Nikdo nemá nikdy nic míti za definitivní, zpívá se v jedné písni dvojice Werich-Voskovec. Proto sledujeme přestupové tanečky kolem některých pilotů, u nichž se jen těžko dá předpokládat, že změní působiště. S dodatkem - opravdu zůstanou?
Bývaly doby, kdy Grand Prix Itálie představovala vyvrcholení "burzy pilotů", jenže jak přibývaly v sezóně závody, její role v tomto směru poněkud ochabla. Přesto se tu občas rozvine nějaký příběh, který může vypadat jako začátek nového kontraktu. Max Verstappen byl v poslední době značně rozladěn spolehlivostí Red Bullu (nebo lépeřečeno motory Renault), proto se začalo spekulovat, že by nemusel v nápojovém prostředí setrvat tak dlouho, jak mu velí smlouva.
Spekulanti navíc zpozorněli ještě víc, když se v pátek na Monze setkali v motorhome Mercedesu Toto Wolff a Jos Verstappen. Jak uvedl pro Sky Germany šéf Mercedesu, nešlo o nic zásadního, schůzka měla prý jen společenský charakter, nicméně zároveň připustil, že nelze zcela vyloučit možnost Maxova příchodu do týmu třícípé hvězdy - a není utopií, že by se tak mohlo stát už v sezóně 2019.
"Jose znám už spoustu let. Máme i společného přítele, Franka, který navštívil GP Itálie. Takže já a Niki Lauda jsme seděli v kanceláři, naši holandští přátelé přišli a dali jsme si kávu. Nic více, nic méně," vysvětluje Wolff přítomnost Jose Verstappena v motorhome Mercedesu. Samozřejmě musela padnout otázka, zda se Mercedes o Maxe zajímá, na což Wolff odpověděl zdánlivě jednoznačně: "Pro příští rok o něj rozhodně zájem nemáme. Není k dispozici."
Situace však bude jiná před sezónou 2019. Tam je těch možností více a Wolff si to moc dobře uvědomuje. Max Verstappen ale podle Wolffa není jediným cílem, na který míří radar Mercedesu, v hledáčku je několik mladých talentů.
"Max je jedním z těch, které musíme neustále mít pod dohledem. Je nesporně jednou z budoucích hvězd Formule 1. Stejně jako další piloti, například Valtteri Bottas nebo Daniel Ricciardo, jsou Max a také Esteban Ocon součástí této skupiny pilotů," odhaluje Wolff zájem Mercedesu.
Někoho určitě napadne, jak do toho zapadají poslední informace o osudu Valtteri Bottase, o jehož setrvání Wolff v minulosti hovořil už jako o téměř hotové věci. V současné době se spíš řeší otázka, jak dlouho finský pilot může ve stuttgartské stáji zůstat.
"Byl by nesmysl nepokračovat ve spolupráci s Valtterim, v letošním roce odvedl opravdu výbornou práci. Sice měl i některé slabší okamžiky, které musí vstřebat, ale od jeho první sezóny v našem týmu jsme nemohli očekávat více," uzavírá Wolff.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.