Očekávalo se, že na okruhu ve Spa-Francorchamps bude dominovat Mercedes podobně jako na Silverstone. Jenže Ferrari se předvedlo v nečekaně dobré formě a navzdory tomu, že Hamilton snížil svůj odstup na vedoucího Vettela v čele průběžné klasifikace.
Hamilton na ardenském okruhu zvítězil, ale nebyl to přesvědčivý triumf prokazující převahu Mercedesu. Vettel dokázal s přehledem porazit druhý Mercedes a prakticky po celý závod se dokázal držet na dohled Hamiltona. Díky safety caru, vyslaném na trať po kolizi pilotů Force Indie, dokonce měl šanci se posunout do čela, nebýt Britovy sveřepé obrany, která mu pomohla uhájit prvenství.
"Celkově bylo moje auto dobré. V porovnání se Silverstone jsme na něm příliš věcí nezměnili, což na jedné straně dokazuje, že jsme tam měli jen špatný víkend, ale k určitým obměnám došlo, zejména v oblasti závodní rychlosti. Myslím, že na Silverstone jsme v průměru dosahovali druhého místa nebo téměř druhého místa, takže to je velký skok. Jsem velmi šťastný. Myslím, že námi nastoupená cesta je správná a jsem toho názoru, že od této chvíle není okruh, kterého bychom se měli obávat," nasadil optimistický tón Vettel.
Německý pilot se rovněž pokusil objasnit skutečnost, proč na ultraměkké směsi nestačil v posledních 11 kolech na Hamiltona, jedoucího na měkké směsi. Podle něj nelze brát věc jednoduchým pohledem zaměřeným pouze na pneumatiky.
"Je přirozené, že jako závodník se pokoušíte vždy najít možnost, jak udělat něco lépe. Ale je také nutné ocenit skutečnost, že ve Spa to pro nás byl velmi, velmi dobrý víkend. Oba vozy jsou opravdu rychlé, silnější a konkurenceschopné, víc než jsme před závodem očekávali," pokračuje Vettel.
Kimi Räikkönen si vedl během tréninků velmi dobře, ale v kvalifikaci se potýkal s vibracemi a v jejich důsledku se musel spokojit až se čtvrtým místem. V závodě pak jeho šance do jisté míry snížila penalizace 10 vteřin za nerespektování dvojité žluté vlajky.
"Ještě nejsme s Mercedesem na stejné úrovni, ale po stránce výkonu si Ferrari vedlo ve Spa velmi dobře. Musíme udělat všechno, abychom se cítili co nejrychlejší. Snažíme se zlepšovat ve více oblastech, tedy nejen po stránce motoru, jde o kombinaci, aby výsledkem byla větší rychlost. Myslím si, že lidé očekávali v Belgii snadné vítězství Mercedesu, ale pro ně to tak jednoduché nebylo, takže jdeme po správné cestě," dodává Räikkönen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.