Kevin Magnussen se stává ve Formuli 1 osobou, kterou jen tak někdo nemá v oblibě. Pokud bychom chtěli vypočítávat střety se soupeři, rozhodně by to nebyl seznam o jedné položce. Teď se do Dána opřel dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso
Mnozí si určitě vzpomenou na situaci v Maďarsku, kdy Magnussen vytlačil ve druhé zatáčce mimo trať Hülkenberga. Byla z toho slovní přestřelka, ve které Nico obvinili Kevina jako jednoho z nejméně férových soupeřů. Dán na to reagoval známým termínem "suck my balls".
Jenže kdo by si myslel, že se Magnussen z podobných incidentů poučil a chová se na trati zodpovědněji, se zlou by se potázal. Svědčí o tom i další názorový střet v Malajsii, kdy se vedle Jolyona Palmera dostal s Magnussenem do křížku Fernando Alonso. Ve vzájemném souboji prý šel Magnussen až za hranici korektního souboje, na což Španěl reagoval bez servítků: "Je to idiot, Hülkenberg měl pravdu. Devatenáct z dvaceti bude proti němu," okomentoval duel kolo na kolo Alonso.
Magnussen však má zastání v osobě týmového manažera Günthera Steinera, který (jak mu ostatně velí jeho funkce) neustále Magnussena brání, ačkoliv odborníci, sami piloti i podstatná část veřejného mínění s jeho obhajobou nesouhlasí. Stalo se tak i v případě prozatím posledních dohadů o Magnussenově pověsti. Steiner mimo jiné doufá, že se Kevin zbaví pověsti zlého muže.
"Alonso je opravdu kvalifikovaný a charismatický pilot. Když s ním někdo bojuje, tak na to pochopitelně reaguje. Myslím, že v tom souboji se oba ocitli na samotné hranici, což je přesně ta věc, kterou lidé chtějí vidět. Každý pilot musí projít složitým obdobím a získat respekt. Kdybyste soupeři uhnuli, tak si budou všichni myslet, že vás klidně minou. Proto musíte své bitvy vybojovat. Pochopitelně se může stát, že to někdy přeženete a budete za blbce. Ale i když budete mít špatnou pověst, časem se to může obrátit," okomentoval Steiner situaci pro periodikum Ekstra Bladet.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.