Japonská automobilka doufá, že do konce roku přijde s pohonnou jednotkou, která bude předčit Renault. Honda se tak snaží na poslední chvíli zachránit partnerství s McLarenem.
Honda má v F1 stále ten nejslabší a nejméně spolehlivý motor a McLarenu již dochází trpělivost, proto se začíná poohlížet po jiném dodavateli pohonných jednotek pro sezónu 2018. Podle jeho provozního ředitele Jonathana Neala jednali se všemi, Mercedes ani Ferrari jim ale nejsou ochotni poskytovat své agregáty, a tak zůstává již jen Renault.
Japonská automobilka ale slibuje brzy velké zlepšení. "Myslím, že dokážeme udržet stejné procento zvyšování výkonu, dohnat Mercedes a Ferrari je však těžké. Opravdu se chci před koncem sezóny dostat ve výkonu před Renault," uvádí pro Autosport její sportovní šéf Jusuke Hasegawa.
Na dotaz, zda je to vzhledem k současnému deficitu (kolem 60 koní na Renault) reálné, odpovídá: "Ano, vidím to na datech. Neřeknu vám číslo, ale náskok stahujeme."
Honda je podle něj svým soupeřům od svého návratu nejblíž a po výborném výsledku v Maďarsku se chlubí také zlepšenou spolehlivostí - poprvé neměla žádné potíže a ani se neobávala o to, zda dojede do cíle. Fernando Alonso skončil šestý a Stoffel Vandoorne desátý, a tak se v šampionátu konstruktérů dostal McLaren na 9. příčku před Sauber.
"Ovladatelnost byla OK, piloti ale stále zdůrazňovali nedostatek výkonu. Autu velmi věří, což je dobré, ale bojovat s třemi špičkovými týmy, to je stále těžké," vrací se Hasegawa k Velké ceně Maďarska.
Honda po letní přestávce přiveze svou 4. specifikaci do Spa, očekává se však malý nárůst výkonu (do 15 koní). Větší by mohl přijít s pátou specifikací, což však může být už pozdě - McLaren musí učinit rozhodnutí o motorech pro příští sezónu do září.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.