Pro zvýšení zájmu fanoušků o F1 se vymýšlejí různé akce, které mnohdy hraničí s kýčem. Návštěvy boxů a koukání mechanikům pod ruce je silně diskutabilní, ale ti, kteří se podívají na Red Bull Ring mohou prožít opravdu hodně zajímavé momenty.
V Rakousku se opravdu snaží už léta, aby udrželi zájem diváků. Ostatně to platí i pro dobu před dlouhou přestávkou. Je dobře známé líčení herce Josefa Dvořáka, který se ještě na původním Österreichringu dostal dokonce až do depa, když tam "pomohl" dotlačit Fittipaldiho McLaren, ale byl odtud záhy vyveden. Od té doby se situace poněkud posunula, ovšem letos mají pořadatelé pro příznivce F1 silné lákadlo.
Rakušané připravují pro návštěvníky velkolepou show, počínaje leteckou přehlídkou přes doprovodné koncerty až po "červený koberec", což je setkání fandů s piloty F1 a zástupci týmů po příjezdu do areálu okruhu. Ve čtvrtek také bude pitlane otevřena pro majitele vstupenek. Ale to pořád není to hlavní. O víkendu budou vylosováni tři šťastlivci, kteří se budou moci projet s Berndem Maylanderem v jeho safety caru. A jeden vyvolený bude mít možnost odmávnout závod šachovnicovou vlajkou.
Příležitost dostane ještě 22 mladých příznivců, které vyberou pořadatelé jako maskoty pro zúčastněné piloty. Pokud máte děti do 14 let, pak neváhejte, protože ty v doprovodu dospělé osoby mají vstup do areálu Red Bull Racing zdarma.
Zlatým hřebíčkem bude speciální představení devíti vozů Le Mans, včetně BMW V12 LMR, vítězného vozu z roku 1999, plus závodního speciálu nejnovější generace, Audi R18 V6. Této akce se zúčastní někdejší piloti F1: Jean Alesi, Gerhard Berger a Mark Webber, po jejichž bok se postaví i dr. Helmut Marko, sám bývalý pilot F1. Vůz, se kterým v roce 1971 vyhrál 24 hodin Le Mans (Porsche 917K), přímo na trati nebude k vidění nebude, ale fanoušci si ho budou moci prohlédnout ve Fan zóně. Marko pro demonstrativní jízdu usedne do téhož modelu, ale z roku 1970. A v čem uvidíme ostatní piloty? Alesi "osedlá" Ferrari 512S (1969), Berger již zmíněné BMW V12 LMR a další veterán Hans-Joachim Stuck pojede v Porsche 962C, svém vítězném voze z roku 1987.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.