SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy zajížděly během prvního mokrého tréninku v Malajsii Red Bully v pořadí Max Verstappen - Daniel Ricciardo. Na třetí příčku se dostal Fernando Alonso s McLarenem, za ním se seřadila obě Ferrari.
První trénink začal v Sepangu za teploty 29 °C a deště. K největší změně došlo u Toro Rosso, kde Kvjata nahradil Gasly a místo Sainze jezdil Gelael. U Sauberu dostal šanci Leclerc místo Ericssona, jak již bylo avizováno dříve, u Haasu Giovinazzi místo Magnussena a u Renaultu Sirotkin místo Hülkenberga.
Začátek byl ředitelstvím závodu kvůli množství vody odložen o půl hodiny. Na dráhu jako první vyrazila obě Ferrari a Alonso na pneumatikách do deště. Kimi si stěžoval na váhavý nástup výkonu po sešlápnutí plynového pedálu, Haas Giovinazziho upozorňoval na velmi studené brzdy.
Po 30 min se do výsledkové listiny jako první zapsal Ricciardo s časem 1:55,601 min na intermediálkách. Po minutě ho překonal Vettel, jenž byl o sekundu rychlejší (1:54,463 min).
Siroktin roztočil svůj Renault, dokázal však pokračovat. "Teplota zadních pneumatik je nízká, takže v tuto chvíli budeš mít s přilnavostí problémy," varuje ho inženýr z boxové zídky.
Krátce po něm byl Vettel příliš dlouhý na brzdy v zatáčce č. 10, musel se projet štěrkem. Pak začaly útočit Red Bully - Ricciardo se dostal do čela, když zvládl okruh za 1:49,719, Verstappen byl se ztrátou 7 desetin druhý (1:50,419), 7 min před koncem ale svého týmového kolegu překonal (1:48,962).
Alonso, jenž hodlá své budoucí působiště potvrdit před závodem v USA, zkoušel ochranu kokpitu Halo a s Massou zůstávali jako jediní zůstávali bez času. Španěl však Halo sundal a dosáhl velmi dobrého času - 1:50,597 min, což ho vyneslo na třetí příčku před Ferrari.
Mimo trať se na trávě ocitl Vettel, Wehrlein se roztočil v závěru v zatáčce č. 9, velmi dobrou práci ale odváděl Leclerc, jenž byl se Sauberem o 0,35 s rychlejší, u Renaultu předčil Sirotkin o 0,15 s Palmera. Massa kvůli problémům s hydraulikou zvládl jen 3 kola bez měřeného času.
Nejrychlejší byly v 1. tréninku Red Bully před Alonsem, Ferrari a Mercedesy - u nich se ale očekává, že během víkendu půjdou ještě nahoru, protože konfigurace tratě by jejich vozu měla sedět. McLaren ale klesne, bude bojovat o první desítku.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sestors vs Fastest laptimes ?:Vandoorne could have been with Alonso in Top10, Ricciardo with best S1 pic.twitter.com/4qiehmF57w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 29, 2017Max. rychlosti (v km/h): 1. Raikkonen 304,1; 2. Bottas 298,3, 3. Vettel 297,2; 4. Stroll 296,0; 5. Ricciardo 295,2, 6. Ocon 295,2... 16. Alonso 286.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.