Nemládne nikdo, ani okruhy. Nad Hungaroringem se už dlouho vznášela otázka jeho nutné přestavby, kterou však po nějakou dobu brzdil nedostatek financí. Krátce po letošní Grand Prix je však jasno - finance jsou pod střechou, může se začít.
V případě u mnoha lidí i pilotů oblíbeného "Hungároše" se čekalo na státní podporu, bez níž by se jednalo o záležitost velice nákladnou a ve své podstatě nezvládnutelnou. Nyní se ministerstva dohodla na sumě představující 103 milionů liber (v přepočtu asi 136 $ nebo též 35 miliard forintů), která bude rozvržena do tří etap - pět, deset a dvacet miliard.
Péter Szijjártó, maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu se účastnil domácí Grand Prix - dokonce se projel po okruhu v dvojmístném monopostu F1 - a potvrdil, že smlouva s areálem Hungaroring, na němž je zajištěno pořádání závodů Grand Prix F1 do roku 2026, byla podepsána. Vzhledem k tomu, že se na této "první trati za Železnou oponou", jak býval okruh nazýván, jezdí od roku 1986, je vcelku logické, že musí dojít k nutné revitalizaci.
Podle prozatím prvotních návrhů dojde v úvodní fázi k přestavbě hlavních tribun a veřejných prostor. Architekti zvolili moderní stadiónovou verzi, táhnoucí se od poslední zatáčky přes celou cílovou rovinku. Tyto práce začnou v závěru příštího roku, aby byly včas dokončeny pro letní závod 2019. V roce 2020 pak dojde na nové centrum závodní kontroly a komplex pitlane. V plánu je rovněž návštěvní centrum a muzeum.
"Konečně máme plán. Vláda se rozhodla, ministr na 100 % potvrdil podporu, i když došlo k jistému zpoždění. Chtěli jsme začít stavět už v lednu, ale to je vláda. Na konci srpna začneme připravovat architektonický návrh. Naším plánem je, aby práce začaly na konci roku 2018 nebo nejpozději na začátku toho příštího. První krok, tedy místa pro diváky, je jasný, druhým v roce 2020 bude oblast boxů. Tím budeme mít víc míst než moderní stadiony," uvedl serveru motorsport. com Zsolt Gyulay, prezident a generální ředitel společnosti Hungaroring.
Maďarsko bylo vždy spojováno s vlivem Bernie Ecclestonea, ale jak se ukazuje Gyulay už si dokázal najít cestičku i k novému šéfovi F1 Chasey Careymu a jeho štábu v Liberty Media. Dokonce se na jeho adresu velice pochvalně vyjádřil.
"Pana Careye považuji za absolutního gentlemana. Naše smlouva je dlouhodobá a myslím, že tím pádem s nimi snáze spolupracujeme. Ovšem musíme za to poděkovat především Bernie Ecclestoneovi, to je pochpitelné, i díky němu máme nyní snažší postavení," dodává Gyulay.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.