V posledních závodech se Verstappenovi zrovna nedařilo a vše vyvrcholilo v Maďarsku, kde z trati vyprovodil svého týmového kolegu. Právě Daniel Ricciardo se nyní vrací k událostem na Hungaroringu, aby ozřejmil náladu v týmu před začátkem části sezóny po letní pauze.
Kolize obou pilotů ve druhé zatáčce na maďarském okruhu vyvolala spoustu nálad a ze strany Australana i určitou dávku hněvu. Verstappen však po prvních komentářích, podle nichž se necítil za incident odpovědný, uznal svou chybu a celou věc s Danielem rozebral, takže v myslích obou pilotů Red Bullu zůstala jenom nemilá vzpomínka.
"Celou sobotu jsem si budoval dobré výchozí postavení pro závod - a pak to najednou skončilo. Byla to čistá frustrace. Měl jsem odpovídající množství paliva, dobré vyhlídky. Ale po setkání s inženýry jsme si to s Maxem vyříkali v soukromí - a všechno jsme si vyříkali. Samozřejmě, body mi nemohl vrátit, možná mě mohl odškodnit nějakými penězi (smích). Samozřejmě žertuji. Choval se upřímně, potřásli jsme si rukama a tím to je uzavřené," vysvětlil situaci Ricciardo.
Daniel má určitě k Verstappenovi blíž než ostatní piloti, takže může dobře sledovat vývoj tohoto mladíka, jak se mění z teenagera v muže. Nechce zpochybňovat jeho jezdecké kvality a přiznává, že ve světě F1 způsobil značnou senzaci, což se mohlo na jeho projevu odrazit.
"Nevyhnutelně spolu trávíme hodně času, což je logické, když už jezdíme v jednom týmu druhou sezónu. Loni ještě byl dítě - teď už je to dospělý mladík. Jak jsem řekl, jeho omluva bylo všechno, oč jsem ho mohl požádat - způsob, jakým jsme to udělali, neproběhl tak, že by vedle něj byl jeho manažer nebo šéf týmu Christian Horner. Bylo to jen mezi námi," pokračuje Ricciardo.
Navzdory úspěchům a Maxovu prvnímu vítězství v Grand Prix Španělska v loňském roce, které mu zajistilo nejen uznání odborníků, ale i obrovský obdiv fanoušků zejména v Holandsku, se Ricciardo domnívá, že kolegův proces dozrávání není ještě ukončen a je třeba na něm zapracovat.
"Dovolte mi to říci takto: je těžké kritizovat jeho způsob jízdy, protože se tvrdě snaží. Je to přirozené, protože chce maximálně využít každé situace. Myšlenka je to správná, ale také je třeba být realistou v tom, co je možné a co není. Pokud vám někdo řekne, že nemáte vůz, který je schopen vyhrát, tak to nejspíš nechcete slyšet, nebo tomu nevěříte. A právě to může způsobit jistou frustraci nebo ovlivnit jízdní styl. Ale s věkem se hodně může změnit," uzavírá Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.