Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.
Jak známo, první verzi ochrany kokpitu, právě Halo koncept, připravil Mercedes. A tím právě upletl bič na FIA, ačkoliv to v té chvíli ještě nebylo tak dramatické. Od jisté chvíle nabraly vášnivé debaty, zda je Halo dobré nebo špatné, docela jiný směr a právě iniciativa Mercedesu zahnala FIA do kouta.
"Mercedes přišel s Halo konceptem a FIA tím dostal do obtížné pozice. Pokud totiž dojde nyní k havárii a na voze nebude Halo, které by dejme tomu mohlo zachránit pilotovi život, pak bude z právního hlediska velmi těžké obhájit, proč není nainstalováno, když je dispozici. To byl také důvod, proč jsme vyvinuli náš aeroscreen, pokusili jsme se vyřešit celou záležitosti estetičtěji než za využití tohoto 'sandálu,' vysvětlil své stanovisko šéf Red Bullu Christian Horner.
Tlak na zavedení ochrany podnítily především dva případy - velmi vážné zranění Julese Bianchiho v Japonsku 2014, jehož následkům po 10 měsících podlehl; dále pak fatální nehodě v IndyCars v srpnu 2015, kde byl při závodě v Pocono zasažen troskami vozu Justin Wilson - Brit zemřel den po nehodě. Odpůrci Halo argumentovali tím, že by ve většině případů letících trosek vůbec nemusel plnit svou funkci.
"FIA je nyní zatlačena do kouta a nemá žádnou jinou možnost. Já se jenom obávám, že nastane situace, kdy každé auto od formule po motokáry bude muset mít tuhle věc - kde se to zastaví? Myslím, že musí existovat určitý bod, ve kterém jako pilot je nutné přijmout určitou míru rizika," dodává Horner.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.