Nemládne nikdo, ani okruhy. Nad Hungaroringem se už dlouho vznášela otázka jeho nutné přestavby, kterou však po nějakou dobu brzdil nedostatek financí. Krátce po letošní Grand Prix je však jasno - finance jsou pod střechou, může se začít.
V případě u mnoha lidí i pilotů oblíbeného "Hungároše" se čekalo na státní podporu, bez níž by se jednalo o záležitost velice nákladnou a ve své podstatě nezvládnutelnou. Nyní se ministerstva dohodla na sumě představující 103 milionů liber (v přepočtu asi 136 $ nebo též 35 miliard forintů), která bude rozvržena do tří etap - pět, deset a dvacet miliard.
Péter Szijjártó, maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu se účastnil domácí Grand Prix - dokonce se projel po okruhu v dvojmístném monopostu F1 - a potvrdil, že smlouva s areálem Hungaroring, na němž je zajištěno pořádání závodů Grand Prix F1 do roku 2026, byla podepsána. Vzhledem k tomu, že se na této "první trati za Železnou oponou", jak býval okruh nazýván, jezdí od roku 1986, je vcelku logické, že musí dojít k nutné revitalizaci.
Podle prozatím prvotních návrhů dojde v úvodní fázi k přestavbě hlavních tribun a veřejných prostor. Architekti zvolili moderní stadiónovou verzi, táhnoucí se od poslední zatáčky přes celou cílovou rovinku. Tyto práce začnou v závěru příštího roku, aby byly včas dokončeny pro letní závod 2019. V roce 2020 pak dojde na nové centrum závodní kontroly a komplex pitlane. V plánu je rovněž návštěvní centrum a muzeum.
"Konečně máme plán. Vláda se rozhodla, ministr na 100 % potvrdil podporu, i když došlo k jistému zpoždění. Chtěli jsme začít stavět už v lednu, ale to je vláda. Na konci srpna začneme připravovat architektonický návrh. Naším plánem je, aby práce začaly na konci roku 2018 nebo nejpozději na začátku toho příštího. První krok, tedy místa pro diváky, je jasný, druhým v roce 2020 bude oblast boxů. Tím budeme mít víc míst než moderní stadiony," uvedl serveru motorsport. com Zsolt Gyulay, prezident a generální ředitel společnosti Hungaroring.
Maďarsko bylo vždy spojováno s vlivem Bernie Ecclestonea, ale jak se ukazuje Gyulay už si dokázal najít cestičku i k novému šéfovi F1 Chasey Careymu a jeho štábu v Liberty Media. Dokonce se na jeho adresu velice pochvalně vyjádřil.
"Pana Careye považuji za absolutního gentlemana. Naše smlouva je dlouhodobá a myslím, že tím pádem s nimi snáze spolupracujeme. Ovšem musíme za to poděkovat především Bernie Ecclestoneovi, to je pochpitelné, i díky němu máme nyní snažší postavení," dodává Gyulay.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.