Poradce Renaultu Alain Prost uvedl, že se žádnému z výrobců motorů nechce vracet k bývalým V8 či V10 motorům.
V současné době se formují budoucí pravidla týkající se motorů po roce 2020. Snahou je současné agregáty zjednodušit, zlevnit a případně i zlepšit jejich zvukový projev. Uvažuje se o zachování motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a o zrušení toho pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a se zavedením standardizovaných dílů.
V8, V10 ani V12 motory se však nevrátí: "Podle toho, jak teď uvažují, neexistuje konstruktér, který by se chtěl vrátit k atmosférickým motorům. Chtěli by mít motory, které alespoň nebudou tak složité, jaké jsou dnes, ale zachovat elektrickou složku jiným způsobem, možná ji využívat v jiných věcech. Nechtějí se vrátit zpět, což dává smysl," potvrzuje Prost.
Renault v současné době působí v F1 i ve Formuli E, což je dle něj logické: "Formule 1 je špičkou motorsportu. Možná někdy můžete změnit pravidla a využívat jinou technologii. Pokud chce výrobce vyrábět jiná auta, proč by neměl být v F1 a zároveň ve Formuli E? Dává to smysl."
"Hodně se učíme. Je to dobré pro všechny. Když jste celosvětovou společností, máte odlišný způsob marketingu či prodeje. Musíte být zastoupeni všude. Žijeme ve světě, který se hodně mění. Pokud působíte v různých oblastech, tím je to lepší," dodává Prost.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.