Vypadá to jako neustále slepované manželství, které nejspíš nebude plnit svou funkci. Honda už třetí rok bojuje o návrat na výsluní v F1 a McLaren jí na této cestě doprovází stále méně ochotně. A japonská automobilka se obává, že vazby jsou už příliš narušené.
Přestože dochází k jistému pokroku, u Hondy jsou přesvědčeni, že McLaren je rozhodnutý ukončit prozatím tříleté partnerství a hledat pohonnou jednotku jinde. Nicméně Japonci ještě neskládají zbraně, a přestože se očekává, že tento týden vydá tým F1 definitivní rozhodnutí o své budoucnosti, které s ohledem na dosavadní výsledky nevypadá pro Hondu nadějně, nehodlají se vzdát a ještě chtějí svého dosavadního partnera přesvědčit.
Pokud by McLaren ukončil dosavadní kontrakt a nebude nadále odebírat pohonné jednotky od Hondy a potenciální zákazník Toro Rosso dojde k názoru, že pro příští rok nadále bude pokračovat s agregáty Renault, znamenalo by to po neúspěšných námluvách se Sauberem ukončení činnosti v F1. Honda však nadále setrvává na agresivním plánu rozvoje, který se projevil už novinkami ve Spa a na Monze.
"Pořád se snažíme o navýšení výkonu, abychom si udrželi současného partnera, ale nejsem si jist, jestli to bude stačit. Honda se nikdy nevzdává zachování této spolupráce," pořád uchovává optimismus šéf Hondy Jusuke Hasegawa. A zatímco by většina předpokládala, že nejistota může mít negativní dopad na pracovníky v Sakuře a Milton Keynes, Hasegawa to vidí zcela opačně: "Urychlí to náš vývoj a zvýší to motivací pro práci v naší továrně!"
Hasegawa zdůrazňuje, že poslední zlepšení v prostřední části šampionátu znamenaly pro japonskou automobilku zvýšení důvěry. "Od Rakouska, kde jsme představili specifikaci 3, se náš vývoj hodně zrychlil a jeho úroveň je velice dobrá. Každý další upgrade provázel určitý nárůst výkonu, takže je to pro nás velmi povzbudivé," pokračuje Hasegawa.
V závodech ve Spa a na Monze tým McLaren takticky využil nových agregátů a tím si nechal naložit masivní porci penalizačních míst, znamenajících propad na startovním roštu, aby do závodu v Singapuru nastoupil s čistým štítem, protože jde o trať, která by McLarenu měla vyhovovat.
"V Singapuru bychom měli být více konkurenceschopní. Už jsme rozhodli, že současnou pohonnou jednotku nasadíme tam. Můžeme aktualizovat některá nastavení motoru, ale už si nemůžeme dovolit žádnou velkou aktualizaci," dodává Hasegawa.
"Jakýkoliv výkon navíc bereme. Jak říká pan Hasegawa, vidíme v datech určité zlepšení, takže jsme s ním spokojeni," odpovídá na otázky ohledně výkonu nejnovějšího vylepšení poslední specifikace motoru závodní ředitel Eric Boullier.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.