Svět Formule 1 očekává definitivní potvrzení posledních přesunů - předpokládá se, že k němu dojde už mezi zítřejšími tréninky. Je určitě zajímavé si přečíst názory několika dalších zúčastněných, kterých se nové okolnosti bezprostředně týkají.
Současný pilot Red Bullu Max Verstappen tvrdí, že nemá sebemenší obavy z možné výměny motorů Renault za agregáty Honda, k čemuž by podle posledního prohlášení francouzské automobilky mohlo dojít už v roce 2019. Nicméně mladý Holanďan dodává, že všechna jeho rozhodnutí o budoucnu budou podřízena podobě startovního roštu v příštím roce.
Jak už bylo naznačeno, doslova na spadnutí je spojení Renault - McLaren, na základě čehož se potenciálním zákazníkem japonské firmy stává Toro Rosso. Renault navíc avizoval, že smluvní vztah s Red Bullem skončí závěrem příští sezóny. To by znamenalo, že Red Bull bude mít na výběr pouze Hondu, protože dva další dodavatelé už mají pod palcem tři týmy. Red Bull by musel doufat, že za 18 měsíců - do března 2019 - Japonci dosáhnou hmatatelného pokroku.
"Jedná se až o rok 2019. Do té doby neplánuji žádné rozhodnutí. Je jisté, že příští rok budu jezdit v Red Bullu a teprve potom uvidíme. Nejdřím je třeba udělat si obrázek, co bude třeba udělat v roce 2019. Z toho nemám strach. Mým cílem je zaměřit se na začátek příští sezóny a zjistit, jak konkurenceschopní jsme," odpověděl Verstappen na otázku, zda není znepokojen vývojem v zákulisí svého týmu.
Verstappenova smlouva s Red Bullem zahrnuje i rok 2019, ovšem stejně tak existují i eventuality, které by umožnily Maxovi vypovědět smlouvu dříve. Mladík znovu zdůrazňuje, že je zbytečné ztrácet čas přemýšlením o důsledcích rozhodnutí Renaultu dále nespolupracovat s Red Bullem, protože se klidně může stát, že rakouská stáj a japonský výrobce budou skutečně na jedné lodi.
"Možná bude Honda už příští rok velmi dobrá a konkurenceschopná, ale zatím to o mé budoucnosti nerozhoduje. Opakuji, počkejme, co se stane na počátku příštího roku, to chci vidět..." pokračuje Verstappen.
Singapurské šanceDalší série otázek na nejmladšího vítěze Grand Prix v historii Formule 1 se týkala nadcházejícího závodního víkendu. Verstappen přicestoval do Singapuru v dobré náladě a s očekáváním velmi dobrého výsledku na městském okruhu, na němž ho loni mírně vyděsil varan skvrnitý.
"Pokud se ohlédneme za Grand Prix Monaka, kde naše auto nebylo tak dobré jako teď, tak tam jsme byli celkem konkurenceschopní - zvláště v závodě. Takže se těším na tento víkend. Silní být můžeme, ale jistotu, že jsme hrozbou, mít musíme. Je těžké vyjádřit v procentech, jaká je šance, že porazíme Mercedes, ale pokud bude všechno v pořádku, tak máme jistou šanci," objasnil plány týmu Red Bull Verstappen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.