Mistr světa 1997 několikrát prokázal, že má ostrý jazyk a za svými názory si stojí. Ne každému je jeho přístup po chuti a občas z toho koukají ne snad skandály, ale nepříjemnosti určitě. Nostalgické vzpomínky jsou v tomto případě stranou.
Jacques Villeneuve jr., syn charismatického Gillese Villeneuva a synovec Jacquese Villeneuva sr., který to v F1 dotáhl ke třem neúspěšným pokusům o kvalifikaci na Grand Prix, si nedávno dovolil okomentovat kvality dalšího mladíka ve startovním poli, Lance Strolla.
Jak známo, jeho osmnáctiletý krajan střádá své první zkušenosti v týmu Williams, tedy právě tam, kde sám Jacques zahájil svou kariéru. Villeneuve měl v tomto týmu doslova raketový nástup a v první sezóně (1996) řádně prohnal Damona Hilla v boji o mistrovský titul. O rok později už uspěl, ovšem pak to šlo s jeho kariérou pomalu od deseti k pěti.
Po neúspěšném vstupu Strolla do sezóny se Villeneuve k jeho výkonu kriticky vyjádřil a zejména od Claire Williams za to sklidil odezvu. Jacques svůj názor v zásadě nezměnil ani po Strollově "skoku do oblak", když Lance v Baku díky zmatkům na trati a penalizacím některých soupeřů postoupil až na třetí místo. Jako "odvetu" mu tým Williams zakázal přístup do jejich prostor pro hosty a zástupce médií. Podle některých novinářů je příčinou nejen komentář Strollových výsledků, ale i narážky na finanční prostředky tekoucí do týmu ze strany Lawrence Strolla, Lanceova otce.
"Nejsem placen za to, abych pomáhal mladým jezdcům nebo abych o nich mluvil dobře - jsem placen za to, že budu vyjadřovat své názory. Ale před Baku mi dali [Williams] najevo, že už nejsem v jejich motorhomu vítán. Nikdy jsem ale netvrdil, že tam jsem vítán," vysvětluje Villeneuve.
Dalším krokem této psychologické kočkované (hovořit v tomto směru o válce je příliš nadsazené), je fotografie, na níž jsou vedle sebe ve fotomontáži umístěni právě Jacques při svém předposledním pódiovém umístění (GP Španělska 2001), a Lance při premiérovém. Tým nasdílel níže uvedený obrázek na svém twitterovém účtu a Villeneuve požádal, aby ho tým odstranil.
Almost 16 years between these two Canadian podiums. @27villeneuve, P3, 2001 German GP - Lance, P3, 2017 #AzerbaijanGP #F1 #LS18 pic.twitter.com/nx2lI7U6G2
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 25, 2017"Jaký to mělo smysl, když jsou ze mě nešťastní, to pak na Twitteru oslavit? Šlo o dobrou reklamu pro Lucky Strike," podotkl Villeneuve, který na obrázku skutečně má kombinézu s reklamou tabákového koncernu.
Tisková mluvčí Williamsu k tomu jen dodala: "Co se týče této záležitosti, tak k ní nemáme vůbec žádný komentář."
Je známo, že miliardář Lawrence Stroll umetl svému synovi cestičky a jeho start v F1, počínaje testy v Barceloně, nebyl nijak slavný. Spíš než některé spekulace, že je Villeneuve dotčen malou publicitou právě na úkor Strolla je nutné brát jeho výroky o mladíkovi s kokpitu Williamsu jako součást jeho osobnosti, ostatně Villeneuve nehodnotí pouze jeho.
Někteří zástupci tisku píší o znevážení oslavovaného 40. výročí vzniku týmu Williams a 20. výročí posledního titulu, který kdy tomuto týmu někdo přivezl, i když jak už jsme mnohokrát uváděli, první údaj lze poměrně jednoduše zpochybnit. Což ovšem neubírá Williamsu právo nakládat s vlastní historií podle svého.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.