Je stále ještě úřadujícím mistrem světa, ale protože se rozhodl svou kariéru ukončit, pohybuje se na opačné straně depa. Nico Rosberg se připojil k manažerskému týmu, který usiluje o návrat prvního polského pilota do F1.
Krakovský rodák se zapsal do povědomí fanoušků především děsivou havárií v Kanadě 2007 a o rok později vítězstvím na téže trati. Slibně nakročená kariéra v F1 byla přerušena těžkou havárií na začátku sezóny 2011, kdy v Ronde di Andora najel fatálním způsobem na svodidlo a mohl být rád, že nepřišel o ruku.
S Formulí 1 Polák kontakt neztratil a více než rok po nehodě, v červnu 2012 ve Valencii, zvládl test v kokpitu Lotusu. Letos si vyzkoušel aktuální vůz při testech po Grand Prix Maďarska, ale ten vedení Renaultu dostatečně nepřesvědčil, takže nakonec volba pro rok 2018 padla na Carlose Sainze jr. Mnozí však v této volbě vidí i mnohem vyšší zájmy než pouhé jezdecké umění a kvality.
Kubicův manažer Alessandro Alunni Bravi ovšem během Grand Prix Itálie sdělil zástupcům tisku, že situace kolem polského pilota je velice nadějná. "Robert dokázal, že může bez potíží a bez jakéhokoli omezení pilotovat vůz Formule 1," a dodal, že v současné době o něj projevily zájem další týmy F1. Navíc získal další významnou posilu, protože s Bravim spojil síly Nico Rosberg s cílem úspěšně završit Kubicův návrat do F1.
"Je fantastické na takové věci pracovat s Nicem. Znali jsme se od dětských let, bude určitě v otázce mého návratu do Formule 1 skvělým přínosem," sdělil Kubica serveru motorsport.com. Rosbergovo rozhodnutí podporuje jeho vlastní slova z počátku této sezóny, kdy hodlal v závodním sportu setrvat v roli poradce nebo ve vedení nějakého týmu. S Kubicou se zná ještě ze závodů motokár.
"Nejrychlejšími piloty, proti kterým jsem závodil, byli Lewis Hamilton a Robert Kubica. Proto jsem nadšený skutečností, že jsem se připojil k Robertovi při jeho snaze opět se stál pilotem Formule 1," přizvukuje Kubicovi Rosberg, ovšem jak se zdá, možnosti polského pilota získat závodní sedačku pro rok 2018 nejsou nijak světoborné.
Najde Kubica skulinku?Mercedes potvrdil v roli druhého pilota Valtteri Bottase, Ferrari už má smluvně vázané oba stávající piloty. Je velice pravděpodobné, že Fernando Alonso po změně dodavatelů pohonné jednotky zůstane nadále u McLarenu. Red Bull také jezdeckou sestavu měnit nebude, což nepřímo potvrdil svým včerejším prohlášením Verstappen.
Kdo tedy zbývá? U Force Indie prozatím nepotvrdili ani jednoho z pilotů, ovšem má se za to, že jak Pérez, tak Ocon jsou velmi blízko podpisu nového kontraktu. Pérez sice naznačil, že jsou i jiné možnosti, ale pokud měl na mysli Williams, odkud by mohl odejít Felipe Massa (ačkoliv i on si umí představit, že byl ještě rok zvládl), může být právě jeho soupeřem Kubica. Stroll má nejspíš své místo jisté, ostatně kdo by vyháněl z týmu slepičku snášející zlatá vejce?
Red Bull si s největší pravděpodobností pojistí dominantního pilota GP2 z loňské sezóny - Pierre Gasly má velkou naději získat místo po Carlosu Sainzovi jr. u Toro Rosso, navíc potvrdil své kvality v posledních závodech japonské Super Formule. Jistá naděje pro Kubicu by byla ve formě odchodu Daniila Kvjata, kterému se v Toro Rosso nedaří, ovšem nelze podobně jako u Strolla přehlédnout silné finanční zázemí.
U Sauberu po odmítnutí Hondy a prodloužení kontraktu s Ferrari se dá očekávat, že švýcarský tým bude podporovat juniorský program Ferrari, tím pádem by se nabízelo místo pro Charlese Leclerca. Těžko říci, zda by se Kubica chtěl zapojit do spolupráce s prozatím nejslabším týmem F1, navíc se nabízí otázka, kdo ze čtveřice Ericsson, Kubica, Leclerc a Wehrlein by měl největší šance na setrvání nebo angažování do řad Sauberu. A i tady nelze zapomenout, že mecenáší Ericssona do týmu investovali hodně peněz...
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.