Pocit křivdy je věc, která dokáže ovlivnit chování i myšlení lidí. V prostředí tak specifickém, jakým Formule 1 bezesporu je, může být takový dojem ještě intenzivnější. U týmu Haas se dlouhodobě cítí jako otloukánci.
Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že v letošní sezóně byl jeho tým rozhodováním komisařů daleko více postihován než jeho soupeři. Asi největší rozladění panovalo po Grand Prix Maďarska a potrestání Kevina Magnussena, který v druhé zatáčce vytlačil mimo trať Nica Hülkenberga. Zrovna tak cítil Dán "zneklidnění" nad tím, že na Monze nebyl penalizován Max Verstappen, který ho v závěrečné fázi italské Grand Prix rovněž donutil opustit trať - šlo o souboj o desáté místo ve 47. kole, kdy Magnussen před Curva della Roggia pokoušel oplatit Holanďanovi útok a nakonec musel použít "nouzového" exitu a projet šikanu mimo vymezenou trať.
Magnussen už před závodem na Monze oslovil závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby mu vysvětlil při pravidelném briefingu pilotů důvody jeho potrestání v Maďarsku, když Fernando Alonso za podobný manévr vůči Jolyonu Palmerovi v belgickém Spa-Francorchamps potrestání unikl. K jeho apelaci se přidal i manažer Steiner, který vyslovil rozpaky nad způsobem rozhodování odpovědných komisařů.
"Hovořili jsme hlavně o těchto případech, ale debatu jsme rozšířili na skutečnost, že jde o obecné nesrovnalosti a případy, na které jsme už dříve upozorňovali - že posuzování týmu Haas se jeví jako nekonzistentní. Sice se nás snaží přesvědčit, že tomu tak není, ale mám opačný názor. Nesouhlasíme s tím, takže se těžko můžeme dopátrat, zda jde o oprávněné potrestání nebo ne. Kdykoliv něco uděláme, ať to je závodní incident nebo něco jiného, dostaneme trest. S tím se stále potýkáme, chtěli bychom jasné vysvětlení. Ale bude nám to někdy vysvětleno? Nevím. Prostě tu je nekonzistentnost. Chápu, že to není jednoduchá práce, sám bych ji dělat nechtěl, proto ji ani nevykonávám. Ale pokud už se jí zabýváte, musíte být konzistentní," rozohnil se Steiner.
Manažer Haas F1 Team vyslovil názor, že posuzovací proces by měl být přehodnocen a předpokládá, že se o něm bude jednat na briefingu před Grand Prix Singapuru. Podle jeho názoru by FIA měla zrevidovat způsob penalizací.
"Myslím, že by to mělo být probráno na příštím setkání v Singapuru, aby nám bylo předloženo jasnější vysvětlení, za co dostaneme penalizaci, protože prozatím nejvíc bojujeme s nevyrovnaností rozhodnutí komisařů. Já ho stále nechápu. Je těžké toho dosáhnout, ale daří se to na mnohem obtížnějších platformách než je motorsport. Měli bychom tedy zavést systém nebo angažovat lidi, kteří budou konzistentní. Nevím, co by bylo lepší, ale chci věřit, že najdou způsob, jak toho dosáhnout," dodává Steiner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.