Přes malé vzepětí v roce 2015 se Sauber poslední čtyři roky drží desáté příčky Poháru konstruktérů a jistí tak chvost startovního pole. Poté, co se mu podařilo odvrátit hrozbu zániku, hodlá nyní napřít veškeré síly na posunutí blíž se středu startovního pole.
Napovídá tomu i záměr nového šéfa týmu Frédérica Vasseura, který nastoupil na uvolněné místo po Moniše Kaltenbornové. Podle jeho vyjádření je jedním z kroků příliv nových pracovníků, jejichž počet by se měl oproti současnosti zvýšit až o čtvrtinu, dále je pak hlavním cílem zajištění aktuální verze motoru Ferrari pro rok 2018.
Oproti gigantům jako je Mercedes nebo Ferrari pořád působí Sauber jako chudý příbuzný, i když jeho přímé ohrožení zažehnalo spojení s novým majitelem Longbow Finance. Teď je ale nutné posílit původních 320 zaměstnanců švýcarského týmu ve všech odděleních - nejdůležitější je přitom oblast aerodynamiky. Vasseur doufá, že v dohledné době přijde do Sauberu na sto nových tváří.
"Číslo zaměstnanců, které momentálně máme, je malé. Musíme růst, musíme se rozvíjet v každém oddělení, hlavně ve sféře aerodynamiky. Náš cíl je mít kolem čtyř stovek zaměstnanců," plánuje nový šéf týmu, jenž v příštím roce oslaví padesáté narozeniny. Podle jeho názoru může nábor probíhat poměrně rychle a použil jako příměr své předchozí působiště u Renaultu. Důrazně však upozorňuje, že mu nejde o kvantitu, nýbrž o kvalitní, správné lidi.
"Když jsem v loňském roce nastoupil u Renaultu, tak u něj pracovalo 470 lidí. A při mém odchodu jich už bylo šest set. Náš vůz musí jezdit na dobrých pozicích. Pokud chcete mít více lidí, je třeba navýšit rozpočet, ale to nebyla ta nejobtížnější část. Je třeba najít správné lidi pro přesně definované pozice. Nejde jen o to nabrat lidi, aby se naplnil nějaký kvocient. To by byl ten nejhorší způsob. Pak by bylo lepší si nechat těch původních 320, než abychom vypadali jako hlupáci," pokračuje Vasseur.
Jeden z problémů při hledání uchazečů působí i základna týmu, situovaná do švýcarského Hinwilu. Většina týmů má svůj hlavní stan rozbitý ve Velké Británii a není výjimkou, že odborníci se odmítají stěhovat na kontinent. Vasseura však tato výzva nijak nemůže zaskočit.
"Naše sídlo ve Švýcarsku má své výhody i nevýhody. Když působíte ve Velké Británii, je samozřejmě mnohem snažší se přesunout z jednoho týmu do druhého. Na druhou stranu, u nás můžeme oslovit několik dobrých chlapíků z Německa. Já sám jsem se do Švýcarska přesunul a toho kroku si opravdu vážím," dodává Vasseur.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?