Pokud se v minulosti objevily zvěsti a katastrofické scénáře pro Grand Prix Singapuru, tak situace pro příznivce tohoto městského závodu vykrystalizovala ve šťastný konec. Asijský závod budeme i nadále v kalendáři F1 vídat.
Ještě před započetím prvního tréninku na singapurské trati byla zveřejněna zpráva, že promotér zdejšího závodu, Singapore Tourism Board úspěšně završil dohodu s Liberty Media, takže Grand Prix v této oblasti bude v rozpisu šampionátu F1 další čtyři roky - až do sezóny 2021.
"Singapurská Grand Prix má nový kontrakt pro závody Formule 1, jsme velice potěšeni že se tu bude závodit další čtyři roky. Jedná se o první noční závod v našem sportovním odvětví a je jedním z nejpříjemnějších podniků roku, odehrávajícím se před nádhernými kulisami Marina Bay. Singapore Tourism Board a singapurská vláda vynikajícím způsobem zvládají svou práci, do níž je zapojeno celé město. Těšíme se na to, že i my nabídneme svou podporu, aby se následující čtyři roky staly ještě více velkolepé a vzrušující," uvedl v oficiálním prohlášení šéf F1 Chase Carey.
Není to přitom tak dávno, kdy se téměř s jistotou tvrdilo, že Singapur nemá o další pořádání zájem, na přetřes se dostala i obvyklá otázka financí. Singapurský ministr obchodu a průmyslu S. Iswaran zdůraznil přínos závodu pro město, protože Grand Prix meziročně generuje 19 % výnosu z prodeje vstupenek.
"Závod Formule 1 v ulicích Singapuru přináší pro naši ekonomiku značné výhody, stejně jako franšíza F1. Díky celosvětovému diváckému zájmu a mediálnímu pokrytí závod posílil image Singapuru jako živoucího a přístupného města pro široké mezinárodní publikum. Navíc se tím otevřela i dobrá příležitost pro místní podnikatelskou komunitu. Proto se těšíme na další podporu ze strany Singapurců, kteří se podílejí na Grand Prix F1 a všech zúčastněných stran, abychom nadále měli jistotu, že Grand Prix Singapuru zůstane událostí, kterou se můžeme všichni pyšnit," zhodnotil nový kontrakt s Formula One Group ministr Iswaran.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.