Očekávané se stalo skutkem, tušené se potvrdilo. Scuderia Toro Rosso s potěšením oznamuje, že byla uzavřena víceletá smlouva s firmou Honda Motor Co. Ltd. Japonské motory budou pohánět vozy z Faenzy od příštího roku.
Franz Tost, šéf týmu:V našem týmu se všichni na blížící spolupráci s Hondou těší. Od doby, kdy zakladatel značky Soičiro Honda vstoupil do světa automobilových závodů, byla tato činnost vždy součástí ducha společnosti. Je to skutečně velká výzva a doufám, že z ní budou mít obě strany velký prospěch.
Honda má v historii F1 dlouhou historii, počínající v roce 1964, kdy se na tratích F1 objevila s vlastním vozem. Jako dodavatel motoru vybojovala pět mistrovských titulů a šest Pohárů konstruktérů. Toto dědictví nás vede k víře v úspěch Hondy a pevně věřím, že společná budoucnost bude plodná.
James Key, technický ředitel:S novým partnerstvím s Hondou jsme velmi spokojeni, okamžitě začneme na této příležitosti pracovat. Bude to spíš otázkou přizpůsobení našich plánů než aby se jednalo o nějakou celkovou změnu. Byli jsme v procesu nového plánování naší konstrukční a produkční činnosti s vazbou na Hondu, aby bylo zajištěno, že stihneme všechny termíny.
S ohledem na roční období čelíme několika problémům, ale Toro Rosso už v minulosti flexibilně zvládlo mnoho náročných úkolů. Budeme tvrdě pracovat, abychom nejen přepracovali instalaci pohonné jednotky, ale také zajistili, aby tato činnost nijak nenarušila vývojové práce na rok 2018 - to je náš současný cíl.
Konstrukce vozu se změní s ohledem na požadavky nového motoru, návrhy šasi a převodovky jsou v současné době předmětem revize, aby byly odpovídajícím způsobem upraveny. Stejně tak bude probíhat úzká spolupráce s Hondou na výkonnostních aspektech instalace agregátu, abychom pak mohli od samého počátku maximálně využít vývojové balíčky. Těšíme se na silné, stabilní a aktivní partnerství s našimi novými kolegy.
Takahiro Hačigo, prezident Honda Motor Co. Ltd.Toro Rosso je zkušený tým disponující mladistvou energií, který v minulosti vychoval budoucí hvězdy. Všichni v Hondě se na spolupráci s Toro Rosso upřímně těší a jsme rádi, že společně začínáme naši novou kapitolu na cestě Formulí 1.
Rád bych touto cestou vyjádřil i ocenění společnosti Liberty Media a FIA za spolupráci při realizaci tohoto partnerství. Honda a Toro Rosso budou kooperovat jako jeden tým, jehož cílem je snaha o pokrok a společnou úspěšnou budoucnost, která právě startuje.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.