Pro zvýšení zájmu fanoušků o F1 se vymýšlejí různé akce, které mnohdy hraničí s kýčem. Návštěvy boxů a koukání mechanikům pod ruce je silně diskutabilní, ale ti, kteří se podívají na Red Bull Ring mohou prožít opravdu hodně zajímavé momenty.
V Rakousku se opravdu snaží už léta, aby udrželi zájem diváků. Ostatně to platí i pro dobu před dlouhou přestávkou. Je dobře známé líčení herce Josefa Dvořáka, který se ještě na původním Österreichringu dostal dokonce až do depa, když tam "pomohl" dotlačit Fittipaldiho McLaren, ale byl odtud záhy vyveden. Od té doby se situace poněkud posunula, ovšem letos mají pořadatelé pro příznivce F1 silné lákadlo.
Rakušané připravují pro návštěvníky velkolepou show, počínaje leteckou přehlídkou přes doprovodné koncerty až po "červený koberec", což je setkání fandů s piloty F1 a zástupci týmů po příjezdu do areálu okruhu. Ve čtvrtek také bude pitlane otevřena pro majitele vstupenek. Ale to pořád není to hlavní. O víkendu budou vylosováni tři šťastlivci, kteří se budou moci projet s Berndem Maylanderem v jeho safety caru. A jeden vyvolený bude mít možnost odmávnout závod šachovnicovou vlajkou.
Příležitost dostane ještě 22 mladých příznivců, které vyberou pořadatelé jako maskoty pro zúčastněné piloty. Pokud máte děti do 14 let, pak neváhejte, protože ty v doprovodu dospělé osoby mají vstup do areálu Red Bull Racing zdarma.
Zlatým hřebíčkem bude speciální představení devíti vozů Le Mans, včetně BMW V12 LMR, vítězného vozu z roku 1999, plus závodního speciálu nejnovější generace, Audi R18 V6. Této akce se zúčastní někdejší piloti F1: Jean Alesi, Gerhard Berger a Mark Webber, po jejichž bok se postaví i dr. Helmut Marko, sám bývalý pilot F1. Vůz, se kterým v roce 1971 vyhrál 24 hodin Le Mans (Porsche 917K), přímo na trati nebude k vidění nebude, ale fanoušci si ho budou moci prohlédnout ve Fan zóně. Marko pro demonstrativní jízdu usedne do téhož modelu, ale z roku 1970. A v čem uvidíme ostatní piloty? Alesi "osedlá" Ferrari 512S (1969), Berger již zmíněné BMW V12 LMR a další veterán Hans-Joachim Stuck pojede v Porsche 962C, svém vítězném voze z roku 1987.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.