SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly během prvního mokrého tréninku v Malajsii Red Bully v pořadí Max Verstappen - Daniel Ricciardo. Na třetí příčku se dostal Fernando Alonso s McLarenem, za ním se seřadila obě Ferrari.
První trénink začal v Sepangu za teploty 29 °C a deště. K největší změně došlo u Toro Rosso, kde Kvjata nahradil Gasly a místo Sainze jezdil Gelael. U Sauberu dostal šanci Leclerc místo Ericssona, jak již bylo avizováno dříve, u Haasu Giovinazzi místo Magnussena a u Renaultu Sirotkin místo Hülkenberga.
Začátek byl ředitelstvím závodu kvůli množství vody odložen o půl hodiny. Na dráhu jako první vyrazila obě Ferrari a Alonso na pneumatikách do deště. Kimi si stěžoval na váhavý nástup výkonu po sešlápnutí plynového pedálu, Haas Giovinazziho upozorňoval na velmi studené brzdy.
Po 30 min se do výsledkové listiny jako první zapsal Ricciardo s časem 1:55,601 min na intermediálkách. Po minutě ho překonal Vettel, jenž byl o sekundu rychlejší (1:54,463 min).
Siroktin roztočil svůj Renault, dokázal však pokračovat. "Teplota zadních pneumatik je nízká, takže v tuto chvíli budeš mít s přilnavostí problémy," varuje ho inženýr z boxové zídky.
Krátce po něm byl Vettel příliš dlouhý na brzdy v zatáčce č. 10, musel se projet štěrkem. Pak začaly útočit Red Bully - Ricciardo se dostal do čela, když zvládl okruh za 1:49,719, Verstappen byl se ztrátou 7 desetin druhý (1:50,419), 7 min před koncem ale svého týmového kolegu překonal (1:48,962).
Alonso, jenž hodlá své budoucí působiště potvrdit před závodem v USA, zkoušel ochranu kokpitu Halo a s Massou zůstávali jako jediní zůstávali bez času. Španěl však Halo sundal a dosáhl velmi dobrého času - 1:50,597 min, což ho vyneslo na třetí příčku před Ferrari.
Mimo trať se na trávě ocitl Vettel, Wehrlein se roztočil v závěru v zatáčce č. 9, velmi dobrou práci ale odváděl Leclerc, jenž byl se Sauberem o 0,35 s rychlejší, u Renaultu předčil Sirotkin o 0,15 s Palmera. Massa kvůli problémům s hydraulikou zvládl jen 3 kola bez měřeného času.
Nejrychlejší byly v 1. tréninku Red Bully před Alonsem, Ferrari a Mercedesy - u nich se ale očekává, že během víkendu půjdou ještě nahoru, protože konfigurace tratě by jejich vozu měla sedět. McLaren ale klesne, bude bojovat o první desítku.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sestors vs Fastest laptimes ?:Vandoorne could have been with Alonso in Top10, Ricciardo with best S1 pic.twitter.com/4qiehmF57w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Raikkonen 304,1; 2. Bottas 298,3, 3. Vettel 297,2; 4. Stroll 296,0; 5. Ricciardo 295,2, 6. Ocon 295,2... 16. Alonso 286.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.