Haas se v Rakousku prezentoval v tom nejlepším světle a i když na nejužší špičku neměl, mohl nechat zbytek startovního pole za sebou. Grosjean to dokázal, ale Kevin Magnussen prožil jeden z těch černějších víkendů.
Přitom v kvalifikaci to vypadalo nadějně, Dán zajel v první části velice solidní čas 1:06,143 a zajistil si bez problémů postup do Q2. Jenže sedm minut před koncem úvodních kvalifikačních jízd hlásil při výjezdu ze zatáčky Remus defekt levého zadního závěsu. Mechanici přes veškerou snahu nedali vůz dohromady a Magnussen tak musel startovat z 15. pozice, i když by měl určitě na víc.
V závodě se Magnussen poměrně rychle propracoval na 11. místo a od šestého kola stahoval náskok na Lance Strolla. Dotíral pak na něj až do 28. okruhu, kdy se na rovince před zatáčkou Schlossgold za zádí jeho vozu objevil zlověstný obláček. O dvě zatáčky dále už bylo jasné, že pro něj závod skončil.
"Příčinou byla poškozená jedna trubka v hydraulice. Dostala se do systému DRS a všechna kapalina vytekla, to byla příčina. Tím byl postižen celý hydraulický systém, vůz ztratil všechen olej a nefungovala převodovka. Vypadá to, že u trubky byl problém s těsněním nebo v jiném místě spoje, což trubku poškodilo. Mohlo to být způsobeno kvůli instalaci nového křídla, které jsme poprvé použili v Baku, proto se nic podobného nestalo dříve. Dáme to do pořádku," vysvětlil situaci manažer týmu Günther Steiner.
Nebyla to jediná potíž, se kterou Magnussen bojoval. Steiner uvedl, že dánský pilot doplatil na úlomky na trati. Několik se jich dostalo do chladicího systému a proto Kevinův vůz trpěl přehříváním.
"Máme za to, že se to stalo někdy v devátém nebo desátém kole. Auto se přehřívalo, kdyby se chovalo normálně, mohl Magnussen mnohem více útočit. Takhle jsme museli zpomalit, protože nějaký kousek Styroforamu zůstal zaklíněn v chladicím kanálu. Neměli jsme zkrátka nejšťastnější den," posteskl si Steiner.
Manažer týmu Haas neopomněl zdůraznit, že oba vozy mohly bojovat o TOP 10. Takhle byl aspoň spokojený s výkonem Grosjeana. "Co víc už bychom měli udělat? Byli jsme nejlepší ze »zbytku světa«, a to je fakt. U Romaina fungovalo všechno dobře, odvedl výbornou práci," dodává Steiner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.