Robert Kubica je nadále v centru pozornosti. Jak by ne, když jeho projev na trati v kokpitu F1 vypadá velmi nadějně. Přes záplavu zpráv, které dávají jasně najevo, že se rodák z Krakova letos na závodní dráhu nepodívá, jeho šance stále stoupají. Všímají si toho i jeho soupeři.
Nejblíž k hodnocení má pochopitelně potenciální týmový kolega. Kubicův příběh se táhne od testu Lotusu E20 z roku 2012, který si Polák vyzkoušel v loňském roce na okruzích ve Valencii a na Paul Ricardu až k účasti v druhém a posledním sezónním testu v Maďarsku, kde usedl do Renaultu současné specifikace, aby tu odkroužil 142 kol s nejlepším výkonem 1:18,572, což mu toho dne zajistilo čtvrté místo.
Výkon dvaatřicetiletého expilota nenechal chladným letošního pilota Renaultu Nico Hülkenberga. Němec přiznal, že ho Polákův výsledek zaskočil a posoudil jeho působení na trati velice pochvalně, třebaže u toho přímo nebyl.
"Abych byl upřímný, těch informací jsem zas tolik neměl, protože jsem v Maďarsku nebyl. Ale nějaké údaje byly k dispozici, mohl jsem porovnat časy na kolo. Domnívám se, že pro něj je to naprosto obrovský comeback. Vrátil se po těžké havárii a zranění a zase pilotuje moderní vozy F1, zvládl přes 140 kol, což je velmi působivé. Zvláště na trati, jako je Budapešť, která je fyzicky velmi náročná. To je třeba respektovat. Netuším, co bude následovat, jak se k tomu chce Renault postavit, ale myslím, že test dopadl nad očekávání dobře," zhodnotil Kubicův výkon Hülkenberg pro server motorsport.com v rámci akce Gamma Racing Day, pořádané v Holandsku.
Pořád máme na páté místoPři zpovídání německého pilota, který 19. srpna oslaví třicátiny, padla zmínka o jeho působení v týmu žlutočerných. Hülkenberg je celkem spokojen především s tím, jak se mu povedl přechod do nového týmu a klade důraz na dobře se rozvíjející spolupráci s týmem v Enstone, která vyústila v zisk dosavadních 26 bodů.
"Zcela upřímně - jsem docela spokojen. Myslím, že se prozatím naplnilo mé očekávání. Nacházíme se na pozicích, o kterých se při zimní přípravě uvažovalo. Jsme schopni prakticky kdykoli bodovat. Pochopitelně se objevilo pár zádrhelů, kdy nám řádka bodů doslova zůstala ležet na trati. Ale celkově to není špatné. Samozřejmě co se týče vývoje vozu, provedli jsme nedávno pár dobrých vylepšení, posunuli jsme se vpřed, ale pořád máme dost prostoru se ve všech oblastech zlepšovat," hodnotí první polovinu sezóny Nico.
Právě na okruhu Assen TT Circuit se podařilo Hülkenbergovi při Gamma Racing Day překonat rekord výkonem 1:17,020 s "ukázkovým" typem E20 (stejný jako měl loni Kubica), takže byl poměrně sdílný a vyjádřil se i k předpokládanému výhledu do druhé poloviny sezóny.
"Myslím, že páté místo v Poháru konstruktérů je v našich silách. Nebude to snadné, musíme zvládnout opravdu kvalitní závodní víkendy, téměř všechny, což nikdy není nic snadného. Osobně ale cítím, že auto nabírá větší potenciál, než mělo v první polovině. To by nám mohlo umožnit dosáhnout lepších výsledků. Špičková šestka se vždy bude rekrutovat ze tří týmů, takže budou vždy před vámi. V tuto chvíli jsou hodně daleko. Ale rozhodně jsem přesvědčen, že v druhé polovině sezóny můžeme získat slušnou porci bodů. Doufám, že budeme ještě trochu lepší a dostaneme se do popředí," uzavírá Hülkenberg.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.