Japonská automobilka doufá, že do konce roku přijde s pohonnou jednotkou, která bude předčit Renault. Honda se tak snaží na poslední chvíli zachránit partnerství s McLarenem.
Honda má v F1 stále ten nejslabší a nejméně spolehlivý motor a McLarenu již dochází trpělivost, proto se začíná poohlížet po jiném dodavateli pohonných jednotek pro sezónu 2018. Podle jeho provozního ředitele Jonathana Neala jednali se všemi, Mercedes ani Ferrari jim ale nejsou ochotni poskytovat své agregáty, a tak zůstává již jen Renault.
Japonská automobilka ale slibuje brzy velké zlepšení. "Myslím, že dokážeme udržet stejné procento zvyšování výkonu, dohnat Mercedes a Ferrari je však těžké. Opravdu se chci před koncem sezóny dostat ve výkonu před Renault," uvádí pro Autosport její sportovní šéf Jusuke Hasegawa.
Na dotaz, zda je to vzhledem k současnému deficitu (kolem 60 koní na Renault) reálné, odpovídá: "Ano, vidím to na datech. Neřeknu vám číslo, ale náskok stahujeme."
Honda je podle něj svým soupeřům od svého návratu nejblíž a po výborném výsledku v Maďarsku se chlubí také zlepšenou spolehlivostí - poprvé neměla žádné potíže a ani se neobávala o to, zda dojede do cíle. Fernando Alonso skončil šestý a Stoffel Vandoorne desátý, a tak se v šampionátu konstruktérů dostal McLaren na 9. příčku před Sauber.
"Ovladatelnost byla OK, piloti ale stále zdůrazňovali nedostatek výkonu. Autu velmi věří, což je dobré, ale bojovat s třemi špičkovými týmy, to je stále těžké," vrací se Hasegawa k Velké ceně Maďarska.
Honda po letní přestávce přiveze svou 4. specifikaci do Spa, očekává se však malý nárůst výkonu (do 15 koní). Větší by mohl přijít s pátou specifikací, což však může být už pozdě - McLaren musí učinit rozhodnutí o motorech pro příští sezónu do září.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.