Nemládne nikdo, ani okruhy. Nad Hungaroringem se už dlouho vznášela otázka jeho nutné přestavby, kterou však po nějakou dobu brzdil nedostatek financí. Krátce po letošní Grand Prix je však jasno - finance jsou pod střechou, může se začít.
V případě u mnoha lidí i pilotů oblíbeného "Hungároše" se čekalo na státní podporu, bez níž by se jednalo o záležitost velice nákladnou a ve své podstatě nezvládnutelnou. Nyní se ministerstva dohodla na sumě představující 103 milionů liber (v přepočtu asi 136 $ nebo též 35 miliard forintů), která bude rozvržena do tří etap - pět, deset a dvacet miliard.
Péter Szijjártó, maďarský ministr zahraničních věcí a obchodu se účastnil domácí Grand Prix - dokonce se projel po okruhu v dvojmístném monopostu F1 - a potvrdil, že smlouva s areálem Hungaroring, na němž je zajištěno pořádání závodů Grand Prix F1 do roku 2026, byla podepsána. Vzhledem k tomu, že se na této "první trati za Železnou oponou", jak býval okruh nazýván, jezdí od roku 1986, je vcelku logické, že musí dojít k nutné revitalizaci.
Podle prozatím prvotních návrhů dojde v úvodní fázi k přestavbě hlavních tribun a veřejných prostor. Architekti zvolili moderní stadiónovou verzi, táhnoucí se od poslední zatáčky přes celou cílovou rovinku. Tyto práce začnou v závěru příštího roku, aby byly včas dokončeny pro letní závod 2019. V roce 2020 pak dojde na nové centrum závodní kontroly a komplex pitlane. V plánu je rovněž návštěvní centrum a muzeum.
"Konečně máme plán. Vláda se rozhodla, ministr na 100 % potvrdil podporu, i když došlo k jistému zpoždění. Chtěli jsme začít stavět už v lednu, ale to je vláda. Na konci srpna začneme připravovat architektonický návrh. Naším plánem je, aby práce začaly na konci roku 2018 nebo nejpozději na začátku toho příštího. První krok, tedy místa pro diváky, je jasný, druhým v roce 2020 bude oblast boxů. Tím budeme mít víc míst než moderní stadiony," uvedl serveru motorsport. com Zsolt Gyulay, prezident a generální ředitel společnosti Hungaroring.
Maďarsko bylo vždy spojováno s vlivem Bernie Ecclestonea, ale jak se ukazuje Gyulay už si dokázal najít cestičku i k novému šéfovi F1 Chasey Careymu a jeho štábu v Liberty Media. Dokonce se na jeho adresu velice pochvalně vyjádřil.
"Pana Careye považuji za absolutního gentlemana. Naše smlouva je dlouhodobá a myslím, že tím pádem s nimi snáze spolupracujeme. Ovšem musíme za to poděkovat především Bernie Ecclestoneovi, to je pochpitelné, i díky němu máme nyní snažší postavení," dodává Gyulay.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.