Jak se dalo čekat, rozhodnutí Sportovní komise F1 a následné požehnání FIA ohledně ochrany kokpitu vyvolalo velké debaty, které však neměly na verdikt Automobilové federace žádný dopad. Nicméně nejvyšší automobilový orgán nyní zkouší vstřícný přístup.
Jednou z největších námitek byl střední pilíř Halo a s ním spojené problémy s dobrým výhledem na trať. I když piloti k této záležitosti neměli zásadní námitky a nestěžovali si, FIA uvádí, že by střední pylon Halo konceptu mohl být tenčí. Cílem je snaha zjistit, "jak daleko můžeme jít", než se ochrana kokpitu v příštím roce povinně zavede.
Halo koncept se objevil i při středečních testech, na Mercedesu W08 ho používá testpilot George Russell. Je to mimochodem poprvé od loňských zkoušek, kdy se Halo koncept objevil na trati. Dá se celkem logicky předpokládat, že FIA požádá i ostatní týmy, aby se ve druhé polovině letošní sezóny věnovaly zkouškám ochrany kokpitu.
"Centrální vzpěra je v současné době široká 20 mm. Dle našeho názoru je tu určitý prostor pro zeštíhlení této časti za účelem lepšího výhledu pilota vpřed. Takže ještě před zavedením v příštím roce budeme testovat další varianty, chceme jít až na 16 mm a uvidíme kam až bude možné dojít," komentoval situaci bezpečnostní ředitel FIA Laurent Mekies.
Je vcelku pochopitelné, že týmy mají zájem získat větší množství informací, jak se zavedení Halo projeví na aerodynamice vozu. V příštím roce jim bude umožněno inovovat Halo vlastními doplňky, aby došlo k optimalizaci aerodynamiky jakož i celkového vzhledu ochrany kokpitu. FIA proto povolila týmům další testy před koncem sezóny včetně možnosti zkoušek při trénincích v rámci závodních víkendů.
"Některé týmy nás v této otázce oslovily, zda by mohly ochranu kokpitu otestovat v prvním a druhém tréninku. A také během sezónních testů. Nikoli při testech pneumatik, ale například při dvoudenních testech by to bylo možné, týkalo by se to Abú Zabí a pátků při každém závodním víkendu, protože většina z nich už něco podobného dělala v minulém roce," objasnil situaci Charlie Whiting.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.