Mladí piloti, disponující talentem, jsou samozřejmě v hledáčku všech týmů a dá se předpokládat, že ty si své objevy budou dobře hlídat. To je i případ dalšího "juniora" Lando Norrise.
Nezřídka se stává, že pokud si dobře nehlídáte potenciální poklady, které máte doma na dvorku, můžete o ně snadno přijít. Stačí si připomenout story Emersona Fittipaldiho. V roce 1970 o něj usiloval Frank Williams, ale nepojistil si ho ani předběžnou smlouvou. Těžko se potom Brazilci divit, že když se šel poradit s Colinem Chapmanem, zda má přijmout Frankovu nabídku, dostal místo toho kontrakt od Mr. Lotuse. A takových případů bychom našli víc.
Složité to bývá, když má tým stabilní jezdeckou sestavu a v hledáčku další nadějný talent. Ani ostatní nejsou slepí a dá se předpokládat, že pokud by nějaká nabídka přiletěla od konkurence s možností se prosadit do nejprestižnější formulové kategorie, asi by málokdo váhal. McLaren proto chce nepříjemné možnosti, že mu slibný závodník proteče mezi prsty.
Vedoucí pilot průběžného pořadí Formule 3 Lando Norris už prokázal, co v něm dřímá. Také v sezónních testech v maďarském Hungaroringu zajel s McLarenem způsobem, který rozhodně nepřinesl týmovým zástupcům klidné spaní. Vyrojily se dohady, že by Norris mohl - v případě Alonsova odchodu - být jasným následovníkem dvojnásobného mistra světa, pokud by Španěl nadále zůstal, bylo by pravděpodobné, že by putoval do jiného týmu na zkušenou, aby se takříkajíc "vyjezdil".
Jenže právě tohle odmítá šéf týmu Zak Brown. Podle jeho názoru McLaren Norrise nikomu od konkurence "půjčovat" nebude, navzdory tomu, že sedmnáctiletý Brit už prokázal dostatečnou připravenost a schopnost se vypořádat s vozem F1. McLaren s ním má jasné plány.
"Žádný tým F1 nás v souvislosti s Norrisem neoslovil. Naším momentálním úsilím je zajistit mu účast ve Formuli 2. Podle mého názoru je dostatečně rychlý, aby zvládl F1, ale chceme se ujistit, že nic neuspěcháme a dovolíme mu získat potřebné zkušenosti. Rozhodně je pro nás hvězdou budoucnosti, proto nemyslím, že bychom ho uvolnili do nějakého jiného týmu F1," vysvětluje Brown.
McLaren tedy připravuje, hlavně po finanční stránce, Norrisovo zapojení do Formule 2, nejspíš ve spolupráci s prestižním týmem Prema Racing, což by bylo pro Landa vhodné prostředí. Tím se poněkud stahují mraky nad Nyckem de Vriesem, protože se řeší otázka, zda holandský mladík zůstane nadále členem juniorského programu.
"Odvádí pro nás značné kvantum práce na simulátoru a vede si opravdu dobře. Ale o našem juniorském programu na příští rok jsme ještě nerozhodli. Pochopitelně jsme podepsali Landa Norrise, o Nyckovi se momentálně jedná, Eric Boullier na něčem pracuje. Měli jsme tento měsíc nějaké schůzky, závisí opravdu na Ericovi, aby rozhodl o dalším běhu juniorského programu," dodává Brown.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.