Obchodování na burze má pro někoho až démonickou podobu, první věc, kterou takový závislý jedinec udělá, není cesta na WC, ale zkontrolovat burzovní zprávy. Tato oblast postihla i F1, ale zatím bez většího dopadu.
Týmy měly ze strany Liberty Media půlroční lhůtu, ve které jim bylo umožněno investovat do F1, ovšem odezva byla skutečně nulová. Liberty Media provedla nákup akcií v lednu letošního roku a pro týmy byla vyhrazena šestiměsíční lhůta. Termín v pondělí vypršel a mluvčí Liberty Media serveru motorsport.com potvrdil, že žádný z aktivních týmů F1 neprojevil o nabízené akcie zájem.
Liberty Media ve svém prohlášení uvedla, že investiční příležitost, která byla nabídnuta týmům F1 v podobě možného nákupu zhruba 19 milionů akcií Série C Formula One (FWONK) vypršela. "Týmům byla poskytnuta možnost investovat při kupní ceně 21,26 $ za akcii, které společnost Liberty Media získala 23. ledna 2017 od Delta Topco Ltd. a následně podléhaly šestiměsíčnímu procesu přezkumu," praví se v prohlášení Liberty Media.
Nadále se uvádí, že přibližně 19 milionů akcií, jejichž případný prodej byl rezervován pro týmy, bylo staženo. Liberty Media si nicméně ponechává právo je nabízet při budoucích investičních příležitostech týmům F1. Skutečnost, že týmy Formule 1 neprojevily o investice zájem, je považována ve finančních kruzích za negativní informaci.
Chase Carey, šéf F1, ale celou záležitost tak černě nevidí. Ve svém vyjádření po neúspěšné burzovní transakci zdůraznil, že mezi vedením F1 a týmy nadále panují dobré vztahy, které by neuskutečněný finanční krok neměl nijak narušit.
"Aktivně jsme se se všemi týmy spojili, abychom vytvořili společnou vizi sportu, jejímž důsledkem bude skutečná hodnota pro všechny zůčastněné strany. Zatímco prostor pro konkrétní finanční příležitost pominul, jsme spokojeni s přínosnými debatami, které s týmy vedeme. Tento proces bude trvat ještě dlouho, ale oceňujeme jejich vstřícnost a vnímavost vedoucí k dalšímu sladění našich popudů vedoucích k dlouhodobému přínosu pro tento sport," dodal Carey.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.