Mladí piloti, disponující talentem, jsou samozřejmě v hledáčku všech týmů a dá se předpokládat, že ty si své objevy budou dobře hlídat. To je i případ dalšího "juniora" Lando Norrise.
Nezřídka se stává, že pokud si dobře nehlídáte potenciální poklady, které máte doma na dvorku, můžete o ně snadno přijít. Stačí si připomenout story Emersona Fittipaldiho. V roce 1970 o něj usiloval Frank Williams, ale nepojistil si ho ani předběžnou smlouvou. Těžko se potom Brazilci divit, že když se šel poradit s Colinem Chapmanem, zda má přijmout Frankovu nabídku, dostal místo toho kontrakt od Mr. Lotuse. A takových případů bychom našli víc.
Složité to bývá, když má tým stabilní jezdeckou sestavu a v hledáčku další nadějný talent. Ani ostatní nejsou slepí a dá se předpokládat, že pokud by nějaká nabídka přiletěla od konkurence s možností se prosadit do nejprestižnější formulové kategorie, asi by málokdo váhal. McLaren proto chce nepříjemné možnosti, že mu slibný závodník proteče mezi prsty.
Vedoucí pilot průběžného pořadí Formule 3 Lando Norris už prokázal, co v něm dřímá. Také v sezónních testech v maďarském Hungaroringu zajel s McLarenem způsobem, který rozhodně nepřinesl týmovým zástupcům klidné spaní. Vyrojily se dohady, že by Norris mohl - v případě Alonsova odchodu - být jasným následovníkem dvojnásobného mistra světa, pokud by Španěl nadále zůstal, bylo by pravděpodobné, že by putoval do jiného týmu na zkušenou, aby se takříkajíc "vyjezdil".
Jenže právě tohle odmítá šéf týmu Zak Brown. Podle jeho názoru McLaren Norrise nikomu od konkurence "půjčovat" nebude, navzdory tomu, že sedmnáctiletý Brit už prokázal dostatečnou připravenost a schopnost se vypořádat s vozem F1. McLaren s ním má jasné plány.
"Žádný tým F1 nás v souvislosti s Norrisem neoslovil. Naším momentálním úsilím je zajistit mu účast ve Formuli 2. Podle mého názoru je dostatečně rychlý, aby zvládl F1, ale chceme se ujistit, že nic neuspěcháme a dovolíme mu získat potřebné zkušenosti. Rozhodně je pro nás hvězdou budoucnosti, proto nemyslím, že bychom ho uvolnili do nějakého jiného týmu F1," vysvětluje Brown.
McLaren tedy připravuje, hlavně po finanční stránce, Norrisovo zapojení do Formule 2, nejspíš ve spolupráci s prestižním týmem Prema Racing, což by bylo pro Landa vhodné prostředí. Tím se poněkud stahují mraky nad Nyckem de Vriesem, protože se řeší otázka, zda holandský mladík zůstane nadále členem juniorského programu.
"Odvádí pro nás značné kvantum práce na simulátoru a vede si opravdu dobře. Ale o našem juniorském programu na příští rok jsme ještě nerozhodli. Pochopitelně jsme podepsali Landa Norrise, o Nyckovi se momentálně jedná, Eric Boullier na něčem pracuje. Měli jsme tento měsíc nějaké schůzky, závisí opravdu na Ericovi, aby rozhodl o dalším běhu juniorského programu," dodává Brown.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.