Mercedes nastartoval svou dominanci v F1 v sezóně 2014, když dokázal využít nové generace hybridních motorů. Světem Formule 1 se hýbe připravovaná změna pravidel týkajících se pohonných jednotek, takže se jedním dechem ptá. Co na to Mercedes?
Otázka možná poněkud nepatřičná, ale znáte onen kouzelný a tolikrát opakovaný výraz: Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Jedním z důvodů zpochybnění další prezentace stuttgartské značky v F1 bylo nedávné oznámení, že se po dlouhých letech vzdává Mercedes účasti v seriálu DTM a hodlá se angažovat ve Formuli E.
Příliš situaci nerozsekl ani předseda koncernu Daimler AG Dieter Zetsche, jenž na Mezinárodním autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem oznámil, že Mercedes v F1 setrvá minimálně do roku 2020.
"Formule 1 je spojena s naší historií a naší značkou. Je to prostředí, které nám pomohlo vyvinout naši značku a do jisté míry ji omladit, takže až do začátku roku 2021 nevidím jako možnou nějakou změnu strategie. Concorská dohoda bude platit až do té doby, takže o jiném východisku vůbec neuvažujeme," prohlásil na akci Zetsche.
Mercedes se v posledních dnech prezentoval "pětimilionovým" vozem Project One poháněným hybridním motorem 1,6 litru V6 a vybaveným technologií z F1. Ve světle této premiéry Zetsche vysvětlil jeden z důvodů, proč se Mercedes rozžehnal se sérií DTM.
"Rozhodli jsme se tento šampionát prostě opustit na úkor projektu Formule E. V současné době je tato série přitažlivá a má svou PR platformu, navíc bychom rádi zvedli laťku konkurence mezi jednotlivými týmy," dodává Zetsche.
Vyskytly se pochopitelně i názory, že si Mercedes dělá alibi pro případ, že by po změnách týkajících se pohonných jednotek ztratil převahu ve startovním poli F1 a mohl tak odejít se ctí.
Ostatně už jeden odchod u týmu Mercedes registrujeme, kdy v roce 1955 vedení v čele s legendárním Alfredem Neubauerem oznámilo, že už nemá v F1 co vyhrát a stáhlo z této kategorie svůj tým. Další zdroje ovšem uvádějí, že příčinou byla tragédie v Le Mans a celkový postoj společnosti k motoristickému sportu vůbec
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.