Pro veřejnost šlo o gesto gentlemanů, pro šampionát může mít výměna pozic v závěru maďarské Grand Prix důsledky toho nejvyššího charakteru. Vedení Mercedesu však své rozhodnutí obhajuje a nadále ho považuje za správnou věc.
Ve 46. kole se Valtteri Bottas před nájezdem do první zatáčky přestěhoval co nejvíc doleva a udělal tak místo Hamiltonovi. S tím, že pokud se Lewis nedokáže dostat před obě Ferrari, přepustí mu pozici zpět. Hamilton to nakonec učinil, i když si je vědom, že i ony tři body mohou znamenat rozhodující rozdíl v konečném účtování.
Šéf týmu Toto Wolff si je pochopitelně vědom, že by Mercedes za toto rozhodnutí mohl zaplatit hodně vysokou daň. Dle jeho názoru by však mělo být pamatováno na spravedlivého a týmového ducha, který na základně v Brackley panuje - navíc mu tento přístup může v budoucnu přinést velmi důležité ovoce.
"Tvrdit, že takového rozhodnutí nebudeme litovat, je velice naivní. Pravdou je, že pokud bychom ztratili mistrovství rozdílem dvou nebo tří bodů, každý bude tvrdit, že to je kvůli událostem v Maďarsku. A já bych byl první, kdo bude na ráně. Přesto si mylsím, že z dlouhodobého hlediska je dobré si stát za svými hodnotami, jen to vám umožní vyhrávat další šampionáty. Bylo to obtížné, opravdu těžké rozhodnutí. Věřte mi, když budu tvrdit, že šlo za posledních pět let o nejtěžší situaci, protože jsme si nebyli jistí, jak se v závěru závodu přiblíží Verstappen. Momentálně tak nejsem na nějšťastnějším místě, ale co k tomu říci? Pokud nejsme dostatečně rychlí, tak jsme aspoň na sportovní úrovni," popisuje své dojmy Wolff.
Vše pro značkuWolff se nechal unést emocemi a dokonce vítězně bušil do stolu, když Hamilton v poslední zatáčce nechal Bottase kolem sebe projet. Zatímco ostatní týmy - a nejčastěji se hovoří o Ferrari - soustředily nebo soustředí výhody na jednoho pilota, podle Mercedesu až bezohledně, Wolff tvrdí, že u Stříbrných šípů takový přístup nepodporují.
"Nejezdíme na okruzích jen proto, že nás to baví. Závodíme, protože doufáme, že to podporuje naši značku a nutí nás to prodávat vozy, což je velmi dlouhodobý projekt. Pokud přijedete na okruh a myslíte si, že to je vše, co se počítá, mýlite se. Vnímáme zpětnou vazbu k našemu rozhodnutí, je většinou tvrdá a chladnokrevná a jaký účinek bude mít pro naši značku. Můžete říci, že jsme soupeři pomohli vyhrát šampionát, kdo ví? Píše se jen o vítězích. Ale když se vrátím k myšlence, že náš důvod, proč tu jsme, je dobývat vítězství správným způsobem. Někdy najít správnou cestu a setrvat na svých hodnotách bývá těžké. A to se stalo právě tentokrát. Cítím se hrozně," dodává Wolff.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.