Očekávalo se, že na okruhu ve Spa-Francorchamps bude dominovat Mercedes podobně jako na Silverstone. Jenže Ferrari se předvedlo v nečekaně dobré formě a navzdory tomu, že Hamilton snížil svůj odstup na vedoucího Vettela v čele průběžné klasifikace.
Hamilton na ardenském okruhu zvítězil, ale nebyl to přesvědčivý triumf prokazující převahu Mercedesu. Vettel dokázal s přehledem porazit druhý Mercedes a prakticky po celý závod se dokázal držet na dohled Hamiltona. Díky safety caru, vyslaném na trať po kolizi pilotů Force Indie, dokonce měl šanci se posunout do čela, nebýt Britovy sveřepé obrany, která mu pomohla uhájit prvenství.
"Celkově bylo moje auto dobré. V porovnání se Silverstone jsme na něm příliš věcí nezměnili, což na jedné straně dokazuje, že jsme tam měli jen špatný víkend, ale k určitým obměnám došlo, zejména v oblasti závodní rychlosti. Myslím, že na Silverstone jsme v průměru dosahovali druhého místa nebo téměř druhého místa, takže to je velký skok. Jsem velmi šťastný. Myslím, že námi nastoupená cesta je správná a jsem toho názoru, že od této chvíle není okruh, kterého bychom se měli obávat," nasadil optimistický tón Vettel.
Německý pilot se rovněž pokusil objasnit skutečnost, proč na ultraměkké směsi nestačil v posledních 11 kolech na Hamiltona, jedoucího na měkké směsi. Podle něj nelze brát věc jednoduchým pohledem zaměřeným pouze na pneumatiky.
"Je přirozené, že jako závodník se pokoušíte vždy najít možnost, jak udělat něco lépe. Ale je také nutné ocenit skutečnost, že ve Spa to pro nás byl velmi, velmi dobrý víkend. Oba vozy jsou opravdu rychlé, silnější a konkurenceschopné, víc než jsme před závodem očekávali," pokračuje Vettel.
Kimi Räikkönen si vedl během tréninků velmi dobře, ale v kvalifikaci se potýkal s vibracemi a v jejich důsledku se musel spokojit až se čtvrtým místem. V závodě pak jeho šance do jisté míry snížila penalizace 10 vteřin za nerespektování dvojité žluté vlajky.
"Ještě nejsme s Mercedesem na stejné úrovni, ale po stránce výkonu si Ferrari vedlo ve Spa velmi dobře. Musíme udělat všechno, abychom se cítili co nejrychlejší. Snažíme se zlepšovat ve více oblastech, tedy nejen po stránce motoru, jde o kombinaci, aby výsledkem byla větší rychlost. Myslím si, že lidé očekávali v Belgii snadné vítězství Mercedesu, ale pro ně to tak jednoduché nebylo, takže jdeme po správné cestě," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.