Vypadá to jako neustále slepované manželství, které nejspíš nebude plnit svou funkci. Honda už třetí rok bojuje o návrat na výsluní v F1 a McLaren jí na této cestě doprovází stále méně ochotně. A japonská automobilka se obává, že vazby jsou už příliš narušené.
Přestože dochází k jistému pokroku, u Hondy jsou přesvědčeni, že McLaren je rozhodnutý ukončit prozatím tříleté partnerství a hledat pohonnou jednotku jinde. Nicméně Japonci ještě neskládají zbraně, a přestože se očekává, že tento týden vydá tým F1 definitivní rozhodnutí o své budoucnosti, které s ohledem na dosavadní výsledky nevypadá pro Hondu nadějně, nehodlají se vzdát a ještě chtějí svého dosavadního partnera přesvědčit.
Pokud by McLaren ukončil dosavadní kontrakt a nebude nadále odebírat pohonné jednotky od Hondy a potenciální zákazník Toro Rosso dojde k názoru, že pro příští rok nadále bude pokračovat s agregáty Renault, znamenalo by to po neúspěšných námluvách se Sauberem ukončení činnosti v F1. Honda však nadále setrvává na agresivním plánu rozvoje, který se projevil už novinkami ve Spa a na Monze.
"Pořád se snažíme o navýšení výkonu, abychom si udrželi současného partnera, ale nejsem si jist, jestli to bude stačit. Honda se nikdy nevzdává zachování této spolupráce," pořád uchovává optimismus šéf Hondy Jusuke Hasegawa. A zatímco by většina předpokládala, že nejistota může mít negativní dopad na pracovníky v Sakuře a Milton Keynes, Hasegawa to vidí zcela opačně: "Urychlí to náš vývoj a zvýší to motivací pro práci v naší továrně!"
Hasegawa zdůrazňuje, že poslední zlepšení v prostřední části šampionátu znamenaly pro japonskou automobilku zvýšení důvěry. "Od Rakouska, kde jsme představili specifikaci 3, se náš vývoj hodně zrychlil a jeho úroveň je velice dobrá. Každý další upgrade provázel určitý nárůst výkonu, takže je to pro nás velmi povzbudivé," pokračuje Hasegawa.
V závodech ve Spa a na Monze tým McLaren takticky využil nových agregátů a tím si nechal naložit masivní porci penalizačních míst, znamenajících propad na startovním roštu, aby do závodu v Singapuru nastoupil s čistým štítem, protože jde o trať, která by McLarenu měla vyhovovat.
"V Singapuru bychom měli být více konkurenceschopní. Už jsme rozhodli, že současnou pohonnou jednotku nasadíme tam. Můžeme aktualizovat některá nastavení motoru, ale už si nemůžeme dovolit žádnou velkou aktualizaci," dodává Hasegawa.
"Jakýkoliv výkon navíc bereme. Jak říká pan Hasegawa, vidíme v datech určité zlepšení, takže jsme s ním spokojeni," odpovídá na otázky ohledně výkonu nejnovějšího vylepšení poslední specifikace motoru závodní ředitel Eric Boullier.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.