Nikdo nemá nikdy nic míti za definitivní, zpívá se v jedné písni dvojice Werich-Voskovec. Proto sledujeme přestupové tanečky kolem některých pilotů, u nichž se jen těžko dá předpokládat, že změní působiště. S dodatkem - opravdu zůstanou?
Bývaly doby, kdy Grand Prix Itálie představovala vyvrcholení "burzy pilotů", jenže jak přibývaly v sezóně závody, její role v tomto směru poněkud ochabla. Přesto se tu občas rozvine nějaký příběh, který může vypadat jako začátek nového kontraktu. Max Verstappen byl v poslední době značně rozladěn spolehlivostí Red Bullu (nebo lépeřečeno motory Renault), proto se začalo spekulovat, že by nemusel v nápojovém prostředí setrvat tak dlouho, jak mu velí smlouva.
Spekulanti navíc zpozorněli ještě víc, když se v pátek na Monze setkali v motorhome Mercedesu Toto Wolff a Jos Verstappen. Jak uvedl pro Sky Germany šéf Mercedesu, nešlo o nic zásadního, schůzka měla prý jen společenský charakter, nicméně zároveň připustil, že nelze zcela vyloučit možnost Maxova příchodu do týmu třícípé hvězdy - a není utopií, že by se tak mohlo stát už v sezóně 2019.
"Jose znám už spoustu let. Máme i společného přítele, Franka, který navštívil GP Itálie. Takže já a Niki Lauda jsme seděli v kanceláři, naši holandští přátelé přišli a dali jsme si kávu. Nic více, nic méně," vysvětluje Wolff přítomnost Jose Verstappena v motorhome Mercedesu. Samozřejmě musela padnout otázka, zda se Mercedes o Maxe zajímá, na což Wolff odpověděl zdánlivě jednoznačně: "Pro příští rok o něj rozhodně zájem nemáme. Není k dispozici."
Situace však bude jiná před sezónou 2019. Tam je těch možností více a Wolff si to moc dobře uvědomuje. Max Verstappen ale podle Wolffa není jediným cílem, na který míří radar Mercedesu, v hledáčku je několik mladých talentů.
"Max je jedním z těch, které musíme neustále mít pod dohledem. Je nesporně jednou z budoucích hvězd Formule 1. Stejně jako další piloti, například Valtteri Bottas nebo Daniel Ricciardo, jsou Max a také Esteban Ocon součástí této skupiny pilotů," odhaluje Wolff zájem Mercedesu.
Někoho určitě napadne, jak do toho zapadají poslední informace o osudu Valtteri Bottase, o jehož setrvání Wolff v minulosti hovořil už jako o téměř hotové věci. V současné době se spíš řeší otázka, jak dlouho finský pilot může ve stuttgartské stáji zůstat.
"Byl by nesmysl nepokračovat ve spolupráci s Valtterim, v letošním roce odvedl opravdu výbornou práci. Sice měl i některé slabší okamžiky, které musí vstřebat, ale od jeho první sezóny v našem týmu jsme nemohli očekávat více," uzavírá Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.