Pocit křivdy je věc, která dokáže ovlivnit chování i myšlení lidí. V prostředí tak specifickém, jakým Formule 1 bezesporu je, může být takový dojem ještě intenzivnější. U týmu Haas se dlouhodobě cítí jako otloukánci.
Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že v letošní sezóně byl jeho tým rozhodováním komisařů daleko více postihován než jeho soupeři. Asi největší rozladění panovalo po Grand Prix Maďarska a potrestání Kevina Magnussena, který v druhé zatáčce vytlačil mimo trať Nica Hülkenberga. Zrovna tak cítil Dán "zneklidnění" nad tím, že na Monze nebyl penalizován Max Verstappen, který ho v závěrečné fázi italské Grand Prix rovněž donutil opustit trať - šlo o souboj o desáté místo ve 47. kole, kdy Magnussen před Curva della Roggia pokoušel oplatit Holanďanovi útok a nakonec musel použít "nouzového" exitu a projet šikanu mimo vymezenou trať.
Magnussen už před závodem na Monze oslovil závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby mu vysvětlil při pravidelném briefingu pilotů důvody jeho potrestání v Maďarsku, když Fernando Alonso za podobný manévr vůči Jolyonu Palmerovi v belgickém Spa-Francorchamps potrestání unikl. K jeho apelaci se přidal i manažer Steiner, který vyslovil rozpaky nad způsobem rozhodování odpovědných komisařů.
"Hovořili jsme hlavně o těchto případech, ale debatu jsme rozšířili na skutečnost, že jde o obecné nesrovnalosti a případy, na které jsme už dříve upozorňovali - že posuzování týmu Haas se jeví jako nekonzistentní. Sice se nás snaží přesvědčit, že tomu tak není, ale mám opačný názor. Nesouhlasíme s tím, takže se těžko můžeme dopátrat, zda jde o oprávněné potrestání nebo ne. Kdykoliv něco uděláme, ať to je závodní incident nebo něco jiného, dostaneme trest. S tím se stále potýkáme, chtěli bychom jasné vysvětlení. Ale bude nám to někdy vysvětleno? Nevím. Prostě tu je nekonzistentnost. Chápu, že to není jednoduchá práce, sám bych ji dělat nechtěl, proto ji ani nevykonávám. Ale pokud už se jí zabýváte, musíte být konzistentní," rozohnil se Steiner.
Manažer Haas F1 Team vyslovil názor, že posuzovací proces by měl být přehodnocen a předpokládá, že se o něm bude jednat na briefingu před Grand Prix Singapuru. Podle jeho názoru by FIA měla zrevidovat způsob penalizací.
"Myslím, že by to mělo být probráno na příštím setkání v Singapuru, aby nám bylo předloženo jasnější vysvětlení, za co dostaneme penalizaci, protože prozatím nejvíc bojujeme s nevyrovnaností rozhodnutí komisařů. Já ho stále nechápu. Je těžké toho dosáhnout, ale daří se to na mnohem obtížnějších platformách než je motorsport. Měli bychom tedy zavést systém nebo angažovat lidi, kteří budou konzistentní. Nevím, co by bylo lepší, ale chci věřit, že najdou způsob, jak toho dosáhnout," dodává Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.