Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.
Jak známo, první verzi ochrany kokpitu, právě Halo koncept, připravil Mercedes. A tím právě upletl bič na FIA, ačkoliv to v té chvíli ještě nebylo tak dramatické. Od jisté chvíle nabraly vášnivé debaty, zda je Halo dobré nebo špatné, docela jiný směr a právě iniciativa Mercedesu zahnala FIA do kouta.
"Mercedes přišel s Halo konceptem a FIA tím dostal do obtížné pozice. Pokud totiž dojde nyní k havárii a na voze nebude Halo, které by dejme tomu mohlo zachránit pilotovi život, pak bude z právního hlediska velmi těžké obhájit, proč není nainstalováno, když je dispozici. To byl také důvod, proč jsme vyvinuli náš aeroscreen, pokusili jsme se vyřešit celou záležitosti estetičtěji než za využití tohoto 'sandálu,' vysvětlil své stanovisko šéf Red Bullu Christian Horner.
Tlak na zavedení ochrany podnítily především dva případy - velmi vážné zranění Julese Bianchiho v Japonsku 2014, jehož následkům po 10 měsících podlehl; dále pak fatální nehodě v IndyCars v srpnu 2015, kde byl při závodě v Pocono zasažen troskami vozu Justin Wilson - Brit zemřel den po nehodě. Odpůrci Halo argumentovali tím, že by ve většině případů letících trosek vůbec nemusel plnit svou funkci.
"FIA je nyní zatlačena do kouta a nemá žádnou jinou možnost. Já se jenom obávám, že nastane situace, kdy každé auto od formule po motokáry bude muset mít tuhle věc - kde se to zastaví? Myslím, že musí existovat určitý bod, ve kterém jako pilot je nutné přijmout určitou míru rizika," dodává Horner.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.