Japonská automobilka doufá, že do konce roku přijde s pohonnou jednotkou, která bude předčit Renault. Honda se tak snaží na poslední chvíli zachránit partnerství s McLarenem.
Honda má v F1 stále ten nejslabší a nejméně spolehlivý motor a McLarenu již dochází trpělivost, proto se začíná poohlížet po jiném dodavateli pohonných jednotek pro sezónu 2018. Podle jeho provozního ředitele Jonathana Neala jednali se všemi, Mercedes ani Ferrari jim ale nejsou ochotni poskytovat své agregáty, a tak zůstává již jen Renault.
Japonská automobilka ale slibuje brzy velké zlepšení. "Myslím, že dokážeme udržet stejné procento zvyšování výkonu, dohnat Mercedes a Ferrari je však těžké. Opravdu se chci před koncem sezóny dostat ve výkonu před Renault," uvádí pro Autosport její sportovní šéf Jusuke Hasegawa.
Na dotaz, zda je to vzhledem k současnému deficitu (kolem 60 koní na Renault) reálné, odpovídá: "Ano, vidím to na datech. Neřeknu vám číslo, ale náskok stahujeme."
Honda je podle něj svým soupeřům od svého návratu nejblíž a po výborném výsledku v Maďarsku se chlubí také zlepšenou spolehlivostí - poprvé neměla žádné potíže a ani se neobávala o to, zda dojede do cíle. Fernando Alonso skončil šestý a Stoffel Vandoorne desátý, a tak se v šampionátu konstruktérů dostal McLaren na 9. příčku před Sauber.
"Ovladatelnost byla OK, piloti ale stále zdůrazňovali nedostatek výkonu. Autu velmi věří, což je dobré, ale bojovat s třemi špičkovými týmy, to je stále těžké," vrací se Hasegawa k Velké ceně Maďarska.
Honda po letní přestávce přiveze svou 4. specifikaci do Spa, očekává se však malý nárůst výkonu (do 15 koní). Větší by mohl přijít s pátou specifikací, což však může být už pozdě - McLaren musí učinit rozhodnutí o motorech pro příští sezónu do září.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.