Den po Robertu Kubicovi usedl do tři roky starého Williamsu i Paul di Resta, další možný adept na závodní sedačku pro příští rok. Jak se mu při jeho snaze posílit své šance v maďarském Hungaroringu dařilo?
Bývalý pilot Force Indie Paul di Resta je v současnosti rezervou týmu Williams, což mu také umožnilo právě v letošní Grand Prix Maďarska po více než třech letech znovu absolvovat část závodního víkendu, i když v opačné konfiguraci. Nejel jako pilot v prvním tréninku, jak bývá zvykem, ale nahradil indisponovaného Felipe Massu v kvalifikaci a v samotném závodě.
Jak už jsme uvedli, di Resta a Kubica jsou vedle Massy nejvážnějšími adepty na post u Williamsu pro rok 2018. Řadí se k nim i Pascal Wehrlein, ale jeho šance jsou hodnoceny spíš jako epizodní. Di Resta po testech na Silverstone minulý týden usedl do Williamsu FW36 ve středu 18. října a pochvaloval si plné vytížení.
"Tyto testy jsou součástí probíhající analýzy v rámci due dilligence (za daných okolností očekávaná míra aktivity - pozn.) týkající se všech adeptů pro ročník 2018, nicméně co se týče konkrétních plánů na příští sezónu tým nechce nic uspěchat a provést své interní rozhodnutí," uvedli týmoví zástupci.
Zatím se tedy ničí šance výrazněji neposílily, ale osobnosti, experti i současní piloti mají své názory na největšího favorita. Ten ostatně měli i čtenáři F1NEWS.cz, kteří v dřívější anketě nejvíc věřili Felipe Massovi, jehož setrvání ve Williamsu předpokládá plná polovina účastníků. Na druhém místě je Kubica (30 %) a šance di Resty se v podstatě rovnají možnosti, že si Williams zvolí někoho mimo tyto tři osoby (11 : 9 %).
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.