Je stále ještě úřadujícím mistrem světa, ale protože se rozhodl svou kariéru ukončit, pohybuje se na opačné straně depa. Nico Rosberg se připojil k manažerskému týmu, který usiluje o návrat prvního polského pilota do F1.
Krakovský rodák se zapsal do povědomí fanoušků především děsivou havárií v Kanadě 2007 a o rok později vítězstvím na téže trati. Slibně nakročená kariéra v F1 byla přerušena těžkou havárií na začátku sezóny 2011, kdy v Ronde di Andora najel fatálním způsobem na svodidlo a mohl být rád, že nepřišel o ruku.
S Formulí 1 Polák kontakt neztratil a více než rok po nehodě, v červnu 2012 ve Valencii, zvládl test v kokpitu Lotusu. Letos si vyzkoušel aktuální vůz při testech po Grand Prix Maďarska, ale ten vedení Renaultu dostatečně nepřesvědčil, takže nakonec volba pro rok 2018 padla na Carlose Sainze jr. Mnozí však v této volbě vidí i mnohem vyšší zájmy než pouhé jezdecké umění a kvality.
Kubicův manažer Alessandro Alunni Bravi ovšem během Grand Prix Itálie sdělil zástupcům tisku, že situace kolem polského pilota je velice nadějná. "Robert dokázal, že může bez potíží a bez jakéhokoli omezení pilotovat vůz Formule 1," a dodal, že v současné době o něj projevily zájem další týmy F1. Navíc získal další významnou posilu, protože s Bravim spojil síly Nico Rosberg s cílem úspěšně završit Kubicův návrat do F1.
"Je fantastické na takové věci pracovat s Nicem. Znali jsme se od dětských let, bude určitě v otázce mého návratu do Formule 1 skvělým přínosem," sdělil Kubica serveru motorsport.com. Rosbergovo rozhodnutí podporuje jeho vlastní slova z počátku této sezóny, kdy hodlal v závodním sportu setrvat v roli poradce nebo ve vedení nějakého týmu. S Kubicou se zná ještě ze závodů motokár.
"Nejrychlejšími piloty, proti kterým jsem závodil, byli Lewis Hamilton a Robert Kubica. Proto jsem nadšený skutečností, že jsem se připojil k Robertovi při jeho snaze opět se stál pilotem Formule 1," přizvukuje Kubicovi Rosberg, ovšem jak se zdá, možnosti polského pilota získat závodní sedačku pro rok 2018 nejsou nijak světoborné.
Najde Kubica skulinku?Mercedes potvrdil v roli druhého pilota Valtteri Bottase, Ferrari už má smluvně vázané oba stávající piloty. Je velice pravděpodobné, že Fernando Alonso po změně dodavatelů pohonné jednotky zůstane nadále u McLarenu. Red Bull také jezdeckou sestavu měnit nebude, což nepřímo potvrdil svým včerejším prohlášením Verstappen.
Kdo tedy zbývá? U Force Indie prozatím nepotvrdili ani jednoho z pilotů, ovšem má se za to, že jak Pérez, tak Ocon jsou velmi blízko podpisu nového kontraktu. Pérez sice naznačil, že jsou i jiné možnosti, ale pokud měl na mysli Williams, odkud by mohl odejít Felipe Massa (ačkoliv i on si umí představit, že byl ještě rok zvládl), může být právě jeho soupeřem Kubica. Stroll má nejspíš své místo jisté, ostatně kdo by vyháněl z týmu slepičku snášející zlatá vejce?
Red Bull si s největší pravděpodobností pojistí dominantního pilota GP2 z loňské sezóny - Pierre Gasly má velkou naději získat místo po Carlosu Sainzovi jr. u Toro Rosso, navíc potvrdil své kvality v posledních závodech japonské Super Formule. Jistá naděje pro Kubicu by byla ve formě odchodu Daniila Kvjata, kterému se v Toro Rosso nedaří, ovšem nelze podobně jako u Strolla přehlédnout silné finanční zázemí.
U Sauberu po odmítnutí Hondy a prodloužení kontraktu s Ferrari se dá očekávat, že švýcarský tým bude podporovat juniorský program Ferrari, tím pádem by se nabízelo místo pro Charlese Leclerca. Těžko říci, zda by se Kubica chtěl zapojit do spolupráce s prozatím nejslabším týmem F1, navíc se nabízí otázka, kdo ze čtveřice Ericsson, Kubica, Leclerc a Wehrlein by měl největší šance na setrvání nebo angažování do řad Sauberu. A i tady nelze zapomenout, že mecenáší Ericssona do týmu investovali hodně peněz...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.