Mercedes nastartoval svou dominanci v F1 v sezóně 2014, když dokázal využít nové generace hybridních motorů. Světem Formule 1 se hýbe připravovaná změna pravidel týkajících se pohonných jednotek, takže se jedním dechem ptá. Co na to Mercedes?
Otázka možná poněkud nepatřičná, ale znáte onen kouzelný a tolikrát opakovaný výraz: Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Jedním z důvodů zpochybnění další prezentace stuttgartské značky v F1 bylo nedávné oznámení, že se po dlouhých letech vzdává Mercedes účasti v seriálu DTM a hodlá se angažovat ve Formuli E.
Příliš situaci nerozsekl ani předseda koncernu Daimler AG Dieter Zetsche, jenž na Mezinárodním autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem oznámil, že Mercedes v F1 setrvá minimálně do roku 2020.
"Formule 1 je spojena s naší historií a naší značkou. Je to prostředí, které nám pomohlo vyvinout naši značku a do jisté míry ji omladit, takže až do začátku roku 2021 nevidím jako možnou nějakou změnu strategie. Concorská dohoda bude platit až do té doby, takže o jiném východisku vůbec neuvažujeme," prohlásil na akci Zetsche.
Mercedes se v posledních dnech prezentoval "pětimilionovým" vozem Project One poháněným hybridním motorem 1,6 litru V6 a vybaveným technologií z F1. Ve světle této premiéry Zetsche vysvětlil jeden z důvodů, proč se Mercedes rozžehnal se sérií DTM.
"Rozhodli jsme se tento šampionát prostě opustit na úkor projektu Formule E. V současné době je tato série přitažlivá a má svou PR platformu, navíc bychom rádi zvedli laťku konkurence mezi jednotlivými týmy," dodává Zetsche.
Vyskytly se pochopitelně i názory, že si Mercedes dělá alibi pro případ, že by po změnách týkajících se pohonných jednotek ztratil převahu ve startovním poli F1 a mohl tak odejít se ctí.
Ostatně už jeden odchod u týmu Mercedes registrujeme, kdy v roce 1955 vedení v čele s legendárním Alfredem Neubauerem oznámilo, že už nemá v F1 co vyhrát a stáhlo z této kategorie svůj tým. Další zdroje ovšem uvádějí, že příčinou byla tragédie v Le Mans a celkový postoj společnosti k motoristickému sportu vůbec
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.