V posledních závodech se Verstappenovi zrovna nedařilo a vše vyvrcholilo v Maďarsku, kde z trati vyprovodil svého týmového kolegu. Právě Daniel Ricciardo se nyní vrací k událostem na Hungaroringu, aby ozřejmil náladu v týmu před začátkem části sezóny po letní pauze.
Kolize obou pilotů ve druhé zatáčce na maďarském okruhu vyvolala spoustu nálad a ze strany Australana i určitou dávku hněvu. Verstappen však po prvních komentářích, podle nichž se necítil za incident odpovědný, uznal svou chybu a celou věc s Danielem rozebral, takže v myslích obou pilotů Red Bullu zůstala jenom nemilá vzpomínka.
"Celou sobotu jsem si budoval dobré výchozí postavení pro závod - a pak to najednou skončilo. Byla to čistá frustrace. Měl jsem odpovídající množství paliva, dobré vyhlídky. Ale po setkání s inženýry jsme si to s Maxem vyříkali v soukromí - a všechno jsme si vyříkali. Samozřejmě, body mi nemohl vrátit, možná mě mohl odškodnit nějakými penězi (smích). Samozřejmě žertuji. Choval se upřímně, potřásli jsme si rukama a tím to je uzavřené," vysvětlil situaci Ricciardo.
Daniel má určitě k Verstappenovi blíž než ostatní piloti, takže může dobře sledovat vývoj tohoto mladíka, jak se mění z teenagera v muže. Nechce zpochybňovat jeho jezdecké kvality a přiznává, že ve světě F1 způsobil značnou senzaci, což se mohlo na jeho projevu odrazit.
"Nevyhnutelně spolu trávíme hodně času, což je logické, když už jezdíme v jednom týmu druhou sezónu. Loni ještě byl dítě - teď už je to dospělý mladík. Jak jsem řekl, jeho omluva bylo všechno, oč jsem ho mohl požádat - způsob, jakým jsme to udělali, neproběhl tak, že by vedle něj byl jeho manažer nebo šéf týmu Christian Horner. Bylo to jen mezi námi," pokračuje Ricciardo.
Navzdory úspěchům a Maxovu prvnímu vítězství v Grand Prix Španělska v loňském roce, které mu zajistilo nejen uznání odborníků, ale i obrovský obdiv fanoušků zejména v Holandsku, se Ricciardo domnívá, že kolegův proces dozrávání není ještě ukončen a je třeba na něm zapracovat.
"Dovolte mi to říci takto: je těžké kritizovat jeho způsob jízdy, protože se tvrdě snaží. Je to přirozené, protože chce maximálně využít každé situace. Myšlenka je to správná, ale také je třeba být realistou v tom, co je možné a co není. Pokud vám někdo řekne, že nemáte vůz, který je schopen vyhrát, tak to nejspíš nechcete slyšet, nebo tomu nevěříte. A právě to může způsobit jistou frustraci nebo ovlivnit jízdní styl. Ale s věkem se hodně může změnit," uzavírá Ricciardo.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.