Haas se v Rakousku prezentoval v tom nejlepším světle a i když na nejužší špičku neměl, mohl nechat zbytek startovního pole za sebou. Grosjean to dokázal, ale Kevin Magnussen prožil jeden z těch černějších víkendů.
Přitom v kvalifikaci to vypadalo nadějně, Dán zajel v první části velice solidní čas 1:06,143 a zajistil si bez problémů postup do Q2. Jenže sedm minut před koncem úvodních kvalifikačních jízd hlásil při výjezdu ze zatáčky Remus defekt levého zadního závěsu. Mechanici přes veškerou snahu nedali vůz dohromady a Magnussen tak musel startovat z 15. pozice, i když by měl určitě na víc.
V závodě se Magnussen poměrně rychle propracoval na 11. místo a od šestého kola stahoval náskok na Lance Strolla. Dotíral pak na něj až do 28. okruhu, kdy se na rovince před zatáčkou Schlossgold za zádí jeho vozu objevil zlověstný obláček. O dvě zatáčky dále už bylo jasné, že pro něj závod skončil.
"Příčinou byla poškozená jedna trubka v hydraulice. Dostala se do systému DRS a všechna kapalina vytekla, to byla příčina. Tím byl postižen celý hydraulický systém, vůz ztratil všechen olej a nefungovala převodovka. Vypadá to, že u trubky byl problém s těsněním nebo v jiném místě spoje, což trubku poškodilo. Mohlo to být způsobeno kvůli instalaci nového křídla, které jsme poprvé použili v Baku, proto se nic podobného nestalo dříve. Dáme to do pořádku," vysvětlil situaci manažer týmu Günther Steiner.
Nebyla to jediná potíž, se kterou Magnussen bojoval. Steiner uvedl, že dánský pilot doplatil na úlomky na trati. Několik se jich dostalo do chladicího systému a proto Kevinův vůz trpěl přehříváním.
"Máme za to, že se to stalo někdy v devátém nebo desátém kole. Auto se přehřívalo, kdyby se chovalo normálně, mohl Magnussen mnohem více útočit. Takhle jsme museli zpomalit, protože nějaký kousek Styroforamu zůstal zaklíněn v chladicím kanálu. Neměli jsme zkrátka nejšťastnější den," posteskl si Steiner.
Manažer týmu Haas neopomněl zdůraznit, že oba vozy mohly bojovat o TOP 10. Takhle byl aspoň spokojený s výkonem Grosjeana. "Co víc už bychom měli udělat? Byli jsme nejlepší ze »zbytku světa«, a to je fakt. U Romaina fungovalo všechno dobře, odvedl výbornou práci," dodává Steiner.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.