Pro tyto dva týmy byly zásadní dva momenty: první a šedesáté první kolo. Nejdřív kolidoval Hülkenberg s Grosjeanem v první zatáčce, potom Magnussen vytlačil Hülkenberga v zatáčce 2 mimo trať. První incident nebyl potrestán, za druhý dostal Dán penalizaci 5 vteřin.
Vášně planuly prakticky ihned po zmíněných incidentech. Bezprostředně po první kolizi okomentoval dění na trati Magnussen do týmové vysílačky: "Jestli Hülkenbergovi projde to, co provedl Romainovi, tak nás čeká pěkně podlý závod."
Podobným výrazem ho počastoval Hülkenberg poté, co ho dánský pilot po několika soubojích v 61. kole vyvezl v zatáčce 2 mimo trať, což pro Nica de facto znamenalo ztrátu jakékoli šance na slušný výsledek. Pilot Renaultu také dvě kola před cílem zajel do boxů a závod vzdal, ovšem kvůli problémům s brzdami. V pozávodních prohlášeních ani jedna strana tu druhou nešetřila.
Kdo by ale čekal, že tím se situace uklidní, byl by špatným prorokem. Jak už jsme uvedli v prohlášení, Hülkenberg nazval Magnussena v průběhu televizního rozhovoru pilotem s nejhorším sportovním chováním, za což ho Kevin počastoval výrokem "suck my balls, honey."
Magnussen live on Norwegian TV.Hulkenburg: Once again the most unsporting driver...Magnussen: Suck my balls, honey? #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/ZHfZ4t0SCN
— James Gibson (@JGphotography5) July 30, 2017Video: Hülkenberg dánskému jezdci: "Once again the most unsporting driver." Ten mu odpovídá: "Suck my balls, honey."
Asi netřeba překládat. Manažer týmu Haas Günther Steiner se pochopitelně zastal svého svěřence s tím, že Dán neudělal nic horšího, než že zaujal obvyklou obrannou pozici - samozřejmě neopomněl okamžitě připomenout, že to byl právě Hülkenberg, kdo v první zatáčce ohrozil druhého pilota Haasu Grosjeana.
"Byl to Nico Hülkenberg, kdo zničil Romainovi závod. A my pak dostaneme v Kevinově případě trest. Udělal správnou věc, podle mého názoru hájil svou pozici. Proč by měl uhýbat?
Byla to tvrdá bitva, ale Nico šel za komisaři žádat o tvrdší potrestání pro Kevina, což je dle mého názoru dětinské, projev nezralosti. Udělal někdy někdo něco takového? Není mi z toho do řeči. Jako pilota a člověka si Nica vážím, ale to, co udělal tady - není třeba škemrat o další potrestání," rozohnil se Steiner.
Pochopitelně došlo i na Magnussenovo poměrně ostré vyjádření, server motorsport.com se Steinera tázal, zda byla Dánova reakce v pořádku. Steiner i v tomto případě nezaváhal a postavil se na stranu svého pilota - jeho výrok ohodnotil jako adekvátní dané situaci.
"Zvolil správný způsob, jak mu to říci, proč by to měl udělat jinak? Kdyby dostal další trest, protože si to Hülkenberg myslí, měl by se sám podívat na to, co provedl v zatáčce 1. Bylo v pořádku takhle narazit do Romaina? Myslím, že Hülkenberg je blbec a možná už by tu dávno nebyl, ale teď za ním někdo stojí. Je dobrý pilot, ale nepotřebuje se takhle chovat," dále kritizuje německého pilota Steiner.
Je možná dobře, že následuje letní přestávka a horké hlavy za tu dobu stačí vychladnout, i když je tu pořád možnost konfrontace při nadcházejících testech. Ostatně Steiner na otázku, zda si za Hülkenbergem zajde za tři týdny ve Spa-Francorchamps, naznačil, že to bude mít v plánu.
"Dělá svou práci, dobrou práci pro sebe a tým. Ale je to podobné, jako kdyby se další lidé ztotožnili s tím, co říká - myslím, že tohle nepotřebujeme, nebo ano? Není žádný mistr světa," dodal Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.