Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff otevřeně přiznává, proč do svého týmu nechtějí jednoho z nejlepších jezdců na světě - Fernanda Alonsa.
Fernando Alonso není u McLarenu kvůli pohonné jednotce spokojený, což dává často najevo ve své radiokomunikaci s týmem během velkých cen, ale i mimo závodní dráhu. Proto mu dal podmínku: pokud se Hondy před příští sezónou nezbaví, z Wokingu odejde.
Nejlepší místa jsou momentálně u Mercedesu a Ferrari. Jenže ani jeden tým o jeho služby nemá zájem - v Maranellu minulý týden prodloužily smlouvy s oběma svými piloty a Stříbrné šípy místo Alonsa chtějí pokračovat spíše s Valtterim Bottasem po boku Lewise Hamiltona, jenž má kontrakt i na příští sezónu.
"Už jsme to komentovali. Fernando má s Mercedesem určitou minulost, a ta nebyla vždy nejlepší. Určitě je velmi schopným jezdcem, ale my o něm v této fázi vůbec nepřemýšlíme," prozrazuje Wolff.
Kdy k tomu došlo? Alonso jezdil s motorem Mercedes za zády pouze v sezóně 2007 během svého prvního působení ve Wokingu, kde se nesnesl s jejich současnou jedničkou - s Lewisem Hamiltonem.
Tým se navíc tehdy zapletl do skandálu "Spygate," když špehoval Ferrari. První detaily o tom odhalil právě španělský pilot. McLaren dostal obří pokutu ve výši 100 milionů dolarů a byl vyloučen ze šampionátu. Fernando jej pak na konci sezóny opustil. Šlo rovněž o začátek konce partnerství s Mercedesem, jenž se od té doby snažil najít svou vlastní cestu.
Nyní proto přemýšlí spíše o Bottasovi: "Není vůbec pochyb o tom, že Valtteri ve svém prvním roce s Mercedesem odvádí dobrou práci. S Lewisem velmi dobře vychází a ta dynamika mezi oběma piloty je pro tým velmi důležitá, protože se to pak přelévá do schůzovací místnosti inženýrů. Jde o dobré prostředí." Loni bylo napětí uvnitř týmy při eskalaci rivality mezi Hamiltonem a Rosbergem mnohem větší.
"Teď se to má tedy tak, že bychom rádi s Valtterim pokračovali, záleží na malých detailech v kontraktu a situaci po roce 2018. Jen chci poznat, jak se bude vyvíjet trh s jezdci v roce 2019 a 2020. Budou tam volná místa a piloti vracející se zpět na trh. Takže momentálně nemáme nic proti krátkodobému pokračování s Valtterim," dodává Wolff.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.