Jak se dalo čekat, rozhodnutí Sportovní komise F1 a následné požehnání FIA ohledně ochrany kokpitu vyvolalo velké debaty, které však neměly na verdikt Automobilové federace žádný dopad. Nicméně nejvyšší automobilový orgán nyní zkouší vstřícný přístup.
Jednou z největších námitek byl střední pilíř Halo a s ním spojené problémy s dobrým výhledem na trať. I když piloti k této záležitosti neměli zásadní námitky a nestěžovali si, FIA uvádí, že by střední pylon Halo konceptu mohl být tenčí. Cílem je snaha zjistit, "jak daleko můžeme jít", než se ochrana kokpitu v příštím roce povinně zavede.
Halo koncept se objevil i při středečních testech, na Mercedesu W08 ho používá testpilot George Russell. Je to mimochodem poprvé od loňských zkoušek, kdy se Halo koncept objevil na trati. Dá se celkem logicky předpokládat, že FIA požádá i ostatní týmy, aby se ve druhé polovině letošní sezóny věnovaly zkouškám ochrany kokpitu.
"Centrální vzpěra je v současné době široká 20 mm. Dle našeho názoru je tu určitý prostor pro zeštíhlení této časti za účelem lepšího výhledu pilota vpřed. Takže ještě před zavedením v příštím roce budeme testovat další varianty, chceme jít až na 16 mm a uvidíme kam až bude možné dojít," komentoval situaci bezpečnostní ředitel FIA Laurent Mekies.
Je vcelku pochopitelné, že týmy mají zájem získat větší množství informací, jak se zavedení Halo projeví na aerodynamice vozu. V příštím roce jim bude umožněno inovovat Halo vlastními doplňky, aby došlo k optimalizaci aerodynamiky jakož i celkového vzhledu ochrany kokpitu. FIA proto povolila týmům další testy před koncem sezóny včetně možnosti zkoušek při trénincích v rámci závodních víkendů.
"Některé týmy nás v této otázce oslovily, zda by mohly ochranu kokpitu otestovat v prvním a druhém tréninku. A také během sezónních testů. Nikoli při testech pneumatik, ale například při dvoudenních testech by to bylo možné, týkalo by se to Abú Zabí a pátků při každém závodním víkendu, protože většina z nich už něco podobného dělala v minulém roce," objasnil situaci Charlie Whiting.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.