Mercedes nastartoval svou dominanci v F1 v sezóně 2014, když dokázal využít nové generace hybridních motorů. Světem Formule 1 se hýbe připravovaná změna pravidel týkajících se pohonných jednotek, takže se jedním dechem ptá. Co na to Mercedes?
Otázka možná poněkud nepatřičná, ale znáte onen kouzelný a tolikrát opakovaný výraz: Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu. Jedním z důvodů zpochybnění další prezentace stuttgartské značky v F1 bylo nedávné oznámení, že se po dlouhých letech vzdává Mercedes účasti v seriálu DTM a hodlá se angažovat ve Formuli E.
Příliš situaci nerozsekl ani předseda koncernu Daimler AG Dieter Zetsche, jenž na Mezinárodním autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem oznámil, že Mercedes v F1 setrvá minimálně do roku 2020.
"Formule 1 je spojena s naší historií a naší značkou. Je to prostředí, které nám pomohlo vyvinout naši značku a do jisté míry ji omladit, takže až do začátku roku 2021 nevidím jako možnou nějakou změnu strategie. Concorská dohoda bude platit až do té doby, takže o jiném východisku vůbec neuvažujeme," prohlásil na akci Zetsche.
Mercedes se v posledních dnech prezentoval "pětimilionovým" vozem Project One poháněným hybridním motorem 1,6 litru V6 a vybaveným technologií z F1. Ve světle této premiéry Zetsche vysvětlil jeden z důvodů, proč se Mercedes rozžehnal se sérií DTM.
"Rozhodli jsme se tento šampionát prostě opustit na úkor projektu Formule E. V současné době je tato série přitažlivá a má svou PR platformu, navíc bychom rádi zvedli laťku konkurence mezi jednotlivými týmy," dodává Zetsche.
Vyskytly se pochopitelně i názory, že si Mercedes dělá alibi pro případ, že by po změnách týkajících se pohonných jednotek ztratil převahu ve startovním poli F1 a mohl tak odejít se ctí.
Ostatně už jeden odchod u týmu Mercedes registrujeme, kdy v roce 1955 vedení v čele s legendárním Alfredem Neubauerem oznámilo, že už nemá v F1 co vyhrát a stáhlo z této kategorie svůj tým. Další zdroje ovšem uvádějí, že příčinou byla tragédie v Le Mans a celkový postoj společnosti k motoristickému sportu vůbec
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.