Mercedes nastartoval svou dominanci v F1 v sezóně 2014, když dokázal využít nové generace hybridních motorů. Světem Formule 1 se hýbe připravovaná změna pravidel týkajících se pohonných jednotek, takže se jedním dechem ptá. Co na to Mercedes?
Otázka možná poněkud nepatřičná, ale znáte onen kouzelný a tolikrát opakovaný výraz: Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Jedním z důvodů zpochybnění další prezentace stuttgartské značky v F1 bylo nedávné oznámení, že se po dlouhých letech vzdává Mercedes účasti v seriálu DTM a hodlá se angažovat ve Formuli E.
Příliš situaci nerozsekl ani předseda koncernu Daimler AG Dieter Zetsche, jenž na Mezinárodním autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem oznámil, že Mercedes v F1 setrvá minimálně do roku 2020.
"Formule 1 je spojena s naší historií a naší značkou. Je to prostředí, které nám pomohlo vyvinout naši značku a do jisté míry ji omladit, takže až do začátku roku 2021 nevidím jako možnou nějakou změnu strategie. Concorská dohoda bude platit až do té doby, takže o jiném východisku vůbec neuvažujeme," prohlásil na akci Zetsche.
Mercedes se v posledních dnech prezentoval "pětimilionovým" vozem Project One poháněným hybridním motorem 1,6 litru V6 a vybaveným technologií z F1. Ve světle této premiéry Zetsche vysvětlil jeden z důvodů, proč se Mercedes rozžehnal se sérií DTM.
"Rozhodli jsme se tento šampionát prostě opustit na úkor projektu Formule E. V současné době je tato série přitažlivá a má svou PR platformu, navíc bychom rádi zvedli laťku konkurence mezi jednotlivými týmy," dodává Zetsche.
Vyskytly se pochopitelně i názory, že si Mercedes dělá alibi pro případ, že by po změnách týkajících se pohonných jednotek ztratil převahu ve startovním poli F1 a mohl tak odejít se ctí.
Ostatně už jeden odchod u týmu Mercedes registrujeme, kdy v roce 1955 vedení v čele s legendárním Alfredem Neubauerem oznámilo, že už nemá v F1 co vyhrát a stáhlo z této kategorie svůj tým. Další zdroje ovšem uvádějí, že příčinou byla tragédie v Le Mans a celkový postoj společnosti k motoristickému sportu vůbec
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.