Jak se dalo čekat, rozhodnutí Sportovní komise F1 a následné požehnání FIA ohledně ochrany kokpitu vyvolalo velké debaty, které však neměly na verdikt Automobilové federace žádný dopad. Nicméně nejvyšší automobilový orgán nyní zkouší vstřícný přístup.
Jednou z největších námitek byl střední pilíř Halo a s ním spojené problémy s dobrým výhledem na trať. I když piloti k této záležitosti neměli zásadní námitky a nestěžovali si, FIA uvádí, že by střední pylon Halo konceptu mohl být tenčí. Cílem je snaha zjistit, "jak daleko můžeme jít", než se ochrana kokpitu v příštím roce povinně zavede.
Halo koncept se objevil i při středečních testech, na Mercedesu W08 ho používá testpilot George Russell. Je to mimochodem poprvé od loňských zkoušek, kdy se Halo koncept objevil na trati. Dá se celkem logicky předpokládat, že FIA požádá i ostatní týmy, aby se ve druhé polovině letošní sezóny věnovaly zkouškám ochrany kokpitu.
"Centrální vzpěra je v současné době široká 20 mm. Dle našeho názoru je tu určitý prostor pro zeštíhlení této časti za účelem lepšího výhledu pilota vpřed. Takže ještě před zavedením v příštím roce budeme testovat další varianty, chceme jít až na 16 mm a uvidíme kam až bude možné dojít," komentoval situaci bezpečnostní ředitel FIA Laurent Mekies.
Je vcelku pochopitelné, že týmy mají zájem získat větší množství informací, jak se zavedení Halo projeví na aerodynamice vozu. V příštím roce jim bude umožněno inovovat Halo vlastními doplňky, aby došlo k optimalizaci aerodynamiky jakož i celkového vzhledu ochrany kokpitu. FIA proto povolila týmům další testy před koncem sezóny včetně možnosti zkoušek při trénincích v rámci závodních víkendů.
"Některé týmy nás v této otázce oslovily, zda by mohly ochranu kokpitu otestovat v prvním a druhém tréninku. A také během sezónních testů. Nikoli při testech pneumatik, ale například při dvoudenních testech by to bylo možné, týkalo by se to Abú Zabí a pátků při každém závodním víkendu, protože většina z nich už něco podobného dělala v minulém roce," objasnil situaci Charlie Whiting.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.