro rok 2018. Řadí se k nim i Pascal Wehrlein, ale jeho šance jsou hodnoceny spíš jako epizodní. Di Resta po testech na Silverstone minulý týden usedl do Williamsu FW36 ve středu 18. října a pochvaloval si plné vytížení.
"Tyto testy jsou součástí probíhající analýzy v rámci due dilligence (za daných okolností očekávaná míra aktivity - pozn.) týkající se všech adeptů pro ročník 2018, nicméně co se týče konkrétních plánů na příští sezónu tým nechce nic uspěchat a provést své interní rozhodnutí," uvedli týmoví zástupci.
Zatím se tedy ničí šance výrazněji neposílily, ale osobnosti, experti i současní piloti mají své názory na největšího favorita. Ten ostatně měli i čtenáři F1NEWS.cz, kteří v dřívější anketě nejvíc věřili Felipe Massovi, jehož setrvání ve Williamsu předpokládá plná polovina účastníků. Na druhém místě je Kubica (30 %) a šance di Resty se v podstatě rovnají možnosti, že si Williams zvolí někoho mimo tyto tři osoby (11 : 9 %).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.