SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly během prvního mokrého tréninku v Malajsii Red Bully v pořadí Max Verstappen - Daniel Ricciardo. Na třetí příčku se dostal Fernando Alonso s McLarenem, za ním se seřadila obě Ferrari.
První trénink začal v Sepangu za teploty 29 °C a deště. K největší změně došlo u Toro Rosso, kde Kvjata nahradil Gasly a místo Sainze jezdil Gelael. U Sauberu dostal šanci Leclerc místo Ericssona, jak již bylo avizováno dříve, u Haasu Giovinazzi místo Magnussena a u Renaultu Sirotkin místo Hülkenberga.
Začátek byl ředitelstvím závodu kvůli množství vody odložen o půl hodiny. Na dráhu jako první vyrazila obě Ferrari a Alonso na pneumatikách do deště. Kimi si stěžoval na váhavý nástup výkonu po sešlápnutí plynového pedálu, Haas Giovinazziho upozorňoval na velmi studené brzdy.
Po 30 min se do výsledkové listiny jako první zapsal Ricciardo s časem 1:55,601 min na intermediálkách. Po minutě ho překonal Vettel, jenž byl o sekundu rychlejší (1:54,463 min).
Siroktin roztočil svůj Renault, dokázal však pokračovat. "Teplota zadních pneumatik je nízká, takže v tuto chvíli budeš mít s přilnavostí problémy," varuje ho inženýr z boxové zídky.
Krátce po něm byl Vettel příliš dlouhý na brzdy v zatáčce č. 10, musel se projet štěrkem. Pak začaly útočit Red Bully - Ricciardo se dostal do čela, když zvládl okruh za 1:49,719, Verstappen byl se ztrátou 7 desetin druhý (1:50,419), 7 min před koncem ale svého týmového kolegu překonal (1:48,962).
Alonso, jenž hodlá své budoucí působiště potvrdit před závodem v USA, zkoušel ochranu kokpitu Halo a s Massou zůstávali jako jediní zůstávali bez času. Španěl však Halo sundal a dosáhl velmi dobrého času - 1:50,597 min, což ho vyneslo na třetí příčku před Ferrari.
Mimo trať se na trávě ocitl Vettel, Wehrlein se roztočil v závěru v zatáčce č. 9, velmi dobrou práci ale odváděl Leclerc, jenž byl se Sauberem o 0,35 s rychlejší, u Renaultu předčil Sirotkin o 0,15 s Palmera. Massa kvůli problémům s hydraulikou zvládl jen 3 kola bez měřeného času.
Nejrychlejší byly v 1. tréninku Red Bully před Alonsem, Ferrari a Mercedesy - u nich se ale očekává, že během víkendu půjdou ještě nahoru, protože konfigurace tratě by jejich vozu měla sedět. McLaren ale klesne, bude bojovat o první desítku.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sestors vs Fastest laptimes ?:Vandoorne could have been with Alonso in Top10, Ricciardo with best S1 pic.twitter.com/4qiehmF57w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Raikkonen 304,1; 2. Bottas 298,3, 3. Vettel 297,2; 4. Stroll 296,0; 5. Ricciardo 295,2, 6. Ocon 295,2... 16. Alonso 286.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.