Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff otevřeně přiznává, proč do svého týmu nechtějí jednoho z nejlepších jezdců na světě - Fernanda Alonsa.
Fernando Alonso není u McLarenu kvůli pohonné jednotce spokojený, což dává často najevo ve své radiokomunikaci s týmem během velkých cen, ale i mimo závodní dráhu. Proto mu dal podmínku: pokud se Hondy před příští sezónou nezbaví, z Wokingu odejde.
Nejlepší místa jsou momentálně u Mercedesu a Ferrari. Jenže ani jeden tým o jeho služby nemá zájem - v Maranellu minulý týden prodloužily smlouvy s oběma svými piloty a Stříbrné šípy místo Alonsa chtějí pokračovat spíše s Valtterim Bottasem po boku Lewise Hamiltona, jenž má kontrakt i na příští sezónu.
"Už jsme to komentovali. Fernando má s Mercedesem určitou minulost, a ta nebyla vždy nejlepší. Určitě je velmi schopným jezdcem, ale my o něm v této fázi vůbec nepřemýšlíme," prozrazuje Wolff.
Kdy k tomu došlo? Alonso jezdil s motorem Mercedes za zády pouze v sezóně 2007 během svého prvního působení ve Wokingu, kde se nesnesl s jejich současnou jedničkou - s Lewisem Hamiltonem.
Tým se navíc tehdy zapletl do skandálu "Spygate," když špehoval Ferrari. První detaily o tom odhalil právě španělský pilot. McLaren dostal obří pokutu ve výši 100 milionů dolarů a byl vyloučen ze šampionátu. Fernando jej pak na konci sezóny opustil. Šlo rovněž o začátek konce partnerství s Mercedesem, jenž se od té doby snažil najít svou vlastní cestu.
Nyní proto přemýšlí spíše o Bottasovi: "Není vůbec pochyb o tom, že Valtteri ve svém prvním roce s Mercedesem odvádí dobrou práci. S Lewisem velmi dobře vychází a ta dynamika mezi oběma piloty je pro tým velmi důležitá, protože se to pak přelévá do schůzovací místnosti inženýrů. Jde o dobré prostředí." Loni bylo napětí uvnitř týmy při eskalaci rivality mezi Hamiltonem a Rosbergem mnohem větší.
"Teď se to má tedy tak, že bychom rádi s Valtterim pokračovali, záleží na malých detailech v kontraktu a situaci po roce 2018. Jen chci poznat, jak se bude vyvíjet trh s jezdci v roce 2019 a 2020. Budou tam volná místa a piloti vracející se zpět na trh. Takže momentálně nemáme nic proti krátkodobému pokračování s Valtterim," dodává Wolff.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.