Poradce Renaultu Alain Prost uvedl, že se žádnému z výrobců motorů nechce vracet k bývalým V8 či V10 motorům.
V současné době se formují budoucí pravidla týkající se motorů po roce 2020. Snahou je současné agregáty zjednodušit, zlevnit a případně i zlepšit jejich zvukový projev. Uvažuje se o zachování motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a o zrušení toho pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a se zavedením standardizovaných dílů.
V8, V10 ani V12 motory se však nevrátí: "Podle toho, jak teď uvažují, neexistuje konstruktér, který by se chtěl vrátit k atmosférickým motorům. Chtěli by mít motory, které alespoň nebudou tak složité, jaké jsou dnes, ale zachovat elektrickou složku jiným způsobem, možná ji využívat v jiných věcech. Nechtějí se vrátit zpět, což dává smysl," potvrzuje Prost.
Renault v současné době působí v F1 i ve Formuli E, což je dle něj logické: "Formule 1 je špičkou motorsportu. Možná někdy můžete změnit pravidla a využívat jinou technologii. Pokud chce výrobce vyrábět jiná auta, proč by neměl být v F1 a zároveň ve Formuli E? Dává to smysl."
"Hodně se učíme. Je to dobré pro všechny. Když jste celosvětovou společností, máte odlišný způsob marketingu či prodeje. Musíte být zastoupeni všude. Žijeme ve světě, který se hodně mění. Pokud působíte v různých oblastech, tím je to lepší," dodává Prost.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.