Pro zvýšení zájmu fanoušků o F1 se vymýšlejí různé akce, které mnohdy hraničí s kýčem. Návštěvy boxů a koukání mechanikům pod ruce je silně diskutabilní, ale ti, kteří se podívají na Red Bull Ring mohou prožít opravdu hodně zajímavé momenty.
V Rakousku se opravdu snaží už léta, aby udrželi zájem diváků. Ostatně to platí i pro dobu před dlouhou přestávkou. Je dobře známé líčení herce Josefa Dvořáka, který se ještě na původním Österreichringu dostal dokonce až do depa, když tam "pomohl" dotlačit Fittipaldiho McLaren, ale byl odtud záhy vyveden. Od té doby se situace poněkud posunula, ovšem letos mají pořadatelé pro příznivce F1 silné lákadlo.
Rakušané připravují pro návštěvníky velkolepou show, počínaje leteckou přehlídkou přes doprovodné koncerty až po "červený koberec", což je setkání fandů s piloty F1 a zástupci týmů po příjezdu do areálu okruhu. Ve čtvrtek také bude pitlane otevřena pro majitele vstupenek. Ale to pořád není to hlavní. O víkendu budou vylosováni tři šťastlivci, kteří se budou moci projet s Berndem Maylanderem v jeho safety caru. A jeden vyvolený bude mít možnost odmávnout závod šachovnicovou vlajkou.
Příležitost dostane ještě 22 mladých příznivců, které vyberou pořadatelé jako maskoty pro zúčastněné piloty. Pokud máte děti do 14 let, pak neváhejte, protože ty v doprovodu dospělé osoby mají vstup do areálu Red Bull Racing zdarma.
Zlatým hřebíčkem bude speciální představení devíti vozů Le Mans, včetně BMW V12 LMR, vítězného vozu z roku 1999, plus závodního speciálu nejnovější generace, Audi R18 V6. Této akce se zúčastní někdejší piloti F1: Jean Alesi, Gerhard Berger a Mark Webber, po jejichž bok se postaví i dr. Helmut Marko, sám bývalý pilot F1. Vůz, se kterým v roce 1971 vyhrál 24 hodin Le Mans (Porsche 917K), přímo na trati nebude k vidění nebude, ale fanoušci si ho budou moci prohlédnout ve Fan zóně. Marko pro demonstrativní jízdu usedne do téhož modelu, ale z roku 1970. A v čem uvidíme ostatní piloty? Alesi "osedlá" Ferrari 512S (1969), Berger již zmíněné BMW V12 LMR a další veterán Hans-Joachim Stuck pojede v Porsche 962C, svém vítězném voze z roku 1987.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.