Pro veřejnost šlo o gesto gentlemanů, pro šampionát může mít výměna pozic v závěru maďarské Grand Prix důsledky toho nejvyššího charakteru. Vedení Mercedesu však své rozhodnutí obhajuje a nadále ho považuje za správnou věc.
Ve 46. kole se Valtteri Bottas před nájezdem do první zatáčky přestěhoval co nejvíc doleva a udělal tak místo Hamiltonovi. S tím, že pokud se Lewis nedokáže dostat před obě Ferrari, přepustí mu pozici zpět. Hamilton to nakonec učinil, i když si je vědom, že i ony tři body mohou znamenat rozhodující rozdíl v konečném účtování.
Šéf týmu Toto Wolff si je pochopitelně vědom, že by Mercedes za toto rozhodnutí mohl zaplatit hodně vysokou daň. Dle jeho názoru by však mělo být pamatováno na spravedlivého a týmového ducha, který na základně v Brackley panuje - navíc mu tento přístup může v budoucnu přinést velmi důležité ovoce.
"Tvrdit, že takového rozhodnutí nebudeme litovat, je velice naivní. Pravdou je, že pokud bychom ztratili mistrovství rozdílem dvou nebo tří bodů, každý bude tvrdit, že to je kvůli událostem v Maďarsku. A já bych byl první, kdo bude na ráně. Přesto si mylsím, že z dlouhodobého hlediska je dobré si stát za svými hodnotami, jen to vám umožní vyhrávat další šampionáty. Bylo to obtížné, opravdu těžké rozhodnutí. Věřte mi, když budu tvrdit, že šlo za posledních pět let o nejtěžší situaci, protože jsme si nebyli jistí, jak se v závěru závodu přiblíží Verstappen. Momentálně tak nejsem na nějšťastnějším místě, ale co k tomu říci? Pokud nejsme dostatečně rychlí, tak jsme aspoň na sportovní úrovni," popisuje své dojmy Wolff.
Vše pro značkuWolff se nechal unést emocemi a dokonce vítězně bušil do stolu, když Hamilton v poslední zatáčce nechal Bottase kolem sebe projet. Zatímco ostatní týmy - a nejčastěji se hovoří o Ferrari - soustředily nebo soustředí výhody na jednoho pilota, podle Mercedesu až bezohledně, Wolff tvrdí, že u Stříbrných šípů takový přístup nepodporují.
"Nejezdíme na okruzích jen proto, že nás to baví. Závodíme, protože doufáme, že to podporuje naši značku a nutí nás to prodávat vozy, což je velmi dlouhodobý projekt. Pokud přijedete na okruh a myslíte si, že to je vše, co se počítá, mýlite se. Vnímáme zpětnou vazbu k našemu rozhodnutí, je většinou tvrdá a chladnokrevná a jaký účinek bude mít pro naši značku. Můžete říci, že jsme soupeři pomohli vyhrát šampionát, kdo ví? Píše se jen o vítězích. Ale když se vrátím k myšlence, že náš důvod, proč tu jsme, je dobývat vítězství správným způsobem. Někdy najít správnou cestu a setrvat na svých hodnotách bývá těžké. A to se stalo právě tentokrát. Cítím se hrozně," dodává Wolff.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.