Mladí piloti, disponující talentem, jsou samozřejmě v hledáčku všech týmů a dá se předpokládat, že ty si své objevy budou dobře hlídat. To je i případ dalšího "juniora" Lando Norrise.
Nezřídka se stává, že pokud si dobře nehlídáte potenciální poklady, které máte doma na dvorku, můžete o ně snadno přijít. Stačí si připomenout story Emersona Fittipaldiho. V roce 1970 o něj usiloval Frank Williams, ale nepojistil si ho ani předběžnou smlouvou. Těžko se potom Brazilci divit, že když se šel poradit s Colinem Chapmanem, zda má přijmout Frankovu nabídku, dostal místo toho kontrakt od Mr. Lotuse. A takových případů bychom našli víc.
Složité to bývá, když má tým stabilní jezdeckou sestavu a v hledáčku další nadějný talent. Ani ostatní nejsou slepí a dá se předpokládat, že pokud by nějaká nabídka přiletěla od konkurence s možností se prosadit do nejprestižnější formulové kategorie, asi by málokdo váhal. McLaren proto chce nepříjemné možnosti, že mu slibný závodník proteče mezi prsty.
Vedoucí pilot průběžného pořadí Formule 3 Lando Norris už prokázal, co v něm dřímá. Také v sezónních testech v maďarském Hungaroringu zajel s McLarenem způsobem, který rozhodně nepřinesl týmovým zástupcům klidné spaní. Vyrojily se dohady, že by Norris mohl - v případě Alonsova odchodu - být jasným následovníkem dvojnásobného mistra světa, pokud by Španěl nadále zůstal, bylo by pravděpodobné, že by putoval do jiného týmu na zkušenou, aby se takříkajíc "vyjezdil".
Jenže právě tohle odmítá šéf týmu Zak Brown. Podle jeho názoru McLaren Norrise nikomu od konkurence "půjčovat" nebude, navzdory tomu, že sedmnáctiletý Brit už prokázal dostatečnou připravenost a schopnost se vypořádat s vozem F1. McLaren s ním má jasné plány.
"Žádný tým F1 nás v souvislosti s Norrisem neoslovil. Naším momentálním úsilím je zajistit mu účast ve Formuli 2. Podle mého názoru je dostatečně rychlý, aby zvládl F1, ale chceme se ujistit, že nic neuspěcháme a dovolíme mu získat potřebné zkušenosti. Rozhodně je pro nás hvězdou budoucnosti, proto nemyslím, že bychom ho uvolnili do nějakého jiného týmu F1," vysvětluje Brown.
McLaren tedy připravuje, hlavně po finanční stránce, Norrisovo zapojení do Formule 2, nejspíš ve spolupráci s prestižním týmem Prema Racing, což by bylo pro Landa vhodné prostředí. Tím se poněkud stahují mraky nad Nyckem de Vriesem, protože se řeší otázka, zda holandský mladík zůstane nadále členem juniorského programu.
"Odvádí pro nás značné kvantum práce na simulátoru a vede si opravdu dobře. Ale o našem juniorském programu na příští rok jsme ještě nerozhodli. Pochopitelně jsme podepsali Landa Norrise, o Nyckovi se momentálně jedná, Eric Boullier na něčem pracuje. Měli jsme tento měsíc nějaké schůzky, závisí opravdu na Ericovi, aby rozhodl o dalším běhu juniorského programu," dodává Brown.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.