V mnoha souvislostech se hovoří o tom, že mládí začíná dobývat F1. V takové míře tu podobný atak nebyl, benjamínci kolem dvaceti let jsou doménou této kategorie až v posledních letech. Kdo z nich tedy má podle zasloužilého veterána šanci?
Má právo na fundovaný názor, protože Kimi Räikkönen je služebně i věkově nejstarším pilotem startovního pole. Opět s výhradou, že monackou epizodu Jensona Buttona odložíme stranou. Kdo tedy Icemana nejvíc oslovil a komu předpovídá v F1 světlou budoucnost? Kimi do jisté míry zůstává patriotem, protože se zalíbením spočinul na jezdeckých schopnostech devatenáctiletého Charlese Leclerca.
V jeho osobě také roste šance, že se po šedesáti letech opět objeví ve startovním poli zástupce Monaka. V roce 1958 se naposledy o start na domácí půdě pokoušel legendární Louis Chiron. I když anály F1 jsou poněkud komplikované a některé prameny uvádějí za občana miniknížectví i Oliviera Berettu, který ve voze Larrouse absolvoval v sezóně 1994 devět závodů. Ovšem v té době byl označován za Francouze.
To je ale pouze historická hříčka. Nás zajímá rodák z Monte Carla, který je suverénem letošního ročníku F2, kde po sedmi závodech vede o 50 bodů před Britem Oliverem Rowlandem z konkurenční stáje DAMS. Leclerc se stal členem Akademie pilotů Ferrari v loňském roce, měl možnost si vyzkoušet vůz Ferrari už ve svých sedmnácti letech. Charles, který oslaví ve středu dvacáté narozeniny, se rovněž čtyřikrát posadil do vozu Haas v pátečním tréninku a na Hungaroringu v sezónních testech pilotoval rudého maranellského oře v prvním testovacím dni. Dle jeho vlastních slov mu ohromně pomáhá, když může sledovat při práci Sebastiana Vettela i Kimi Räikkönena.
"Je jenom dobré, když ho těší, jak mu celý tým pomáhá. Vždy je hodně složité pilotovat auto odlišné od těch, na které jste zvyklí. Ale čas je na jeho straně, při svých výkonech prokázal dostatečný pokrok a v budoucnu určitě dokáže velké věci," zhodnotil jeho schopnosti právě Räikkönen.
Není proto divu, že se prezident Ferrari Sergio Marchionne vyvíjí aktivitu, aby mohl pro mladého pilota italského týmu Prema Racing najít místo, kde by se po závodní stránce "otrkal". Podobné to je i s Antoniem Giovinazzim. Hovoří se o Sauberu jako "juniorce" Ferrari.
"Jak už jsem podotkl, je zřejmé, že potřebuji zapůsobit na co nejvíc lidí, dělám proto, co se dá. S testy jsem spokojený, ale abych byl upřímný, při nich nebyl mým hlavním cílem někoho ohromit. Když se pak na konci roku objeví příležitosti, chňapnu po ní oběma rukama, ale zatím se chci soustředit především na své výkony ve Formuli 2," střízlivě hodnotí své šance Leclerc.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.