Vypadá to jako neustále slepované manželství, které nejspíš nebude plnit svou funkci. Honda už třetí rok bojuje o návrat na výsluní v F1 a McLaren jí na této cestě doprovází stále méně ochotně. A japonská automobilka se obává, že vazby jsou už příliš narušené.
Přestože dochází k jistému pokroku, u Hondy jsou přesvědčeni, že McLaren je rozhodnutý ukončit prozatím tříleté partnerství a hledat pohonnou jednotku jinde. Nicméně Japonci ještě neskládají zbraně, a přestože se očekává, že tento týden vydá tým F1 definitivní rozhodnutí o své budoucnosti, které s ohledem na dosavadní výsledky nevypadá pro Hondu nadějně, nehodlají se vzdát a ještě chtějí svého dosavadního partnera přesvědčit.
Pokud by McLaren ukončil dosavadní kontrakt a nebude nadále odebírat pohonné jednotky od Hondy a potenciální zákazník Toro Rosso dojde k názoru, že pro příští rok nadále bude pokračovat s agregáty Renault, znamenalo by to po neúspěšných námluvách se Sauberem ukončení činnosti v F1. Honda však nadále setrvává na agresivním plánu rozvoje, který se projevil už novinkami ve Spa a na Monze.
"Pořád se snažíme o navýšení výkonu, abychom si udrželi současného partnera, ale nejsem si jist, jestli to bude stačit. Honda se nikdy nevzdává zachování této spolupráce," pořád uchovává optimismus šéf Hondy Jusuke Hasegawa. A zatímco by většina předpokládala, že nejistota může mít negativní dopad na pracovníky v Sakuře a Milton Keynes, Hasegawa to vidí zcela opačně: "Urychlí to náš vývoj a zvýší to motivací pro práci v naší továrně!"
Hasegawa zdůrazňuje, že poslední zlepšení v prostřední části šampionátu znamenaly pro japonskou automobilku zvýšení důvěry. "Od Rakouska, kde jsme představili specifikaci 3, se náš vývoj hodně zrychlil a jeho úroveň je velice dobrá. Každý další upgrade provázel určitý nárůst výkonu, takže je to pro nás velmi povzbudivé," pokračuje Hasegawa.
V závodech ve Spa a na Monze tým McLaren takticky využil nových agregátů a tím si nechal naložit masivní porci penalizačních míst, znamenajících propad na startovním roštu, aby do závodu v Singapuru nastoupil s čistým štítem, protože jde o trať, která by McLarenu měla vyhovovat.
"V Singapuru bychom měli být více konkurenceschopní. Už jsme rozhodli, že současnou pohonnou jednotku nasadíme tam. Můžeme aktualizovat některá nastavení motoru, ale už si nemůžeme dovolit žádnou velkou aktualizaci," dodává Hasegawa.
"Jakýkoliv výkon navíc bereme. Jak říká pan Hasegawa, vidíme v datech určité zlepšení, takže jsme s ním spokojeni," odpovídá na otázky ohledně výkonu nejnovějšího vylepšení poslední specifikace motoru závodní ředitel Eric Boullier.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.