Sauber se připravuje na rok 2018, nabírá množství nových lidí

Vymaní se Saubery z posledních pozic?
Vymaní se Saubery z posledních pozic?, foto: Sauber Motorsport AG
Robert RoBertino Pavelka 10. září 2017 14:55
Sdílej:

Přes malé vzepětí v roce 2015 se Sauber poslední čtyři roky drží desáté příčky Poháru konstruktérů a jistí tak chvost startovního pole. Poté, co se mu podařilo odvrátit hrozbu zániku, hodlá nyní napřít veškeré síly na posunutí blíž se středu startovního pole.

Napovídá tomu i záměr nového šéfa týmu Frédérica Vasseura, který nastoupil na uvolněné místo po Moniše Kaltenbornové. Podle jeho vyjádření je jedním z kroků příliv nových pracovníků, jejichž počet by se měl oproti současnosti zvýšit až o čtvrtinu, dále je pak hlavním cílem zajištění aktuální verze motoru Ferrari pro rok 2018.

Oproti gigantům jako je Mercedes nebo Ferrari pořád působí Sauber jako chudý příbuzný, i když jeho přímé ohrožení zažehnalo spojení s novým majitelem Longbow Finance. Teď je ale nutné posílit původních 320 zaměstnanců švýcarského týmu ve všech odděleních - nejdůležitější je přitom oblast aerodynamiky. Vasseur doufá, že v dohledné době přijde do Sauberu na sto nových tváří.

"Číslo zaměstnanců, které momentálně máme, je malé. Musíme růst, musíme se rozvíjet v každém oddělení, hlavně ve sféře aerodynamiky. Náš cíl je mít kolem čtyř stovek zaměstnanců," plánuje nový šéf týmu, jenž v příštím roce oslaví padesáté narozeniny. Podle jeho názoru může nábor probíhat poměrně rychle a použil jako příměr své předchozí působiště u Renaultu. Důrazně však upozorňuje, že mu nejde o kvantitu, nýbrž o kvalitní, správné lidi.

"Když jsem v loňském roce nastoupil u Renaultu, tak u něj pracovalo 470 lidí. A při mém odchodu jich už bylo šest set. Náš vůz musí jezdit na dobrých pozicích. Pokud chcete mít více lidí, je třeba navýšit rozpočet, ale to nebyla ta nejobtížnější část. Je třeba najít správné lidi pro přesně definované pozice. Nejde jen o to nabrat lidi, aby se naplnil nějaký kvocient. To by byl ten nejhorší způsob. Pak by bylo lepší si nechat těch původních 320, než abychom vypadali jako hlupáci," pokračuje Vasseur.

Jeden z problémů při hledání uchazečů působí i základna týmu, situovaná do švýcarského Hinwilu. Většina týmů má svůj hlavní stan rozbitý ve Velké Británii a není výjimkou, že odborníci se odmítají stěhovat na kontinent. Vasseura však tato výzva nijak nemůže zaskočit.

"Naše sídlo ve Švýcarsku má své výhody i nevýhody. Když působíte ve Velké Británii, je samozřejmě mnohem snažší se přesunout z jednoho týmu do druhého. Na druhou stranu, u nás můžeme oslovit několik dobrých chlapíků z Německa. Já sám jsem se do Švýcarska přesunul a toho kroku si opravdu vážím," dodává Vasseur.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.