Pro tyto dva týmy byly zásadní dva momenty: první a šedesáté první kolo. Nejdřív kolidoval Hülkenberg s Grosjeanem v první zatáčce, potom Magnussen vytlačil Hülkenberga v zatáčce 2 mimo trať. První incident nebyl potrestán, za druhý dostal Dán penalizaci 5 vteřin.
Vášně planuly prakticky ihned po zmíněných incidentech. Bezprostředně po první kolizi okomentoval dění na trati Magnussen do týmové vysílačky: "Jestli Hülkenbergovi projde to, co provedl Romainovi, tak nás čeká pěkně podlý závod."
Podobným výrazem ho počastoval Hülkenberg poté, co ho dánský pilot po několika soubojích v 61. kole vyvezl v zatáčce 2 mimo trať, což pro Nica de facto znamenalo ztrátu jakékoli šance na slušný výsledek. Pilot Renaultu také dvě kola před cílem zajel do boxů a závod vzdal, ovšem kvůli problémům s brzdami. V pozávodních prohlášeních ani jedna strana tu druhou nešetřila.
Kdo by ale čekal, že tím se situace uklidní, byl by špatným prorokem. Jak už jsme uvedli v prohlášení, Hülkenberg nazval Magnussena v průběhu televizního rozhovoru pilotem s nejhorším sportovním chováním, za což ho Kevin počastoval výrokem "suck my balls, honey."
Magnussen live on Norwegian TV.Hulkenburg: Once again the most unsporting driver...Magnussen: Suck my balls, honey? #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/ZHfZ4t0SCN
— James Gibson (@JGphotography5) July 30, 2017Video: Hülkenberg dánskému jezdci: "Once again the most unsporting driver." Ten mu odpovídá: "Suck my balls, honey."
Asi netřeba překládat. Manažer týmu Haas Günther Steiner se pochopitelně zastal svého svěřence s tím, že Dán neudělal nic horšího, než že zaujal obvyklou obrannou pozici - samozřejmě neopomněl okamžitě připomenout, že to byl právě Hülkenberg, kdo v první zatáčce ohrozil druhého pilota Haasu Grosjeana.
"Byl to Nico Hülkenberg, kdo zničil Romainovi závod. A my pak dostaneme v Kevinově případě trest. Udělal správnou věc, podle mého názoru hájil svou pozici. Proč by měl uhýbat?
Byla to tvrdá bitva, ale Nico šel za komisaři žádat o tvrdší potrestání pro Kevina, což je dle mého názoru dětinské, projev nezralosti. Udělal někdy někdo něco takového? Není mi z toho do řeči. Jako pilota a člověka si Nica vážím, ale to, co udělal tady - není třeba škemrat o další potrestání," rozohnil se Steiner.
Pochopitelně došlo i na Magnussenovo poměrně ostré vyjádření, server motorsport.com se Steinera tázal, zda byla Dánova reakce v pořádku. Steiner i v tomto případě nezaváhal a postavil se na stranu svého pilota - jeho výrok ohodnotil jako adekvátní dané situaci.
"Zvolil správný způsob, jak mu to říci, proč by to měl udělat jinak? Kdyby dostal další trest, protože si to Hülkenberg myslí, měl by se sám podívat na to, co provedl v zatáčce 1. Bylo v pořádku takhle narazit do Romaina? Myslím, že Hülkenberg je blbec a možná už by tu dávno nebyl, ale teď za ním někdo stojí. Je dobrý pilot, ale nepotřebuje se takhle chovat," dále kritizuje německého pilota Steiner.
Je možná dobře, že následuje letní přestávka a horké hlavy za tu dobu stačí vychladnout, i když je tu pořád možnost konfrontace při nadcházejících testech. Ostatně Steiner na otázku, zda si za Hülkenbergem zajde za tři týdny ve Spa-Francorchamps, naznačil, že to bude mít v plánu.
"Dělá svou práci, dobrou práci pro sebe a tým. Ale je to podobné, jako kdyby se další lidé ztotožnili s tím, co říká - myslím, že tohle nepotřebujeme, nebo ano? Není žádný mistr světa," dodal Steiner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.