Zatímco u Ferrari vládne spokojenost, protože na příští rok jsou oba stávající piloti potvrzeni, Mercedes zatím složení svého týmu pro příští rok neřeší. Jak se ale zdá, šéf týmu Toto Wolff si z toho nijak těžkou hlavu nedělá.
Upřímně řečeno je v případě Lewise Hamiltona na spoustu věcí čas, protože jeho kontrakt trvá až do roku 2018. Sice se objevily v minulých dnech určité zvěsti, že trojnásobný mistr světa má zaječí úmysly a mohl by stuttgartskou značku opustit už po této sezóně, ale během závodního víkendu v belgickém Spa-Francorchamps se naopak tvrdilo, že Brit je připraven k prodloužení současné smlouvy.
"Mezi Mercedesem a Lewisem panuje velmi dobrý vztah. Ale teď o podobných tématech nebudeme mluvit, rozhodně ne dřív než před koncem sezóny. Před námi je ještě osm těžkých závodů, takže to bude hodně důležité období, ve kterém není vhodné vést takové debaty," prohlásil důrazně Toto Wolff.
Kolem Valtteri Bottase se rokovalo podstatně intenzivněji. Na začátku sezóny se mělo za to, že Fin bude muset výrazně prokázat své kvality, protože na konci této sezóny by mohla nastat tlačenice na druhé místo vedle Hamiltona. Jak se ale zdá, i tato záležitost je téměř uzavřenou věcí.
"Zdá se být zcela jasné, že budeme příští rok pokračovat s Valtterim. Musíme jenom vyřešit nějaké detaily ve smlouvě a uvidíme, jaké ovoce nám to do budoucna přinese. Má opravdu velkou šanci, že u nás bude pokračovat i příští rok," vyjádřil se Wolff k setrvání Bottase u Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.