Mercedes si uvědomuje, že vrácení pozice Bottasovi může Hamiltona stát titul

Budou Lewisovi chybět tři bodíky? Odhadujte to v polovině sezóny!
Budou Lewisovi chybět tři bodíky? Odhadujte to v polovině sezóny!, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 31. července 2017 12:00
Sdílej:

Pro veřejnost šlo o gesto gentlemanů, pro šampionát může mít výměna pozic v závěru maďarské Grand Prix důsledky toho nejvyššího charakteru. Vedení Mercedesu však své rozhodnutí obhajuje a nadále ho považuje za správnou věc.

Ve 46. kole se Valtteri Bottas před nájezdem do první zatáčky přestěhoval co nejvíc doleva a udělal tak místo Hamiltonovi. S tím, že pokud se Lewis nedokáže dostat před obě Ferrari, přepustí mu pozici zpět. Hamilton to nakonec učinil, i když si je vědom, že i ony tři body mohou znamenat rozhodující rozdíl v konečném účtování.

Šéf týmu Toto Wolff si je pochopitelně vědom, že by Mercedes za toto rozhodnutí mohl zaplatit hodně vysokou daň. Dle jeho názoru by však mělo být pamatováno na spravedlivého a týmového ducha, který na základně v Brackley panuje - navíc mu tento přístup může v budoucnu přinést velmi důležité ovoce.

"Tvrdit, že takového rozhodnutí nebudeme litovat, je velice naivní. Pravdou je, že pokud bychom ztratili mistrovství rozdílem dvou nebo tří bodů, každý bude tvrdit, že to je kvůli událostem v Maďarsku. A já bych byl první, kdo bude na ráně. Přesto si mylsím, že z dlouhodobého hlediska je dobré si stát za svými hodnotami, jen to vám umožní vyhrávat další šampionáty. Bylo to obtížné, opravdu těžké rozhodnutí. Věřte mi, když budu tvrdit, že šlo za posledních pět let o nejtěžší situaci, protože jsme si nebyli jistí, jak se v závěru závodu přiblíží Verstappen. Momentálně tak nejsem na nějšťastnějším místě, ale co k tomu říci? Pokud nejsme dostatečně rychlí, tak jsme aspoň na sportovní úrovni," popisuje své dojmy Wolff.

Vše pro značku

Wolff se nechal unést emocemi a dokonce vítězně bušil do stolu, když Hamilton v poslední zatáčce nechal Bottase kolem sebe projet. Zatímco ostatní týmy - a nejčastěji se hovoří o Ferrari - soustředily nebo soustředí výhody na jednoho pilota, podle Mercedesu až bezohledně, Wolff tvrdí, že u Stříbrných šípů takový přístup nepodporují.

"Nejezdíme na okruzích jen proto, že nás to baví. Závodíme, protože doufáme, že to podporuje naši značku a nutí nás to prodávat vozy, což je velmi dlouhodobý projekt. Pokud přijedete na okruh a myslíte si, že to je vše, co se počítá, mýlite se. Vnímáme zpětnou vazbu k našemu rozhodnutí, je většinou tvrdá a chladnokrevná a jaký účinek bude mít pro naši značku. Můžete říci, že jsme soupeři pomohli vyhrát šampionát, kdo ví? Píše se jen o vítězích. Ale když se vrátím k myšlence, že náš důvod, proč tu jsme, je dobývat vítězství správným způsobem. Někdy najít správnou cestu a setrvat na svých hodnotách bývá těžké. A to se stalo právě tentokrát. Cítím se hrozně," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.