Pro zvýšení zájmu fanoušků o F1 se vymýšlejí různé akce, které mnohdy hraničí s kýčem. Návštěvy boxů a koukání mechanikům pod ruce je silně diskutabilní, ale ti, kteří se podívají na Red Bull Ring mohou prožít opravdu hodně zajímavé momenty.
V Rakousku se opravdu snaží už léta, aby udrželi zájem diváků. Ostatně to platí i pro dobu před dlouhou přestávkou. Je dobře známé líčení herce Josefa Dvořáka, který se ještě na původním Österreichringu dostal dokonce až do depa, když tam "pomohl" dotlačit Fittipaldiho McLaren, ale byl odtud záhy vyveden. Od té doby se situace poněkud posunula, ovšem letos mají pořadatelé pro příznivce F1 silné lákadlo.
Rakušané připravují pro návštěvníky velkolepou show, počínaje leteckou přehlídkou přes doprovodné koncerty až po "červený koberec", což je setkání fandů s piloty F1 a zástupci týmů po příjezdu do areálu okruhu. Ve čtvrtek také bude pitlane otevřena pro majitele vstupenek. Ale to pořád není to hlavní. O víkendu budou vylosováni tři šťastlivci, kteří se budou moci projet s Berndem Maylanderem v jeho safety caru. A jeden vyvolený bude mít možnost odmávnout závod šachovnicovou vlajkou.
Příležitost dostane ještě 22 mladých příznivců, které vyberou pořadatelé jako maskoty pro zúčastněné piloty. Pokud máte děti do 14 let, pak neváhejte, protože ty v doprovodu dospělé osoby mají vstup do areálu Red Bull Racing zdarma.
Zlatým hřebíčkem bude speciální představení devíti vozů Le Mans, včetně BMW V12 LMR, vítězného vozu z roku 1999, plus závodního speciálu nejnovější generace, Audi R18 V6. Této akce se zúčastní někdejší piloti F1: Jean Alesi, Gerhard Berger a Mark Webber, po jejichž bok se postaví i dr. Helmut Marko, sám bývalý pilot F1. Vůz, se kterým v roce 1971 vyhrál 24 hodin Le Mans (Porsche 917K), přímo na trati nebude k vidění nebude, ale fanoušci si ho budou moci prohlédnout ve Fan zóně. Marko pro demonstrativní jízdu usedne do téhož modelu, ale z roku 1970. A v čem uvidíme ostatní piloty? Alesi "osedlá" Ferrari 512S (1969), Berger již zmíněné BMW V12 LMR a další veterán Hans-Joachim Stuck pojede v Porsche 962C, svém vítězném voze z roku 1987.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.