Haas si od druhé sezóny určitě sliboval posun směrem vzhůru, ostatně spolupráce s Ferrari ho k tomu opravňovala. Zatím však přichází spíše rozčarování, i když drží stejnou pozici jako v loňském, nováčkovském roce. To ale americká stáj rozhodně neměla v úmyslu.
Haas v sezóně 2016 udržel za sebou týmy zvučných jmen jako Renault a McLaren. Druhý jmenovaný se nadále trápí s motory Honda, ale francouzská stáj přidělává Haasu zjevně vrásky. Manažer týmu Günther Steiner připouští, že je momentální formou žlutočerných ohromen, zároveň však dodává, že Francouzi před sebou ještě mají dlouhou cestu. Opírá svůj názor o skutečnost, že tým s tolika zaměstnanci by měl dosáhnout více.
"Dělají dobrou práci. Je to velká společnost, takže by v porovnání s námi měli být dobří. Takže to není žádný »wow« faktor. S veškerou úctou k jejich práci se nepřiblížili třeba k Ferrari. Pokud by se dostali na jejich dohled a třeba i k Mercedesu, pak už bych »wow« utrousil. Vždyť zaměstnávají kolem 600 lidí, takže jsou na tom téměř stejně jako Red Bull," hodnotí situaci Steiner.
Všechny týmy kromě Ferrari a Sauberu v Singapuru bodovaly a právě Haas si připsal nejmenší počet získaných bodů. Díky tomu se před něj dostal Renault a momentálně americké stáji utekl na rozdíl pěti bodů. Proto jedna z dalších otázek, které Steiner dostal, zněla v tom duchu, zda bude Haas schopen posunout se výš a bojovat o sedmou pozici.
"Bude to značně obtížné, ale rozhodně to není nemožné. Pokud se nám podaří dobrý víkend a oba vozy dojedou na bodovaných pozicích, najednou se všechno prohodí. O příštím víkendu určitě nedojedeme na čtvrtém a pátém místě, což by bylo nutné k posunu na páté místo. Ale ke změně může dojít, vždyť v Singapuru zabralo velmi dobře právě Toro Rosso. Budeme se o to ze všech sil snažit," dodává Steiner.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.