Svět Formule 1 očekává definitivní potvrzení posledních přesunů - předpokládá se, že k němu dojde už mezi zítřejšími tréninky. Je určitě zajímavé si přečíst názory několika dalších zúčastněných, kterých se nové okolnosti bezprostředně týkají.
Současný pilot Red Bullu Max Verstappen tvrdí, že nemá sebemenší obavy z možné výměny motorů Renault za agregáty Honda, k čemuž by podle posledního prohlášení francouzské automobilky mohlo dojít už v roce 2019. Nicméně mladý Holanďan dodává, že všechna jeho rozhodnutí o budoucnu budou podřízena podobě startovního roštu v příštím roce.
Jak už bylo naznačeno, doslova na spadnutí je spojení Renault - McLaren, na základě čehož se potenciálním zákazníkem japonské firmy stává Toro Rosso. Renault navíc avizoval, že smluvní vztah s Red Bullem skončí závěrem příští sezóny. To by znamenalo, že Red Bull bude mít na výběr pouze Hondu, protože dva další dodavatelé už mají pod palcem tři týmy. Red Bull by musel doufat, že za 18 měsíců - do března 2019 - Japonci dosáhnou hmatatelného pokroku.
"Jedná se až o rok 2019. Do té doby neplánuji žádné rozhodnutí. Je jisté, že příští rok budu jezdit v Red Bullu a teprve potom uvidíme. Nejdřím je třeba udělat si obrázek, co bude třeba udělat v roce 2019. Z toho nemám strach. Mým cílem je zaměřit se na začátek příští sezóny a zjistit, jak konkurenceschopní jsme," odpověděl Verstappen na otázku, zda není znepokojen vývojem v zákulisí svého týmu.
Verstappenova smlouva s Red Bullem zahrnuje i rok 2019, ovšem stejně tak existují i eventuality, které by umožnily Maxovi vypovědět smlouvu dříve. Mladík znovu zdůrazňuje, že je zbytečné ztrácet čas přemýšlením o důsledcích rozhodnutí Renaultu dále nespolupracovat s Red Bullem, protože se klidně může stát, že rakouská stáj a japonský výrobce budou skutečně na jedné lodi.
"Možná bude Honda už příští rok velmi dobrá a konkurenceschopná, ale zatím to o mé budoucnosti nerozhoduje. Opakuji, počkejme, co se stane na počátku příštího roku, to chci vidět..." pokračuje Verstappen.
Singapurské šanceDalší série otázek na nejmladšího vítěze Grand Prix v historii Formule 1 se týkala nadcházejícího závodního víkendu. Verstappen přicestoval do Singapuru v dobré náladě a s očekáváním velmi dobrého výsledku na městském okruhu, na němž ho loni mírně vyděsil varan skvrnitý.
"Pokud se ohlédneme za Grand Prix Monaka, kde naše auto nebylo tak dobré jako teď, tak tam jsme byli celkem konkurenceschopní - zvláště v závodě. Takže se těším na tento víkend. Silní být můžeme, ale jistotu, že jsme hrozbou, mít musíme. Je těžké vyjádřit v procentech, jaká je šance, že porazíme Mercedes, ale pokud bude všechno v pořádku, tak máme jistou šanci," objasnil plány týmu Red Bull Verstappen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.