Nemládne nikdo, ani okruhy. Nad Hungaroringem se už dlouho vznášela otázka jeho nutné přestavby, kterou však po nějakou dobu brzdil nedostatek financí. Krátce po letošní Grand Prix je však jasno - finance jsou pod střechou, může se začít.
V případě u mnoha lidí i pilotů oblíbeného "Hungároše" se čekalo na státní podporu, bez níž by se jednalo o záležitost velice nákladnou a ve své podstatě nezvládnutelnou. Nyní se ministerstva dohodla na sumě představující 103 milionů liber (v přepočtu asi 136 $ nebo též 35 miliard forintů), která bude rozvržena do tří etap - pět, deset a dvacet miliard.
Péter Szijjártó, maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu se účastnil domácí Grand Prix - dokonce se projel po okruhu v dvojmístném monopostu F1 - a potvrdil, že smlouva s areálem Hungaroring, na němž je zajištěno pořádání závodů Grand Prix F1 do roku 2026, byla podepsána. Vzhledem k tomu, že se na této "první trati za Železnou oponou", jak býval okruh nazýván, jezdí od roku 1986, je vcelku logické, že musí dojít k nutné revitalizaci.
Podle prozatím prvotních návrhů dojde v úvodní fázi k přestavbě hlavních tribun a veřejných prostor. Architekti zvolili moderní stadiónovou verzi, táhnoucí se od poslední zatáčky přes celou cílovou rovinku. Tyto práce začnou v závěru příštího roku, aby byly včas dokončeny pro letní závod 2019. V roce 2020 pak dojde na nové centrum závodní kontroly a komplex pitlane. V plánu je rovněž návštěvní centrum a muzeum.
"Konečně máme plán. Vláda se rozhodla, ministr na 100 % potvrdil podporu, i když došlo k jistému zpoždění. Chtěli jsme začít stavět už v lednu, ale to je vláda. Na konci srpna začneme připravovat architektonický návrh. Naším plánem je, aby práce začaly na konci roku 2018 nebo nejpozději na začátku toho příštího. První krok, tedy místa pro diváky, je jasný, druhým v roce 2020 bude oblast boxů. Tím budeme mít víc míst než moderní stadiony," uvedl serveru motorsport. com Zsolt Gyulay, prezident a generální ředitel společnosti Hungaroring.
Maďarsko bylo vždy spojováno s vlivem Bernie Ecclestonea, ale jak se ukazuje Gyulay už si dokázal najít cestičku i k novému šéfovi F1 Chasey Careymu a jeho štábu v Liberty Media. Dokonce se na jeho adresu velice pochvalně vyjádřil.
"Pana Careye považuji za absolutního gentlemana. Naše smlouva je dlouhodobá a myslím, že tím pádem s nimi snáze spolupracujeme. Ovšem musíme za to poděkovat především Bernie Ecclestoneovi, to je pochpitelné, i díky němu máme nyní snažší postavení," dodává Gyulay.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.