Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.
Jak známo, první verzi ochrany kokpitu, právě Halo koncept, připravil Mercedes. A tím právě upletl bič na FIA, ačkoliv to v té chvíli ještě nebylo tak dramatické. Od jisté chvíle nabraly vášnivé debaty, zda je Halo dobré nebo špatné, docela jiný směr a právě iniciativa Mercedesu zahnala FIA do kouta.
"Mercedes přišel s Halo konceptem a FIA tím dostal do obtížné pozice. Pokud totiž dojde nyní k havárii a na voze nebude Halo, které by dejme tomu mohlo zachránit pilotovi život, pak bude z právního hlediska velmi těžké obhájit, proč není nainstalováno, když je dispozici. To byl také důvod, proč jsme vyvinuli náš aeroscreen, pokusili jsme se vyřešit celou záležitosti estetičtěji než za využití tohoto 'sandálu,' vysvětlil své stanovisko šéf Red Bullu Christian Horner.
Tlak na zavedení ochrany podnítily především dva případy - velmi vážné zranění Julese Bianchiho v Japonsku 2014, jehož následkům po 10 měsících podlehl; dále pak fatální nehodě v IndyCars v srpnu 2015, kde byl při závodě v Pocono zasažen troskami vozu Justin Wilson - Brit zemřel den po nehodě. Odpůrci Halo argumentovali tím, že by ve většině případů letících trosek vůbec nemusel plnit svou funkci.
"FIA je nyní zatlačena do kouta a nemá žádnou jinou možnost. Já se jenom obávám, že nastane situace, kdy každé auto od formule po motokáry bude muset mít tuhle věc - kde se to zastaví? Myslím, že musí existovat určitý bod, ve kterém jako pilot je nutné přijmout určitou míru rizika," dodává Horner.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.