Jednou někdo prohlásil, že je v podstatě jedno, jestli pilotovi uletí kolo nebo se mu vysype zpětné zrcátko, důležité je, nakolik taková záležitost ovlivní jeho celkový výkon a jaký má vliv na konečný výsledek. U Mercedesu už to vědí.
Pokud bychom prošli bohatým archivem Grand Prix, našli bychom spoustu případů, kdy zcela triviální věc znamenala rozhodující potíže. Někdy pilota ovlivní natolik, že prohraje důležitý souboj, jindy se podaří důsledky eliminovat. Namátkou vyberu Vittoria Brambillu v Monaku 1977, kterému během závodu sklouzla přes oči ochranná kukla pod přilbou. Ital ji za jízdy musel čas od času vytlačit zpátky a dle svého mínění tak přišel o lepší výsledek. Naproti tomu Alan Jones v Argentině 1980 musel do depa na bleskovou zastávku, protože se mu na chladič nalepil igelitový sáček. Sedmivteřinový pit-stop ale zvládl a o vítězství nepřišel.
Lewis Hamilton měl v Baku dveře k vítězství dokořán. Jenže přišly problémy s opěrkou hlavy (headrest) a následná zastávka u mechaniků, výměna a poté jízda mezi soupeři znamenaly pro Brita zásadní zpoždění, takže do cíle dorazil až za Sebastianem Vettelem. V Brackley došlo k pečlivému zkoumání, kde byl "zakopán pes" a zjistilo se, že délka pojistných čepů na zadní straně opěrky, kde dochází k uchycení celého zařízení, byla oním kritickým bodem.
Šéf Mercedesu Toto Wolff se nechal slyšet, že se s podobným problémem setkal tým vůbec poprvé. Vyslovil rovněž názor, že nejpravděpodobnější příčinou selhání pojistného mechanismu byly kratší kolíčky než u soupeřů. Rovněž se ale ostře ohradil proti otázce reportéra Sky Sport Teda Kravitze, zda bude hledat viníka vzniklé situace.
"O takovém problému jsem ještě neslyšel. Ale zdá se, že ony kolíčky, které měly zapadnout do děr, byly z nějakého důvodu příliš krátké. Nikoho z toho neviním a ani nedopustím, aby se někdo pokoušel nějakým způsobem hledat odpovědnou osobu. Tento tým vyhrál třikrát šampionát, takže nebudu ukazovat prstem na konkrétního jedince," prohlásil Wolff s tím, že důležitější je soustředit se na to, aby se podobné potíže neopakovaly.
Mercedes nicméně reagoval na události z Grand Prix Ázerbajdžánu a konstrukci pojistných čepů změní, aby byly mimořádně bezpečné a tým se mohl spolehnout, že opěrka hlavy bude pevně fixována na svém místě v obou vozech.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.