V rámci Grand Prix Velké Británie se nehovořilo jenom o Renaultu a možné změně prostředí pro Carlose Sainze jr. Během bouřlivých oslav se totiž začalo spekulovat o další možné existenci Hamiltona v Mercedesu.
Zdánlivě by se nemělo nic dít, protože Lewis Hamilton je smluvně vázán u Mercedesu až do konce roku 2018, což zdůrazňuje především šéf týmu Toto Wolff. Jenže během nadšení po famózním triumfu na domácí půdě Hamilton naznačil, že co se týče jeho dalších závodních kroků, není vůbec nic jistého.
"Pokud jde o smlouvu a některé další věci, opravdu nejsem schopen říci, co se stane za šest měsíců. To v životě nevíte nikdy, co se může stát. Právě teď miluji závodění a cítím, že jsem na vrcholu," prohlásil Hamilton.
Padokem se totiž nesou zvěsti, že Lewis Hamilton by mohl zamířit do Maranella, kde by si mohl prohodit pozici se Sebastianem Vettelem. Jenže tahle spekulace se pranic nelíbí Toto Wolffovi, který na ní taky okamžitě podrážděně reagoval.
"Nevím, kdo tyhle nesmysly o Ferrari a Lewisovi říká. Jistě nikdo v týmu a určitě ne Lewis sám. Jediné, co řekl, že je fanouškem Ferrari, těmi jsme nakonec všichni a každý pilot touží u nich jezdit.
Ale Lewis je nyní ve velmi dobrém angažmá, pilotuje nejrychlejší vůz a tím je momentálně Mercedes. Jezdí skvěle, ale k tomu také potřebuje auto, které mu odpovídá. Máme smlouvu, která trvá ještě 18 měsíců, tým se chlubí skvělou dynamikou, takže podobné dohady mají pro mě nulový význam," prohlásil Wolff.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.