SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly během prvního mokrého tréninku v Malajsii Red Bully v pořadí Max Verstappen - Daniel Ricciardo. Na třetí příčku se dostal Fernando Alonso s McLarenem, za ním se seřadila obě Ferrari.
První trénink začal v Sepangu za teploty 29 °C a deště. K největší změně došlo u Toro Rosso, kde Kvjata nahradil Gasly a místo Sainze jezdil Gelael. U Sauberu dostal šanci Leclerc místo Ericssona, jak již bylo avizováno dříve, u Haasu Giovinazzi místo Magnussena a u Renaultu Sirotkin místo Hülkenberga.
Začátek byl ředitelstvím závodu kvůli množství vody odložen o půl hodiny. Na dráhu jako první vyrazila obě Ferrari a Alonso na pneumatikách do deště. Kimi si stěžoval na váhavý nástup výkonu po sešlápnutí plynového pedálu, Haas Giovinazziho upozorňoval na velmi studené brzdy.
Po 30 min se do výsledkové listiny jako první zapsal Ricciardo s časem 1:55,601 min na intermediálkách. Po minutě ho překonal Vettel, jenž byl o sekundu rychlejší (1:54,463 min).
Siroktin roztočil svůj Renault, dokázal však pokračovat. "Teplota zadních pneumatik je nízká, takže v tuto chvíli budeš mít s přilnavostí problémy," varuje ho inženýr z boxové zídky.
Krátce po něm byl Vettel příliš dlouhý na brzdy v zatáčce č. 10, musel se projet štěrkem. Pak začaly útočit Red Bully - Ricciardo se dostal do čela, když zvládl okruh za 1:49,719, Verstappen byl se ztrátou 7 desetin druhý (1:50,419), 7 min před koncem ale svého týmového kolegu překonal (1:48,962).
Alonso, jenž hodlá své budoucí působiště potvrdit před závodem v USA, zkoušel ochranu kokpitu Halo a s Massou zůstávali jako jediní zůstávali bez času. Španěl však Halo sundal a dosáhl velmi dobrého času - 1:50,597 min, což ho vyneslo na třetí příčku před Ferrari.
Mimo trať se na trávě ocitl Vettel, Wehrlein se roztočil v závěru v zatáčce č. 9, velmi dobrou práci ale odváděl Leclerc, jenž byl se Sauberem o 0,35 s rychlejší, u Renaultu předčil Sirotkin o 0,15 s Palmera. Massa kvůli problémům s hydraulikou zvládl jen 3 kola bez měřeného času.
Nejrychlejší byly v 1. tréninku Red Bully před Alonsem, Ferrari a Mercedesy - u nich se ale očekává, že během víkendu půjdou ještě nahoru, protože konfigurace tratě by jejich vozu měla sedět. McLaren ale klesne, bude bojovat o první desítku.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sestors vs Fastest laptimes ?:Vandoorne could have been with Alonso in Top10, Ricciardo with best S1 pic.twitter.com/4qiehmF57w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Raikkonen 304,1; 2. Bottas 298,3, 3. Vettel 297,2; 4. Stroll 296,0; 5. Ricciardo 295,2, 6. Ocon 295,2... 16. Alonso 286.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.