Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff otevřeně přiznává, proč do svého týmu nechtějí jednoho z nejlepších jezdců na světě - Fernanda Alonsa.
Fernando Alonso není u McLarenu kvůli pohonné jednotce spokojený, což dává často najevo ve své radiokomunikaci s týmem během velkých cen, ale i mimo závodní dráhu. Proto mu dal podmínku: pokud se Hondy před příští sezónou nezbaví, z Wokingu odejde.
Nejlepší místa jsou momentálně u Mercedesu a Ferrari. Jenže ani jeden tým o jeho služby nemá zájem - v Maranellu minulý týden prodloužily smlouvy s oběma svými piloty a Stříbrné šípy místo Alonsa chtějí pokračovat spíše s Valtterim Bottasem po boku Lewise Hamiltona, jenž má kontrakt i na příští sezónu.
"Už jsme to komentovali. Fernando má s Mercedesem určitou minulost, a ta nebyla vždy nejlepší. Určitě je velmi schopným jezdcem, ale my o něm v této fázi vůbec nepřemýšlíme," prozrazuje Wolff.
Kdy k tomu došlo? Alonso jezdil s motorem Mercedes za zády pouze v sezóně 2007 během svého prvního působení ve Wokingu, kde se nesnesl s jejich současnou jedničkou - s Lewisem Hamiltonem.
Tým se navíc tehdy zapletl do skandálu "Spygate," když špehoval Ferrari. První detaily o tom odhalil právě španělský pilot. McLaren dostal obří pokutu ve výši 100 milionů dolarů a byl vyloučen ze šampionátu. Fernando jej pak na konci sezóny opustil. Šlo rovněž o začátek konce partnerství s Mercedesem, jenž se od té doby snažil najít svou vlastní cestu.
Nyní proto přemýšlí spíše o Bottasovi: "Není vůbec pochyb o tom, že Valtteri ve svém prvním roce s Mercedesem odvádí dobrou práci. S Lewisem velmi dobře vychází a ta dynamika mezi oběma piloty je pro tým velmi důležitá, protože se to pak přelévá do schůzovací místnosti inženýrů. Jde o dobré prostředí." Loni bylo napětí uvnitř týmy při eskalaci rivality mezi Hamiltonem a Rosbergem mnohem větší.
"Teď se to má tedy tak, že bychom rádi s Valtterim pokračovali, záleží na malých detailech v kontraktu a situaci po roce 2018. Jen chci poznat, jak se bude vyvíjet trh s jezdci v roce 2019 a 2020. Budou tam volná místa a piloti vracející se zpět na trh. Takže momentálně nemáme nic proti krátkodobému pokračování s Valtterim," dodává Wolff.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.