Mladí piloti, disponující talentem, jsou samozřejmě v hledáčku všech týmů a dá se předpokládat, že ty si své objevy budou dobře hlídat. To je i případ dalšího "juniora" Lando Norrise.
Nezřídka se stává, že pokud si dobře nehlídáte potenciální poklady, které máte doma na dvorku, můžete o ně snadno přijít. Stačí si připomenout story Emersona Fittipaldiho. V roce 1970 o něj usiloval Frank Williams, ale nepojistil si ho ani předběžnou smlouvou. Těžko se potom Brazilci divit, že když se šel poradit s Colinem Chapmanem, zda má přijmout Frankovu nabídku, dostal místo toho kontrakt od Mr. Lotuse. A takových případů bychom našli víc.
Složité to bývá, když má tým stabilní jezdeckou sestavu a v hledáčku další nadějný talent. Ani ostatní nejsou slepí a dá se předpokládat, že pokud by nějaká nabídka přiletěla od konkurence s možností se prosadit do nejprestižnější formulové kategorie, asi by málokdo váhal. McLaren proto chce nepříjemné možnosti, že mu slibný závodník proteče mezi prsty.
Vedoucí pilot průběžného pořadí Formule 3 Lando Norris už prokázal, co v něm dřímá. Také v sezónních testech v maďarském Hungaroringu zajel s McLarenem způsobem, který rozhodně nepřinesl týmovým zástupcům klidné spaní. Vyrojily se dohady, že by Norris mohl - v případě Alonsova odchodu - být jasným následovníkem dvojnásobného mistra světa, pokud by Španěl nadále zůstal, bylo by pravděpodobné, že by putoval do jiného týmu na zkušenou, aby se takříkajíc "vyjezdil".
Jenže právě tohle odmítá šéf týmu Zak Brown. Podle jeho názoru McLaren Norrise nikomu od konkurence "půjčovat" nebude, navzdory tomu, že sedmnáctiletý Brit už prokázal dostatečnou připravenost a schopnost se vypořádat s vozem F1. McLaren s ním má jasné plány.
"Žádný tým F1 nás v souvislosti s Norrisem neoslovil. Naším momentálním úsilím je zajistit mu účast ve Formuli 2. Podle mého názoru je dostatečně rychlý, aby zvládl F1, ale chceme se ujistit, že nic neuspěcháme a dovolíme mu získat potřebné zkušenosti. Rozhodně je pro nás hvězdou budoucnosti, proto nemyslím, že bychom ho uvolnili do nějakého jiného týmu F1," vysvětluje Brown.
McLaren tedy připravuje, hlavně po finanční stránce, Norrisovo zapojení do Formule 2, nejspíš ve spolupráci s prestižním týmem Prema Racing, což by bylo pro Landa vhodné prostředí. Tím se poněkud stahují mraky nad Nyckem de Vriesem, protože se řeší otázka, zda holandský mladík zůstane nadále členem juniorského programu.
"Odvádí pro nás značné kvantum práce na simulátoru a vede si opravdu dobře. Ale o našem juniorském programu na příští rok jsme ještě nerozhodli. Pochopitelně jsme podepsali Landa Norrise, o Nyckovi se momentálně jedná, Eric Boullier na něčem pracuje. Měli jsme tento měsíc nějaké schůzky, závisí opravdu na Ericovi, aby rozhodl o dalším běhu juniorského programu," dodává Brown.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.