Kevin Magnussen se stává ve Formuli 1 osobou, kterou jen tak někdo nemá v oblibě. Pokud bychom chtěli vypočítávat střety se soupeři, rozhodně by to nebyl seznam o jedné položce. Teď se do Dána opřel dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso
Mnozí si určitě vzpomenou na situaci v Maďarsku, kdy Magnussen vytlačil ve druhé zatáčce mimo trať Hülkenberga. Byla z toho slovní přestřelka, ve které Nico obvinili Kevina jako jednoho z nejméně férových soupeřů. Dán na to reagoval známým termínem "suck my balls".
Jenže kdo by si myslel, že se Magnussen z podobných incidentů poučil a chová se na trati zodpovědněji, se zlou by se potázal. Svědčí o tom i další názorový střet v Malajsii, kdy se vedle Jolyona Palmera dostal s Magnussenem do křížku Fernando Alonso. Ve vzájemném souboji prý šel Magnussen až za hranici korektního souboje, na což Španěl reagoval bez servítků: "Je to idiot, Hülkenberg měl pravdu. Devatenáct z dvaceti bude proti němu," okomentoval duel kolo na kolo Alonso.
Magnussen však má zastání v osobě týmového manažera Günthera Steinera, který (jak mu ostatně velí jeho funkce) neustále Magnussena brání, ačkoliv odborníci, sami piloti i podstatná část veřejného mínění s jeho obhajobou nesouhlasí. Stalo se tak i v případě prozatím posledních dohadů o Magnussenově pověsti. Steiner mimo jiné doufá, že se Kevin zbaví pověsti zlého muže.
"Alonso je opravdu kvalifikovaný a charismatický pilot. Když s ním někdo bojuje, tak na to pochopitelně reaguje. Myslím, že v tom souboji se oba ocitli na samotné hranici, což je přesně ta věc, kterou lidé chtějí vidět. Každý pilot musí projít složitým obdobím a získat respekt. Kdybyste soupeři uhnuli, tak si budou všichni myslet, že vás klidně minou. Proto musíte své bitvy vybojovat. Pochopitelně se může stát, že to někdy přeženete a budete za blbce. Ale i když budete mít špatnou pověst, časem se to může obrátit," okomentoval Steiner situaci pro periodikum Ekstra Bladet.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.