Polský pilot Robert Kubica zažívá v uplynulých týdnech comeback se vším všudy. Zda ho dovede zpět do závodního režimu Formule 1 ještě jisté není, ale přinejmenším úspěšně nakročeno k němu má.
Jedním z dalších postupných cílů je i testování po Grand Prix Maďarska, jímž se definitivně uzavře časová první polovina letošní sezóny. Kubica se objeví v kokpitu Renaultu v zítřejším programu, dnes v týmu žlutočených jezdí Kanaďan Nicolas Latifi. Jedním z nezbytných úkonů pro schválení Kubicovy účasti bylo splnění požadavku ze strany FIA ohledně včasného opuštění kokpitu.
Na to pamatuje článek 13.1.4 sportovních řádů FIA - po pilotovi se požaduje, aby opustil kokpit během pěti vteřiny. S plným závodním vybavením, přilbou na hlavě, plně připoutaný jako výchozí pozice až po opětovné vrácení volantu na své místo má pro splnění vteřin deset. FIA nicméně potvrdila, že Kubica tuto proceduru absolvoval už v pondělí a zvládl ji zcela bez potíží. Jedním z důvodů tohoto testu byla obava, zda po těžké nehodě, která přerušila jeho kariéru v F1, bude rodák z Krakowa schopen projít tímto testem.
Robert Kubica debutoval ve Formuli 1 právě v Maďarsku v roce 2006, kdy nahradil u týmu BMW Sauber shodou okolností Kanaďana, tehdy to byl ovšem exmistr světa Jacques Villeneuve jr. V jeho kariéře zaujala masivní nehoda v Kanadě 2007 a přesně po roce vítězství na téže trati. Přišel ale 6. únor 2011 a havárie se Škodou Fabií. Kubica mohl být rád, že nepřišel o ruku, ale závodních ambicí se nevzdal. Jak jsme informovali, několikrát si vyzkoušel i starší monoposty F1 a v současné době se má za to, že středeční test naznačí, zda je plně připraven na případný návrat do světa Formule 1.
Jeho test ve Valencii byl považován jako skutečná prověrka, zda vůbec bude schopen snést zátěž, kterou F1 provází. Jak se však ukázalo, dvaatřicetiletý Robert je fyzicky i mentálně natolik připraven, že pokud mu nebude chybět rychlost, může se zařadit mezi vážné kandidáty o závodní sedačku pro příští sezónu. Zajímavé bezesporu je, že od své nehody se Kubica nikdy nestal návštěvníkem paddocku a vždy tvrdil, že se tam vrátí pouze jako pilot.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.