Robert Kubica je nadále v centru pozornosti. Jak by ne, když jeho projev na trati v kokpitu F1 vypadá velmi nadějně. Přes záplavu zpráv, které dávají jasně najevo, že se rodák z Krakova letos na závodní dráhu nepodívá, jeho šance stále stoupají. Všímají si toho i jeho soupeři.
Nejblíž k hodnocení má pochopitelně potenciální týmový kolega. Kubicův příběh se táhne od testu Lotusu E20 z roku 2012, který si Polák vyzkoušel v loňském roce na okruzích ve Valencii a na Paul Ricardu až k účasti v druhém a posledním sezónním testu v Maďarsku, kde usedl do Renaultu současné specifikace, aby tu odkroužil 142 kol s nejlepším výkonem 1:18,572, což mu toho dne zajistilo čtvrté místo.
Výkon dvaatřicetiletého expilota nenechal chladným letošního pilota Renaultu Nico Hülkenberga. Němec přiznal, že ho Polákův výsledek zaskočil a posoudil jeho působení na trati velice pochvalně, třebaže u toho přímo nebyl.
"Abych byl upřímný, těch informací jsem zas tolik neměl, protože jsem v Maďarsku nebyl. Ale nějaké údaje byly k dispozici, mohl jsem porovnat časy na kolo. Domnívám se, že pro něj je to naprosto obrovský comeback. Vrátil se po těžké havárii a zranění a zase pilotuje moderní vozy F1, zvládl přes 140 kol, což je velmi působivé. Zvláště na trati, jako je Budapešť, která je fyzicky velmi náročná. To je třeba respektovat. Netuším, co bude následovat, jak se k tomu chce Renault postavit, ale myslím, že test dopadl nad očekávání dobře," zhodnotil Kubicův výkon Hülkenberg pro server motorsport.com v rámci akce Gamma Racing Day, pořádané v Holandsku.
Pořád máme na páté místoPři zpovídání německého pilota, který 19. srpna oslaví třicátiny, padla zmínka o jeho působení v týmu žlutočerných. Hülkenberg je celkem spokojen především s tím, jak se mu povedl přechod do nového týmu a klade důraz na dobře se rozvíjející spolupráci s týmem v Enstone, která vyústila v zisk dosavadních 26 bodů.
"Zcela upřímně - jsem docela spokojen. Myslím, že se prozatím naplnilo mé očekávání. Nacházíme se na pozicích, o kterých se při zimní přípravě uvažovalo. Jsme schopni prakticky kdykoli bodovat. Pochopitelně se objevilo pár zádrhelů, kdy nám řádka bodů doslova zůstala ležet na trati. Ale celkově to není špatné. Samozřejmě co se týče vývoje vozu, provedli jsme nedávno pár dobrých vylepšení, posunuli jsme se vpřed, ale pořád máme dost prostoru se ve všech oblastech zlepšovat," hodnotí první polovinu sezóny Nico.
Právě na okruhu Assen TT Circuit se podařilo Hülkenbergovi při Gamma Racing Day překonat rekord výkonem 1:17,020 s "ukázkovým" typem E20 (stejný jako měl loni Kubica), takže byl poměrně sdílný a vyjádřil se i k předpokládanému výhledu do druhé poloviny sezóny.
"Myslím, že páté místo v Poháru konstruktérů je v našich silách. Nebude to snadné, musíme zvládnout opravdu kvalitní závodní víkendy, téměř všechny, což nikdy není nic snadného. Osobně ale cítím, že auto nabírá větší potenciál, než mělo v první polovině. To by nám mohlo umožnit dosáhnout lepších výsledků. Špičková šestka se vždy bude rekrutovat ze tří týmů, takže budou vždy před vámi. V tuto chvíli jsou hodně daleko. Ale rozhodně jsem přesvědčen, že v druhé polovině sezóny můžeme získat slušnou porci bodů. Doufám, že budeme ještě trochu lepší a dostaneme se do popředí," uzavírá Hülkenberg.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.