Pokud se v minulosti objevily zvěsti a katastrofické scénáře pro Grand Prix Singapuru, tak situace pro příznivce tohoto městského závodu vykrystalizovala ve šťastný konec. Asijský závod budeme i nadále v kalendáři F1 vídat.
Ještě před započetím prvního tréninku na singapurské trati byla zveřejněna zpráva, že promotér zdejšího závodu, Singapore Tourism Board úspěšně završil dohodu s Liberty Media, takže Grand Prix v této oblasti bude v rozpisu šampionátu F1 další čtyři roky - až do sezóny 2021.
"Singapurská Grand Prix má nový kontrakt pro závody Formule 1, jsme velice potěšeni že se tu bude závodit další čtyři roky. Jedná se o první noční závod v našem sportovním odvětví a je jedním z nejpříjemnějších podniků roku, odehrávajícím se před nádhernými kulisami Marina Bay. Singapore Tourism Board a singapurská vláda vynikajícím způsobem zvládají svou práci, do níž je zapojeno celé město. Těšíme se na to, že i my nabídneme svou podporu, aby se následující čtyři roky staly ještě více velkolepé a vzrušující," uvedl v oficiálním prohlášení šéf F1 Chase Carey.
Není to přitom tak dávno, kdy se téměř s jistotou tvrdilo, že Singapur nemá o další pořádání zájem, na přetřes se dostala i obvyklá otázka financí. Singapurský ministr obchodu a průmyslu S. Iswaran zdůraznil přínos závodu pro město, protože Grand Prix meziročně generuje 19 % výnosu z prodeje vstupenek.
"Závod Formule 1 v ulicích Singapuru přináší pro naši ekonomiku značné výhody, stejně jako franšíza F1. Díky celosvětovému diváckému zájmu a mediálnímu pokrytí závod posílil image Singapuru jako živoucího a přístupného města pro široké mezinárodní publikum. Navíc se tím otevřela i dobrá příležitost pro místní podnikatelskou komunitu. Proto se těšíme na další podporu ze strany Singapurců, kteří se podílejí na Grand Prix F1 a všech zúčastněných stran, abychom nadále měli jistotu, že Grand Prix Singapuru zůstane událostí, kterou se můžeme všichni pyšnit," zhodnotil nový kontrakt s Formula One Group ministr Iswaran.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.