Obchodování na burze má pro někoho až démonickou podobu, první věc, kterou takový závislý jedinec udělá, není cesta na WC, ale zkontrolovat burzovní zprávy. Tato oblast postihla i F1, ale zatím bez většího dopadu.
Týmy měly ze strany Liberty Media půlroční lhůtu, ve které jim bylo umožněno investovat do F1, ovšem odezva byla skutečně nulová. Liberty Media provedla nákup akcií v lednu letošního roku a pro týmy byla vyhrazena šestiměsíční lhůta. Termín v pondělí vypršel a mluvčí Liberty Media serveru motorsport.com potvrdil, že žádný z aktivních týmů F1 neprojevil o nabízené akcie zájem.
Liberty Media ve svém prohlášení uvedla, že investiční příležitost, která byla nabídnuta týmům F1 v podobě možného nákupu zhruba 19 milionů akcií Série C Formula One (FWONK) vypršela. "Týmům byla poskytnuta možnost investovat při kupní ceně 21,26 $ za akcii, které společnost Liberty Media získala 23. ledna 2017 od Delta Topco Ltd. a následně podléhaly šestiměsíčnímu procesu přezkumu," praví se v prohlášení Liberty Media.
Nadále se uvádí, že přibližně 19 milionů akcií, jejichž případný prodej byl rezervován pro týmy, bylo staženo. Liberty Media si nicméně ponechává právo je nabízet při budoucích investičních příležitostech týmům F1. Skutečnost, že týmy Formule 1 neprojevily o investice zájem, je považována ve finančních kruzích za negativní informaci.
Chase Carey, šéf F1, ale celou záležitost tak černě nevidí. Ve svém vyjádření po neúspěšné burzovní transakci zdůraznil, že mezi vedením F1 a týmy nadále panují dobré vztahy, které by neuskutečněný finanční krok neměl nijak narušit.
"Aktivně jsme se se všemi týmy spojili, abychom vytvořili společnou vizi sportu, jejímž důsledkem bude skutečná hodnota pro všechny zůčastněné strany. Zatímco prostor pro konkrétní finanční příležitost pominul, jsme spokojeni s přínosnými debatami, které s týmy vedeme. Tento proces bude trvat ještě dlouho, ale oceňujeme jejich vstřícnost a vnímavost vedoucí k dalšímu sladění našich popudů vedoucích k dlouhodobému přínosu pro tento sport," dodal Carey.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.